sylwesz Opublikowano 13 Lutego 2011 Opublikowano 13 Lutego 2011 Witam wszystkich użytkowników Audi ! Chcę kupić ten fajny samochód i już sobie upatrzyłem jeden (Audi A4 AJM 115KM rok 2000 AVANT) ale w trakcie jazdy nie daje się zmienić ręcznym tiptroniciem biegów. Tzn czasem zaskoczy a czasem nie. Dodatkowo auto ma przełączanie biegów przy kierownicy i TAM działa wszystko bez zarzutu. Pytałem sie właściciela, kiedy zmieniał olej w skrzyni ale odpowiedział, że nigdy, bo nikt nie chciał się tego podjąć. Kupiłem VAGa 2 dni temu ale jeszcze nigdy go nie podłączałem. Czy to może być problem który może stanowić o dużym uszkodzeniu skrzyni? Może to tylko zaśniedziałe włączniki przy lewarku bo przecież z kierownicy wszystko chodzi ok Pozatym skrzynia w trybie D 4,3,2 chodzi bez zarzutu Pozdrawiam [mod]Gdzie jest prefix !!!! - poprawione[/mod]
Banan Opublikowano 13 Lutego 2011 Opublikowano 13 Lutego 2011 Skoro z kierownicy wszystko działa no musi być jakiś problem przy dźwigni zmiany biegów podłącz Vaga i sprawdź czy nie ma jakiś błędów.
kubson Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 Może coś z żaluzyjka sciągnij to obok dźwigni i wyczysc, albo poprostu jakis blad.
sylwesz Opublikowano 16 Lutego 2011 Autor Opublikowano 16 Lutego 2011 Dzięki Panowie za odzew. Mam te same podejrzenia. Podepnę VAG w piątek i dam znać czy coś pokaże
kris_lpgcars Opublikowano 16 Lutego 2011 Opublikowano 16 Lutego 2011 A to widzę ze kolega ma troszkę fajny dodatek jak masz możliwość zmiany na kierownicy a co do problemu kiedys czytam coś o jakimś małym plasticzku który ponoć się łamie i są problemy z tipem tak ze jak nie masz bledow to może wątek warty pogrzebania
sylwesz Opublikowano 27 Lutego 2011 Autor Opublikowano 27 Lutego 2011 No i zdjąłem chromowaną nakładkę a potem zdjąłem żaluzje i coś przy zdejmowaniu żaluzji chrupnęło. Spod żaluzji wysypały się trzy plastikowe jakby blaszki-płytki i już nie mogę przełączyć skrzyni w tryb tiptronic. Na automacie wszytko działa a po wrzuceniu wajchy w bok jest d....a. Znalazłem jakiś metalowy punkt na żaluzji i ułamany dłuższy element plastykowy ktory mogl być przy jednej z plytek a w środku metalowy pręcik. Przypuszczam że jest to element przełączenia skrzyni automatycznej w tiptronik. Czy ktoś wie czy można kupić żaluzję z tym plastykowym włącznikiem? Kurcze to brzmi jak bełkot wiec zrobie zdjecia w najbliższym czasie. Chyba czeka mnie serwis..... [br]Dopisany: 27 Luty 2011, 19:58_________________________________________________ znalazłem w necie coś takiego tylko nie kumam po angielsku http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=188506
kubson Opublikowano 27 Lutego 2011 Opublikowano 27 Lutego 2011 Tak tak gdzieś widziałem te żaluzyjki po ok. 90zł albo w serwisie albo na allegro poszukaj
Duch^ Opublikowano 28 Lutego 2011 Opublikowano 28 Lutego 2011 Tiptronic jest za***iście wygodny ale ogólnie to jak kupować audi z tą skrzynią to miej gotówe w banku na remont w razie czego bo się sypią ( ahh te przebiegi :gwizdanie:) .. niestety ale tiptronic to shit jeżeli chodzi o awaryjność A jak już bardzo chcesz to nie sandałuj jej i wymieniaj olej z filtrem systematycznie.
pawel1380 Opublikowano 28 Lutego 2011 Opublikowano 28 Lutego 2011 Tiptronic kolego nie jest jakimś shitem wcale skąd takie zdanie :facepalm: Skoro Tiptronic shitem to czym jest Multitronic?
Duch^ Opublikowano 28 Lutego 2011 Opublikowano 28 Lutego 2011 Tiptronic kolego nie jest jakimś shitem wcale skąd takie zdanie :facepalm: Skoro Tiptronic shitem to czym jest Multitronic? O multitroniku to ja tylko słyszałem że pada nigdy z nim do czynienia nie miałem .. To żeby już tutaj nie obrażać skrzyń kolegów to jak kupować auto z TipTronic ( sam bym chciał ale się jej boję bo w razie remontu nie na moją kieszeń) to sprawdź pierw przebieg jego po win w aso.
kubson Opublikowano 28 Lutego 2011 Opublikowano 28 Lutego 2011 Tiptronic jest za***iście wygodny ale ogólnie to jak kupować audi z tą skrzynią to miej gotówe w banku na remont w razie czego bo się sypią ( ahh te przebiegi :gwizdanie:) .. niestety ale tiptronic to shit jeżeli chodzi o awaryjność A jak już bardzo chcesz to nie sandałuj jej i wymieniaj olej z filtrem systematycznie. Ale głupoty piszesz :gwizdanie: Awaryjnośc jak w manualu
Duch^ Opublikowano 28 Lutego 2011 Opublikowano 28 Lutego 2011 No akurat 2 kolegów miało tiptronica w 2.5 tdi i 1.9tdi u 2 poszły skrzynie i do remontu ciekawe.. a ja miałem już 4 audi i w żadnej manual się nie odezwał :gwizdanie:. Może taki zbieg poprostu okoliczności. Spec co robi skrzynie powiedział że najwięcej ma skrzyń do roboty tiptronic. Kolega mi pokazywał wyłamane takie denko z zębatką z mikro pęknięciem koszty nieziemskie a manuala drugiego za 500 zł max wyrwiesz dobrego Ale wiadomo tiptronic wygoda puki nie ma jakiś błędów itd.. i tak jak pisałem sam bym chciał miec tipa ale strach nie pozwala ..
