Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Problem z temp silnika


boskywtd

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przeczytałem już chyba wszystko o temp silnika ale nadal nie rozumiem dlaczego tak się dzieje w moim aucie.

Problem z temp silnika wygląda następująco:

Silnik nie osiąga większej temperatury niż 76 stopni ( tablica i kanał 49 na klimatronicku).

Podpiołem pod VAGa i tak:

1 na zimnym silniku rano przed odpaleniem około 0 stopni na dworze:

grupa 007: paliwko 0.9, powietrze 2.7, płyn 2.7

grupa 003 płyn 30 stopni (prawdopodobnie pokazuje od 30 ale nie jestem pewien)

Sprawdziłem także na klimatronicku (silnik nadal nie odpalony)

kanał 49: gdy włączyłem to było 27 i rosło powoli aż zatrzymało się na 30

kanał 51 : także od 27 ale zatrzymało się na 90 ( silnik nieodpalony!!!)

2 na ciepłym silniku

grupa 007, 003, a także kanał 49 około73 stopnie

kanał 51 cały czas 90 stopni.

Tak więc powinien to być termostat ale dlaczego rura która wychodzi z termostatu dolna rura do chłodnicy jest cały czas zimna (nie jest nawet letnia) natomiast górna rura z chłodnicy do bloku jest po jakimś czasie ciepła a właściwie letnia. Nagrzewnica działa.

Nadmienię, że zmieniałem rozrząd z pompą i wymieniałem płyn, ale wcześniej było to samo tylko, że byłem pewien, że to czujnik (nie wymieniłem bo nie mogłem dostać) ale teraz już nie jestem pewien. Zasłoniłem dziś także chłodnice ale bez zmian. Zero błędów, sprawdzałem vagiem. Jechałem na 3 na 3000 obrotów i bez zmian, natomiast gdy jadę na 5 tak około 100 110 /h wzrasta do 78 mimo że obroty są mniejsze.

Skoro termostat jest zepsuty to dlaczego rura za nim jest lodowata? Zgadzałoby sie, że termostat i czujniki są sprawne ponieważ termostat się nie otwiera przy 72 stopniach, ale dlaczego silnik nie osiąga większej temp. Co tak naprawdę pokazauje kanał 51 (90 stopni)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samiutko też w AJM.Temperatura na kanale 49 rośnie do około 75 stopni,a na kanale 51 rośnie do 90 stopni z tym,że te 90 stopni już trzyma,a na kanale 49 po osiągnieciu 75 stopni zaczyna opadać do zera,a następnie do -10 i tak już pozostaje do końca jazdy.Termostat powinien był w porządku,bo podobnie jak u kolegi dolna rura do chłodnicy jest cały czas zimna więc co jest grane.Spalanie jest w jak najlepszym porządku.Obecnie w zimie w górach pali średnio miasto - trasa 6,1/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolna rura do chłodnicy jest cały czas zimna (nie jest nawet letnia) natomiast górna rura z chłodnicy do bloku jest po jakimś czasie ciepła a właściwie letnia.

i tak ma być, tylko ta górna rura ma być po jakims czesie gorąca, a bynajmniej tak jest u mnie.

radze wymienić czujnik, taki niebieski zaraz koło bloku na tyej górnej rurze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz zaraz to jak działa duży obieg?

Według mnie:

Termostat jest na dole wkręcony w blok po prawej stronie (patrząc z przodu) pod alternatorem obok niego (po lewej stronie termostatu w bloku) jest pompa wodna wkręcana z przodu. Jeżeli temperatura otworzy termostat płyn zostaje puszczony na duży obieg wężem dolnym na dół do chłodnicy ( na tym wężu jest czujnik prawdopodobnie załączający wiatrak ). Płyn powraca z chłodnicy górą do bloku. A może się mylę, może ten obieg działa odwrotnie, może pompa wciąga płyn poprzez otwarty termostat z chłodnicy dołem (ale to brzmi dziwnie). Bo jeżeli druga opcja jest prawdziwa to jak termostat może być otwarty wciągając ochłodzony płyn z chłodnicy. Ale z drugiej strony ndlaczego górny wąż jest ciepły a dolny zawsze zimny? Chgyba troszkę zamięszałem sam już niczego nie rozumiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba jednak odwrotnie,

górą ciepły płyn wychodzi z bloku i płynie na chłodnice gdzie sie schładza i dołem powraca już jako zimny wpływając do silnika i go chłodząc, a czujnik powinien byc na górnym wężu(tym ciepłym)zaraz przy bloku, ale jaki pisałem wcześniej tak jest u mnie, byc może u ciebie jest inaczej bo to nowszy silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

boskywtd:miałem taki sam problem, wymień termostat (kup ori w serwisie :audi:) u mnie to załatwiło sprawę !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

boskywtd:miałem taki sam problem, wymień termostat (kup ori w serwisie :audi:) u mnie to załatwiło sprawę !

Taki sam ? Dolny wąż po długiej jeździe był u Ciebie zimny ??? Mam wrażenie że nie wiesz o czym mówisz!

A w wątku do którego podałem linka powyżej masz dalej problem !

