Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Regulacja świateł reflektorów


strzeha

Rekomendowane odpowiedzi

bierzesz miarkę w rękę i sprawdzasz na aucie ile masz cm pomiędzy środkami soczewek. zaznaczasz na ścianie środek auta (oś symetrii) i od tej osi odkładasz połowę tego co zmierzyłeś w prawo i połowę w lewo. i tyle. istotne podczas ustawiania jest to żeby prawa i lewa strona samochodu stała dokładnie w tej samej odległości od ściany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.05.2014 o 22:14, mirget napisał:

Witam . A ja szukam porady. Przerobiłem lampy u naszgo kolegi (zwykłe na biksenon z aktywnymi drogowymi - spięte z biksem) . I tutaj sedno pytania .Drogowe święcą z różną wysokością co mijania. Czy to wina złego dłubania w lampie? Żarówki wymieniałem na drogowych i sprawdzałem sprężynki - to nie to.

mijania.jpg

drogowe.jpg

Zacytuje kolegę bo mam identyczny problem w a4 b6 ori xenon.

Auto mam od 2 lat. Od samego początku nie podobało mi się ustawienie świateł drogowych. W weekend zmieniałem żarówki w światłach drogowych (używam drl) i zauważyłem tak dużą różnicę. Zmiana żarówek miejscami ani założenie innej żarówki również nic nie daje.

Wydaje mi się że kiedyś ktoś czyścił soczewkę i przykręcił przysłonę xenonu w innym miejscu z tego tak duża różnica?

Niebawem mam zamiar wyczyścić soczewki i chce sprawdzić stan odbłyśników to przy okazji mógł bym coś zmienić. Miał ktoś już taki przypadek? Da się coś z tym zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś zastanawiał się jak to się ma do wysokości auta? Jeden z nas ma soczewkę na wysokości 65 cm, drugi na wysokości 50 cm - przy 10 m odległości od ściany pierwszy ustawi linię odcięcia światła na 55 cm, a drugi na 40 cm. Czy procentowe odchylenie nie powinno się proporcjonalnie zmieniać w zależności od wysokości zawieszenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.10.2018 o 14:09, dliwski napisał:

Ktoś zastanawiał się jak to się ma do wysokości auta? Jeden z nas ma soczewkę na wysokości 65 cm, drugi na wysokości 50 cm - przy 10 m odległości od ściany pierwszy ustawi linię odcięcia światła na 55 cm, a drugi na 40 cm. Czy procentowe odchylenie nie powinno się proporcjonalnie zmieniać w zależności od wysokości zawieszenia?

Najpierw podjeżdżasz pod ściane i zaznaczasz linie odcięcie, przy tak bliskiej odległości można zakładać, że masz wtedy poziom, potem odjeżdzasz na to powiedzmy 10m i od zaznaczonej linii odliczasz 10m x procent spadku, czyli jakieś 10cm w dół, znowu kreska i do niej ustawiasz reflektory. Każdy indywidualnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w efekcie auto z niższym zawieszeniem będzie świeciło niżej, bo przy 10 m odległości każdy obniży o 10 cm niezależnie od tego czy soczewkę ma na 70 czy 50 cm wysokości ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.10.2018 o 18:50, dliwski napisał:

Czyli w efekcie auto z niższym zawieszeniem będzie świeciło niżej, bo przy 10 m odległości każdy obniży o 10 cm niezależnie od tego czy soczewkę ma na 70 czy 50 cm wysokości ?

Tak, ale pewnie seryjnie niższe auta mają ten kąt opadania mniejszy, tzn zamiast reflektory z 1.5% mają 1%, żeby ten zasięg był. Tak mi się wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podczas regulacji soczewka jakby mi wyskoczylq z jakiegos zaczepu i swiecila w kosmos. Zanim zabiore sie za cokolwiek moze mnie ktos nakierowac gdzie ewentualnie szukac problemu? Po tym efekcie chyba nie dziala elektryczna regulacja wysokosci. Lampy to Valeo H7 soczewka w B6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...