Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Wielki problem z temperaturą. POMOCY!!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam i prosze o pomoc.

Jak w temacie mam problem z temperatura, a w zasadzie z jej wzrostem. Historia zaczeła sie od zmiany termostatu, gdyz nie dzialal poprawnie. Po wymianie termostatu podczas jazdy w trasie temp. 90st. Jak tylko postalem na swiatlach lub dluzej na niskich obrotach to wzrastala do 100-110. Wymieniony zostal kompletny rozrzad wraz z pompa wody, plynem chlodniczym i dla pewnosci jeszcze raz wymieniono termostat. Po przejechaniu sie wydawalo sie, ze jest okej, ale po postoju okolo 10 minutowym na biegu jalowym temp. wzrastala ponownie do 100-110.

Nastepna diagnoza to chlodnica. Wymienilem, ale problem niestety nie ustapil. Wymieniono raz jeszcze termostat na Wahlera. Dalej ten sam problem.

Kolejny mechanik i jego stwierdzenie, ze jakis pecherz powietrza sie tworzy w ukaladzie, czyli problem z glowica. Glowica wyjeta, zawieziona do sprawdzenia szczelnosci, zrobiona plaszczyzna i przy okazji cala reszta (prowadnice i inne rzeczy mi nieznane) koszt 300zl.

Po załozeniu glowicy (nowa uszczelka) problem nadal nie ustepuje. Dla pewnosci wymienilem czujnik temp., ale to tez nie pomoglo.

Prosze o pomoc bo brak juz pomyslow i pieniedzy.

Z gory dziekuje za podpowiedzi.

Pozdrawiam!

Opublikowano

a może po prostu wskaźnik na desce wariuje? masz VAGa?

Opublikowano

A wisco, wentylator i wentylator elektryczny sprawdzone?

Opublikowano

Z tego co kolega-mechanik twierdzi to visco jest ok i nie mam drugiego wiatraka bo bez klimy, a podlaczal tez vag to temperatury sie zgadzaja.

Opublikowano

a drożność węży do chłodnicy sprawdzałeś? może coś syfu się nazbierało albo przy wymianie termostatu przez nie uwagę coś zostało w przewodach( np.jakiś kawałek szmatki).

Opublikowano

Sprawdzane wszystko niejednokrotnie. Dla mnie dziwna sprawa. Na zegarze powiedzmy 105stopni na biegu jalowym, potrzymam na wyszszych obrotach temp. wraca do 90st., pozniej znowu wzrasta. Jak jade okolo 3tys obrotow to okej. Ogrzewanie slabe teraz.

Opublikowano

normalnie to bym powiedział że pompa wody siada ale widzę że zmieniałeś. Skoro słabo grzeje może w nagrzewnicy syfu pełno (kolega miał tak w Żenuo megan). Płukałeś instalacje wodą pod ciśnieniem?

Opublikowano

Ja juz powoli trace watek co tam bylo robione, ale dla mnie dziwne jest, ze przy tak wysokiej temp. chlodnica nie jest za bardzo ciepla i ten dolny przewod przy termostacie tez albo zimny albo delikatnie letni. A z ogrzewniem to bylo roznie podczas tych wszystkich napraw, raz cieplej bylo raz mniej cieplo. Przed naprawa glowicy ogrzewanie bylo super.

Opublikowano

Jak zaczęło się po wymianie termostatu to tam bym szukał przyczyny. Wiem że to trochę roboty ale najlepiej jakbyś wyciągnął termostat, wsadził do wody, zaczął podgrzewać i termometrze obserwował przy jakiej temp. się otwiera może trafiły Ci się takie które się później otwierają.

Opublikowano

Tez tak myslalem, ale termostat raczej nalezy wykluczyc, sprawdzalismy juz chyba 4 sztuki i bylo tak samo, tansze, drozsze, bez zmian, na piecu i wodzie okej, a z autem nie wiadomo co sie dzieje.

Opublikowano

Ja bym porzadnie odpowietrzył układ, bo jeżeli nagrzewnice plukales to sie gówno dobrze nieodpowietrzylo, bo powinna dawać gorąc powietrze jak diabli, może pompa wody nówka do d*py?

Opublikowano

Pompa raczej okej, nowa i metalowy wirnik. Sam nie wiem. Moze ktos ma jeszcze jakis pomysl, bo kasa sie pomalu konczy, a problem dalej nie rozwiazany, kupa czesci wymieniona i lipa.

Opublikowano

Skoro jak podniesiesz na trochę obroty i mu temp. spada to najprawdopodobniej wisko. One kreci się obrotami silnika i jak delikatnie manewrujesz gazem to lekko przyspiesza i wtedy chłodzi lekko lepiej. Miałem podobny problem, ale nie bawiłem się w nic tylko od razu wisko wymieniłem i chodzi bez problemu, mimo ze tez mi się wydawało ze wisko dobre. Generalnie to jak tak Ci się podgrzeje to wygaś silnik i sprawdź jak się kreci wentylator. Ja lekko to na bank wisko padło :) Ale to tylko moja sugestia.

Pozdrawiam

Opublikowano

No jeszcze tego nie wymieniłeś :polew: Bardzo dziwna sprawa. Ale jak nie pompa wody to zostało Ci wisko, bo tylko to tutaj jeszcze za te obroty odpowiada.

Opublikowano

Co się na końcu nie okaże że termostat odwrotnie założony. W tym silniku nie ma co odpowietrzać , zawsze po zalaniu płynów zero problemów. Z tym że lewe koło w górze przy zalewaniu .

Opublikowano

Termostat dobrze zalozony. Zostalo tylko to visko, ale boje sie, ze jak je wymienie to problem nie ustapi, a ja pozostane bez kasy. Moze ktos sie orientuje czy trzeba wymieniac cale visko, czy moze jakies jego podzespoly?

Opublikowano

Wisko to jeden podzespół =] Wentylator od niego odkręcasz.

Opublikowano

skoro chłodnica nie nagrzewa, a termostat pewny to chyba pozostaje drożność układu?

Nie masz na chłodnicy 2 wentylatorów?

Opublikowano

Nie masz na chłodnicy 2 wentylatorów?

Pisał przecież ze nie ma klimy. To skąd 2 wentylatory?

Opublikowano

Nie mam 2 wentylatorów jak juz pisalem, a droznosc powinna byc okej po tych wszystkich zabiegach lacznie z wymiana chlodnicy i naprawa glowicy. dzis mechanik bedziesz wkladal jakis jeszcze inny termostat to moze cos sie zmieni. mnie to juz przeraza, a i mechanikom brakuje pomyslow.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...