Kolego pomimo że jestem tu nowy powiem Ci coś :

tacy jak Ty wprowadzają nie potrzebny zament!!!!!!

a jak nie masz bladego pojęcia o czym mówisz to poczytaj książki albo idź się bawić gdzie indziej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodziło o wąż ale temperaturę szalejącą na zegarach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temperatura nadal szaleje na zegarach, ponieważ jeszcze mam uszkodzony czujnik G62 ktory odpowiada za podawanie temperatury na zegarach ale jeśli chodzi o nagrzewanie sie silnika to termostat pomógł, podłączałem VAGa i wszystko ok temp trzyma na 91C ale czujnik do wymiany.

czytaj całość a nie zdania wyrwane z kontekstu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temperatura nadal szaleje na zegarach, ponieważ jeszcze mam uszkodzony czujnik G62 ktory odpowiada za podawanie temperatury na zegarach ale jeśli chodzi o nagrzewanie sie silnika to termostat pomógł, podłączałem VAGa i wszystko ok temp trzyma na 91C ale czujnik do wymiany.

czytaj całość a nie zdania wyrwane z kontekstu

Jaką całść ??? Napisałeś jedno zdanie w tym temacie o sęsie "wymień termostat........bo ja tak miałem"(i dalej mam tylko w innym wątku)

A masz pewność że silnik był u Ciebie nie dogrzany skoro czujnik zepsuty i wskazania szaleją ??? :no:

Autorowi tematu nic nie szaleje => jeśli poczytasz dokładnie to dowiesz się że wąż biegnący do termostatu jest zimny => co mówi nam że płyn nie krąży w dużym obiegu.

Jeśli przy 70' temperatury silnika po dłuższej jeździe wąż jest zimny to termostat jest sprawny !!!

Chodzi mi o to aby jak już ktoś udziela rady to zrobił to w stylu :

Sprawdź czy wentylator (ten na sprzęgle tgzw.wisko) obraca się swobodnie przy unieruchomionym silniku

Przejedź jakieś 15-20 km w normalnym tępie i sprawdź dotykowo czy chłodnica i wąż powrotny nie są ciepłe.

Jeśli wskazania klimatronika (kanał 49) i szafy zgadzają się to czujnik można raczej wykluczyć (ponoć to dwa osobne obwody/czujniki)

A tu kolego proponujesz wymianę tak jak byś był pewien że masz rację! Układ chłodzenia to nie sam termostat ! Chyba że wróżyć umiesz ? :shocked:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie. Wymiana termostatu i czujnika temperatury (hurtowo) pomogła. Po wymianie samego termostatu poprawa znikoma. Hurt załatwił sprawę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam historię tego typu, że autko w temperaturach do -13 stopni nagrzeje się i ładnie trzyma temp, czy jade 50km/h czy 100km/h temperatura stoi ładnie na 90. Leczy gdy temperatura na zewnątrz poleci niżej na -18 i mniej to mam taką sytuację, że jadąc np 90km/h na piątym biegu temp ładnie dochodzi do 90 stopnie, leczy gdy tylko zwolnię lub stanę chwilę na światłach temperatura odrazu spada. Na dodatek jadąc cały czas spokojnie z prędkością powiedzmy 60 max 70km silnik dochodzi tylko do jakichś 80 stopnie. Nie wiem, może na zbyt krótkim odcinku trasy testowałem, ale na odległości 35km powinien chyba osiągnąc te 90 przy spokojnej jeździe.

Z drugiej strony wiem, że diesle to są czułe na mrozy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

dzis sprawdziłem na klimatroniku kanał 49 (duży obieg) i 51(mały obieg).

kanał 49: rozpoczęło się od 30 stopni i rosno powoli do 70-75 stopnii

kanał 51: rozpoczęło się od 15 stopnii i dosyć szybko urozło do 90 stopnii.

Oba kanały zrównały się ok 60 stopnii i potem mały obieg(51kanał) urusł do 90st i tak pozostał a duży obieg (49kanał) doszedł maksymalnie do 75st i tyle samo miałem na zegarach wewnątrz auta.

Dodam że po tych mrozach dolałem płynu do chłodnicy i po jakiś 2tyg dosyć sporo go ubyło. Zauważyłem mokrą plame na bloku silnika pod trójnikiem od węża którym dostarczana jest ciesz chłodząca.

Wąż (gruby)przy korpusie silnika był b. ciepły, natomiast ten sam wąż przy chłodnicy był chłodny. Natomiast wąż (chudy) wychodzący ze spodu zbiornika wyrównawczego był cały czas chłodny.

Ktoś już miał takie obiawy i znalazł ich przyczynę? Nie wiem co jest nie tak:/

dodam że wyświetla mi na climatroniku na 1 kanale bład: 05.1 Wartość dostarczana przez uszkodzony czujnik temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis sprawdziłem na klimatroniku kanał 49 (duży obieg) i 51(mały obieg).

ktoś cię wprowadził w błąd, albo nie wiesz co piszesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kanał 49 to jest temperatura płynu a 51 to temperatura oleju silnika w tym roczniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś cię wprowadził w błąd, albo nie wiesz co piszesz

Taka inforację znalazłem na forum stąd te dane. wydaje mi sie że mam climatronik po II lifcie bo mam 87 kanałów.

Ale jeśli nawet jest tak jak mówicie to olej osiaga 90% a płyn chłodnicy 70-75stopnii to chyba nie jest dobry obiaw?

w takim razie jak odnieść się do takich wyników?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...