Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BDH] Logi do oceny


Bieniek

Rekomendowane odpowiedzi

i co niby obroty nie faluja ? :decayed:

742 i na 766 skacza albo byly podniesione na 766 i spadaja na 742 w kazdym badz razie falowanie jest :)

przy tych obrotach natualrnie podniesiona lekko dawka

na 4 tym cylindrze korrekcje przekraczaja dopuszczalne wartosci +-1,5 jest 1,8

sprawdz przeplywke bo cos mi sie wydaje ze moze miec jakis problem

no i turbawa wstaje odrazu do maxymalnych wartosci nie wiem czy to jest normlane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeplywke podmienialem jak byl program i nic nie dawalo.

Jest sens ja teraz podmieniac?

Co do obrotow to nie wiem co jest,

Przed wymiana rozrzadu nic,a nic nie drgaly obroty... ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do obrotów to nie wiem co jest,

Przed wymiana rozrzadu nic,a nic nie drgaly obroty... ;(

I wciąż jest jak było ... . Obroty biegu jałowego we wszystkich logowaniach są jak najbardziej OK, a dawka biegu jałowego trzyma się idealnie :good:!!

Widać jedno małe zafalowanie na samym początku statycznego loga 001 i tylko jednorazowo przez pierwsze 2 sekundy ale to może być skutek zmiany obciążenia "na alternatorze" lub coś podobnego, równie bagatelnego (nie wyłączając przypadkowego trącenia pedału gazu albo zmian obciążenia elektrycznego w instalacji od wiatraka z prawej strony chłodnicy).

Słowem Kolego Bieniek - nie daj sobą manipulować i nie pozwól sobie wmawiać czegoś czego nie ma, bo w żadnych logach statycznych nie widać nawet śladu narywania/falowania "wolnych obrotów" - nie wspominając już o tym, że gdybyś statyczny log 001 zaczął o dwie sekundy później to bzdurnego gadania na temat problemu, który nie istnieje - wcale by nie było !!!

Druga dobra wiadomość jest taka, że ta zdecydowanie zbyt wysoka korekcja (w porównaniu do logów z ubiegłego. roku) "przeniosła się" z cylindra nr 5 na cylinder nr 4 - co w logiczny sposób wskazuje na problemy wtryskiwacza(-y) - a to już naprawdę tzw. pikuś w porównaniu do obaw o potencjalne problemy z kompresją :) .

Moja rada wynikająca z analizy przedstawionych logowań:

Niech ktoś inny zbada jeszcze raz wszystkie wtryskiwacze, koniecznie z użyciem odpowiedniego do tych celów sprzętu, np. takiego: http://rb-aa.bosch.com/aa-pl/pl/prueftechnik/start/special/eps200.htm !!!

Pamiętaj, że wadliwe wtryskiwacze stanowią realne zagrożenie dla tłoków, gniazd zaworowoych, samych zaworów i wielu innych części silnika ... .

[br]Dopisany: 10 Luty 2011, 01:27_________________________________________________Jeżeli istnieje taka możliwość - ale dopiero po uporządkowaniu kwestii związanych z wtryskami paliwa - spróbuj od kogoś pożyczyć i podmienić na próbę zaworek N75. Logi turbiny wcale nie są masakrycznie złe, a ziarnko do ziarnka ... .

Przepływomierz oczywiście jest całkowicie sprawny i znajduje się w doskonałej kondycji ... .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeplywomierz jest dobry.

Niepokoi mnie tylko to OB w dolnej partii obrotów... widzialem juz takie "lekkie przeladowanie" w AKE... skonczylo sie wymiana turbiny. Ja bym tego nie lekcewazyl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w logu 004 statycznym tez widac ze obroty mu skoczyly na 766 ale jak mowie to wyolbrzymione stresowanie ludzkosci z tym bujaniem obrotow

widzilalem logi silnika przy przebiegu 10ttkm i tak samo bylo wiec mysle ze tym sie przejmowac nie mozna ale turbine sprawdz

co do wtryskiwacza on nie podaje wlasciwej ilosci paliwa wiec moze bys dlatego slabszy i gorzej sie zbierac bo jeden cylinder niedomaga

teraz masz program standardowy? znaczysie serie bez SSuper chipa?

jesli tak to turbo definitywnie za szybko wstaje nie masz kopcenia podczas jazdy`?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako, że udzieliłem sprzętu do zrobienia tych logów dodam od siebie, że w tym logu proszę analizować tylko drugi pomiar (pierwszy pomiar jest z grudnia - silnik AVG) ... jakoś mi się tam to wkleiło :embarrassed:

dyn gr.11 http://vaglog.rtnet.pl/bieniek123_34712.html

a tutaj w statycznych drugi pomiar to BS :embarrassed:

stat. gr. 000 http://vaglog.rtnet.pl/bieniek123_34699.html

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,jest wgrana seria.Jakiegos kopcenia nie zauwazylem.Musi ktos za mna sie przejechac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ze turbo idzie na maxa moze byc spodowdowane wydzielaniem nadmiaru spalin przez silnik oraz/lub sterowniaem turbiny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zaworek n75 w BDH jest taki sam jak w BDG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO - nie sadze zeby podmiana zaworka cos zmieniła.

Turbo nie wstaje za szybko... jest tylko niepokojace OB w dolnej partii obrotów.

No ale próbowac mozna.... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO - nie sadze zeby podmiana zaworka cos zmieniła.