Banan Opublikowano 28 Lutego 2011 Opublikowano 28 Lutego 2011 Ja bym prosił użytkowników Tiptroników o wypowiedź bo ja ciągle tylko czytam że kolega miał kolegów itd. a może nikt nie ma pojęcia jak użytkować takie autka Aha a akurat w tym temacie nie chodzi o uszkodzenie skrzyni
Panton Opublikowano 28 Lutego 2011 Opublikowano 28 Lutego 2011 Ja bym prosił użytkowników Tiptroników o wypowiedź bo ja ciągle tylko czytam że kolega miał kolegów itd. a może nikt nie ma pojęcia jak użytkować takie autka Aha a akurat w tym temacie nie chodzi o uszkodzenie skrzyni kolega Duch^ pierdolii, że szkoda tego czytać... tyle w temacie dotyczącym awaryjności skrzyń TIP (5 czy 6 biegowych) :gwizdanie:
Duch^ Opublikowano 1 Marca 2011 Opublikowano 1 Marca 2011 Ja bym prosił użytkowników Tiptroników o wypowiedź bo ja ciągle tylko czytam że kolega miał kolegów itd. a może nikt nie ma pojęcia jak użytkować takie autka Aha a akurat w tym temacie nie chodzi o uszkodzenie skrzyni kolega Duch^ pierdolii, że szkoda tego czytać... tyle w temacie dotyczącym awaryjności skrzyń TIP (5 czy 6 biegowych) :gwizdanie: Nie pier***i tutaj nikt tylko widziałem jak się pier**lą jak to piszesz i jakie są sumy koniec. Sprzedaję samochody ale ciekaw jestem dlaczego nikt nie chce nigdy automata w tiptronic ? Bo wie że po tych przebiegach co mają się sypią i koszty są kolosalne w naprawie dla większości ludzi. Wystarczą mi 2 przykłady które widziałem na własne oczy i całą masę słuchów o ich awaryjności a jeszcze te ceny napraw. Tak jak kolega Sylwesz napisał "Pytałem sie właściciela, kiedy zmieniał olej w skrzyni ale odpowiedział, że nigdy, bo nikt nie chciał się tego podjąć" Sorry za ot.
sylwesz Opublikowano 9 Marca 2011 Autor Opublikowano 9 Marca 2011 Panowie zakończę ten temat i wszelkie dyskusje na temat złych czy dobrych automatów. W moim przypadku wszystko wróciło do normy po zakupie żaluzyjki za 119zł w ASO (nr części 4B0 713 187C) w której są te plastiki a które przez swoją niezdarność połamałem. Tiptronik ożył, biegi zmienia znakomicie. Wszystko jest w normie... znów mogę mieszać biegami lub słodko leniuchować hehe Dziękuje wszystkim za pomocne słowa Wymiana jest dziecinna prosta pod warunkiem że ściągnie się gałkę zmiany biegów... mnie to kosztowało 4pak piwa za pierwszym razem. Potem zdejmuje się (podważa śrubokrętem) od strony ręcznego hamulca osłonę lewarka, zdejmuje z 4 zaczepów chromowaną (lub nie) nakładkę. I TU UWAGA!!! Nakładkę zdejmujemy delikatnie bo w niej jest płytka elektroniczna podświetlającą położenie lewarka biegów i odpowiada za przełączenie w tryb tiptronic. Trzeba zdjąć kostkę od strony kierowcy z przewodem i wtedy spokojnie unieść do góry. Wówczas mamy żaluzje gumową która powoli unosimy do góry ale też delikatnie jeśli tylko coś się zahaczy to sprawdzić gdzie a nie ciągnąć na chama jak ja. Zahaczyć się może ta plastykowa żaluzja pracująca w pozycji bocznej (lewo-prawo) tryb D lub tiptronic. która ma magnesik po prawej stronie mieszczący się pod gumową żaluzją (nie mylić z tym błyszczącym magnesem po lewej w gumowej żaluzji. Trochę to brzmi chaotycznie ale przy rozbieraniu wszystko będzie jasne. Czynność ta dla wprawionego zajmuje max 4-5 minut. Przypominam że aby zdjąć gałkę zmiany biegów w tiptroniku należy 1. odciągnąć w dół chromowaną tulejkę osłaniająca lewarek 2. wyciągnąć (a nie wciskać) przycisk zabezpieczający przed przypadkową zmianą położenia trybu skrzyni, dobrze jest włożyć coś w powstały z boku otworek i zabezpieczyć go, by po ściągnięciu gałki guzik nie wskoczył do środka, bo podobno coś się wtedy kaszani. ( u mnie nic się nie stało a wskoczył do środka)) 3. Pociągnąć gałkę do góry i powinno zejść ( u mnie wymagało to włożenia sporej siły)
Banan Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 Wrzuć może ten opis w zrób to sam łatwiej będzie znaleźć na przyszłość
Piotras81088 Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 A u mnie własnie tak sie zaczeło dziac:facepalm:przy przeciągnieciu wajchy na bok nie ma reakcji z fisie i nie działa zmiana biegow......na dodatek przy owym przeciaganiu cos jakby zgrzytało,pekało...nie wiem...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się