Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Na co zwrócić uwagę przy kupnie a4 w automacie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam na co zwrócić uwage przy kupnie a4 z 1999 w automacie?? miałem 80 z automatem i nie byłem zadowolony i mam nadzieje że a4 będzie lepsze

Opublikowano

jeśli to koniecznie musi być automat to przede wszystkim sprawdź czy niema gdzieś wycieków.

potem sprawdź poziom i kolor płynu(oleju) - powinien być taki różowawy (poziom koniecznie na rozgrzanej a nie zimnej skrzyni)

jazda testowa powinna się zacząć przy kompletnie zimnym silniku.

na początku sprawdź czy po wrzuceniu "d" i puszczeniu hamulca auto zaczyna się toczyć.

podczas jazdy sprawdź czy zachowanie skrzyni jest takie samo na zimnym i rozgrzanym zespole napędowym.

zwróć uwagę czy skrzynia nie szarpie, nie skacze po biegach, czy odpowiednio reaguje na wciśnięcie "kick down "

przy mocnej i ostrej jeździe dopuszczalne są lekkie szarpnięcia przy zmianach biegów, przy delikatnej, biegi powinny zmieniać się miękko.

przydała by się też diagnostyka sterownika i ewentualna historia serwisowa jeśli chodzi o wymiany oleju - co 60 tys km.

Opublikowano

jeszcze czy nie przeciąga Ci biegów np 2 i ciągnie Ci długo i zmienia bieg.........warto też przełączyć na N i czy nie wydaje jakich dziwnych dzwięków.ja kiedyś miałem takie objawy i tylko takie po czym skrzynia padła w A6

Opublikowano

Jeszcze sprawdź czy pomiędzy hydro, a ciernym nie przełącza biegu na dwie raty. Czyli z drugiego biegu na trzeci.

Opublikowano

Jeszcze sprawdź czy pomiędzy hydro, a ciernym nie przełącza biegu na dwie raty. Czyli z drugiego biegu na trzeci.

A co to oznacza jeśli tak robi lub tego nie robi ?

Opublikowano
A co to oznacza jeśli tak robi lub tego nie robi ?

Jak tak robi to olej do wymiany... jak wymiana nie pomoże to skrzynia już na finishu.

Opublikowano

że się tak podłącze do tematu,

mój Audik jest w automacie, tym pierwszym, żaden tiptornik i ostatnio zauważyłem, że z dwójki jak wejdzie na 3 to na trójce jedzie krótko i zaraz czwórkę wrzuca ( albo z 1 na 2 i zaraz 3 - nie wiem bo mi się nie wyświetla na którym aktualnie biegu jedzie ), a pomiędzy zmianą z tej 3 na 4 to szarpie delikatnie, obroty falują, tak jakby był niezdecydowany co zrobić...

miałem taką sytuację już kilka miesięcy temu ale objawy znikły, od 2 dni mam znów to samo...

Opublikowano

Może sterownik świruje, błędów żadnych nie masz? gdyby się okazało tanio mogę oddać sterownik w idealnym stanie.

Opublikowano

no właśnie żadnych błędów, olej zmieniany jakieś 50 000km wcześniej. niektórzy mówią, że to sprzęgło homokinetyczne czy jakoś tak ale nikt mi tego nie może potweirdzić...

Opublikowano
homokinetyczne
:polew:

Chyba hydrokinetyczne

Opublikowano
homokinetyczne
:polew:

Chyba hydrokinetyczne

nie chyba ale na pewno :wink4:

Opublikowano
homokinetyczne
:polew:

Chyba hydrokinetyczne

nie chyba ale na pewno :wink4:

no przecież napisałem, że nie wiem... :D

ktoś coś wie więcej w tym temacie ?

Opublikowano

sprawdź:

a) na wzniesieniu czy samochód przodem do wzniesienia na D stoi lub nawet powinien próbować się toczyć do przodu

b)analogicznie na R powinien stać lub próbować cofać się

jeśli nie stoi, a zjeżdża w przeciwnym kierunku niż ten, który ma na przełożeniu-to brak odpowiedniego ciśnienia w skrzyni(naprawy do najtańszych nie należą :gwizdanie:)

Postaraj się przejechać autkiem z kimś kto użytkuje samochód z taką skrzynią.