Turbo nie wstaje za szybko... jest tylko niepokojace OB w dolnej partii obrotów.

No ale próbowac mozna.... :)

Czyli co powinienem zrobic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonaj logi 011 dyn na podmienionym zaworku - zgodnie z sugestią Piotra.

Wydaje mi sie, ze weryfikacja turbiny na stole bedzie konieczna.... ale to moje zdanie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bieniek,

logi wyglądają normalnie. T jest zużyta, ale bez tragedii - należy ocenić luz wzdłużny i poprzeczny wirnika. jeżeli luzy będą akceptowalne, to nic nie rób z T. co najwyżej zaloguj 011d za 2, 3 miesiące.

teraz czas na hamownię. dzięki temu dowiemy się czy ten samochód rzeczywiście jest słabszy aniżeli być powinien. być może kupiłeś nieodpowiedni samochód względem swoich potrzeb - nie można oczekiwać zbyt wiele po tym silniku w 2011 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bieniek,

logi wyglądają normalnie. T jest zużyta, ale bez tragedii - należy ocenić luz wzdłużny i poprzeczny wirnika. jeżeli luzy będą akceptowalne, to nic nie rób z T. co najwyżej zaloguj 011d za 2, 3 miesiące.

teraz czas na hamownię. dzięki temu dowiemy się czy ten samochód rzeczywiście jest słabszy aniżeli być powinien. być może kupiłeś nieodpowiedni samochód względem swoich potrzeb - nie można oczekiwać zbyt wiele po tym silniku w 2011 roku.

Chodzi o to,ze auto jezdzi duzo gorzej niz np. w Pile.

Na serii i tak jest prawie tak samo.Na pierwszych biegach wydaje mi sie ,ze jest ciutek lepiej,a na 5,6 jest gorzej nic na programie.

Na hamownie musze podjechac.

NIe wiem co jest,ale spalania mi wzroslo.

Wczesniej ta sama trasa,ten sam styl jazdy to kolo 7.2L.A teraz pokazala 9.4L/

Dane z Fisa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FISem sie nie sugeruj po wymianie softu moze miec anomalie bo moga byc zmienione parametry i czestosc pomiaru

tankuj do pelna przejedz 100km znow tankuj do plena sprawdz ile spalil i masz realne spalanie porownaj z FIS i masz jasnosc -- FIS to taka zabwka zeby sciemniac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejdz z 500 km zeby wynik po tankowaniu byl miarodajny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi,

czy jest w pliku to co bylo wgrane czy ominieto punkt pt "backup"?

Mam 2 auta "volksagenowate" w dieslu z fisem i z dokladnoscia do 0.5-1Lmax! zuzycie sie zgadza (jedno z nich to 2,5v6tdi)

Twoje auto bylo narzedziem sciemy (dlatego taka liczba odpowiedzi w Twoich watkach) - obecnie tak "po logach" wyglada jak 50latek po przebytym zawale - jeszcze podycha (nie jest ani w 1wszej 10tce najlepszych ani najgorszych... po prostu niemlode auto ze swoimi niedomaganiami...)

Jezeli nie masz kolegi pod reka z kabelkiem i wiedza jak diagnozowac to przy nastepnych klopotach znowu wyladujesz z reka w nocniku (naprawde warto pomoc sobie samemu i nauczyc sie podstaw diagnostyki...)

W logu 001S parametr CK/KW jest formalnie poza norma (ale czy to blad opisu naglowka loga "dla tej wersji silnika" czy to objaw "przebytego zawalu.. nie mam pojecia)

Czy to auto jezdzi normalnie? =>zmierz czas sprintu 0-105licznikowe... jak sie uczciwie w 10s-max11stu*) zmiescisz to z grubsza jest ok

Hamownia nawet taka z tarczka na kole ("dyno") i rajd po miescie z laptopem to jednak ta 100wke kosztuje i ma sens tylko jak zwazysz auto (waga z papierow to waga orientacyjna!)

.. ciesz sie autem

Pozdrawiam i bezawaryjnosci zycze,

Przemek

*)

passat 4x4 2.5v6tdi w manualu ma 10.3 wg "katalogu", waga 1650kilo (zapewne majac pare kilo mniej i pare koni wiecej/wg katalogu/ nie powinienes miec klopotow z podobnymi czasami... dlaczego 105 a nie 100? bo liczniki zawyzaja (tak minimum 102-103 to 100wka.... nakrec sobie filmik nawet komorka i na kompie spokojnie okreslisz przyblizony czas sprintu)

jezeli zmiescisz sie w 10s - 100% ok zwazywszy wiek auta

w 11s - prawdopodobnie z grubsza ok

w 12 - prawdopodobnie konie pozdychaly

wiecej - 100% konie pozdychaly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemek, ale on ma w serii 180PS, a nie 150PS, wiec powinno byc ok. 9 sek.

Bieniek, nie dziwne, ze auto na serii jest slabsze niz na sofcie :tongue4:

Po sofcie tez nie czulem roznicy w pierwszych 3 biegach, taki urok malych przyrostow w 2.5TDI.

Roznice czuc powyzej 100kmh i jak piszesz - na serii jest gorzej - to chyba logiczne.

A czemu jedzie gorzej niz w Pile? Bo Tomeks Cie objezdza? Ja pamietam, ze Trzeniu startowal nieco lepiej niz inni :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...