laki83 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 panowie mam problem...szukałem coś na ten temat ale nie udało mi sie.wiem że kiedyś ktoś miał podobny problem ale nie moge teraz tego znaleść..silnik mam taki jak w opisie i ostatnio zauważyłem że tam między silnikiem a tą że tak to nazwie ścianą grodziową przy podszybiu mam prawie wszystko opocone olejem..są tam jakieś przewody i gumowe węże..nawet na skrzyni widać dość spore zapocenie...czy ktoś może mi podpowiedzieć skąd tam może ten olej wyciskać?zaznaczam że jestem troche laikiem pod tym względem i wole zapytać zanim wybiore sie do mechanika tym bardziej że narazie jestem za granicą..dodam jeszcze że przy wyjściu tej rurki odmy jest taki gumowy trójnik który jest napewno nowy więc to można wykluczyć...z góry dzięki za pomoc
domjenick Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 jeśli trójnik od pokrywy zaworów nowy-to może być uszczelka pod pokrywą-przepuszcza,lub pękła-do sprawdzenia,albo przewód zasilający turbinę w olej-składa się z dwóch elementów -sztywnego i elastycznej plecionki-czasem na łączeniu tych dwóch elementów powstaje pęknięcie,lub po prostu ktoś kiedyś odkręcił tą rurkę i po prostu ją odgiął i za silnikiem-przy ścianie grodziowej-pękła-sprawdz,ale problem polega na tym,że na wolnych obrotach nie zobaczysz wycieku,bo ciśnienie jest za małe-z chwilą wejścia na obroty-ciśnienie się zwiększy i wtedy będzie uciekał olej-wytrzyj ,przejedz sie kawałek i zobacz ponownie -tam nic innego związanego z olejem nie ma tylko trzy elementy-trójnik,uszczelka,lub rurka zasilająca turbo w olej
laki83 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2011 no powiem ci ze uszczelka moze byc bo widze ze na okolo silnika mam opocone to napewno uszczelka do wymiany...ale jest mozliwe zeby akurat ztylu bardziej olejem dmuchalo?bo tam mam najwiecej opaprane