Jak pisał GRYFI skrzynia ma być sucha,biegi zmieniają się płynnie,nawet przy szybszej jeździe powinno się to odbywać delikatnie,przy redukcji -kick-downie-może trochę brutalniej bieg być wpięty ale też bez jakiegoś uderzenia.

Mam tipa więc jak coś więcej potrzebujesz to na pw wal śmiało.

Jeśli autko do objechania jest gdzieś w okolicy(widzę ,że jesteś ze śląska )to możemy się dogadać i się nim przejechać.

Automatem się jeździ super ale jak jest sprawny w przeciwnym wypadku są nerwy i wydatki(ze wskazaniem na wydatki i przy tym dużo nerwów).

Opublikowano

sprawdź:

a) na wzniesieniu czy samochód przodem do wzniesienia na D stoi lub nawet powinien próbować się toczyć do przodu

b)analogicznie na R powinien stać lub próbować cofać się

jeśli nie stoi, a zjeżdża w przeciwnym kierunku niż ten, który ma na przełożeniu-to brak odpowiedniego ciśnienia w skrzyni(naprawy do najtańszych nie należą :gwizdanie:)

Postaraj się przejechać autkiem z kimś kto użytkuje samochód z taką skrzynią.

Jak pisał GRYFI skrzynia ma być sucha,biegi zmieniają się płynnie,nawet przy szybszej jeździe powinno się to odbywać delikatnie,przy redukcji -kick-downie-może trochę brutalniej bieg być wpięty ale też bez jakiegoś uderzenia.

Mam tipa więc jak coś więcej potrzebujesz to na pw wal śmiało.

Jeśli autko do objechania jest gdzieś w okolicy(widzę ,że jesteś ze śląska )to możemy się dogadać i się nim przejechać.

Automatem się jeździ super ale jak jest sprawny w przeciwnym wypadku są nerwy i wydatki(ze wskazaniem na wydatki i przy tym dużo nerwów).

Pod górkę, zarówno na D i R ciągnie do góry, ewentualnie stoi ale na pewno się nie stacza... biegi też zmienia płynnie, co stwierdziła nawet moja żonka... tak jak piszesz czasami na kick-down szarpnie... błędów nie ma, olej stary nie jest i już nie mam pomysłów - no chyba, że to te sprzęgło będzie tylko jak to potwierdzić ? bo kasę wywalić nie sztuka...

Opublikowano

Jedź z kimś kto jeździ z taką skrzynią.

Opublikowano

jeździłem dzisiaj z kumplem który ma dokładnie taką skrzynię jak ja i stwierdził, że moja lepiej biegi zmienia i chodzi niż jego... tylko te szarpania przy stałej prędkości...

Opublikowano

Jakie szarpania ?

Opublikowano

no te towarzyszące falowaniu obrotów... nie do końca szarpanaia bo przyspieszanie i zwalnianie...[br]Dopisany: 01 Marzec 2011, 16:27_________________________________________________Dorwałem w końcu dzisiaj jakiś błąd !!

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 01N 927 733 BB

Component and/or Version: AG4 Getriebe 01N 2781

Software Coding: 00000

Work Shop Code: WSC 00000

1 Fault Found:

00300 - Transmission Fluid Temp. Sensor (G93)

34-10 - No Malfunction Detected - Intermittent

kto mi powie gdzie się znajduje ten czujnik g93 ? od razu się za niego biorę !

Opublikowano

Niestety czujnik G93 jest zintegrowany z okablowaniem " valve body" nie wiem jak to nazwać po polsku o na tym:

image.php?type=P&id=16145

te kable z tym czujnikiem wyglądają tak:

512.jpg

Czyli na pewno trzeba spuścić olej , zdjąć miskę i filtr i wtedy powinno być wszystko jak na dłoni , nie jestem pewien ale czy ten błąd nie występuje sporadycznie , zresztą jestem ciekaw czy złe podawanie temperatury może mieć wpływ na taką pracę skrzyni jak u ciebie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...