Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[ALL B5] PRZEKŁ. 2.5/1.9 Quattro-Wielki problem z napędem (drgania na 1,2,3 biegu)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Proszę o pomoc w sprawie napędu quattro. Chcę kupić autko, A4 B5 99FL w bananowych skórach, czarnym metalicznym kolorze...piękna. Jest tylko wielki problem. Napęd strasznie wibruje przy ostrym przyśpieszaniu na 1,2,3 biegu. jeśli przez dłuższy czas jeździ się bardzo dynamicznie to nawet przy delikatnym ruszaniu tak jakby coś przeskakiwało w napędzie. Jest to takie wrażenie jakby tył hamował przód. Czuć to pod siedzeniami przednimi. Zagadką jest to, że jeśli auto jest zimne, postoi dłuższy czas jest to prawie nie wyczuwalne.

Wyjaśnię jeszcze parę ważnych informacji. Auto jest sprowadzone z Niemiec. Oryginalnie jeździła w nim jednostka 2.5 150KM ze skrzynią automatyczną. Teraz jednostką napędową jest silnik 1.9 116KM zrobiony na 130KM ze skrzynią 6 biegową. Czy problem tkwi gdzieś tutaj?? Podejrzewamy że coś się nie zgrywa tylny most. Dodam jeszcze że wstawiany był dla próby most od innej audi 116KM i problem nie zniknął.

Witam ponownie. Dodam parę nowych mam nadzieję istotnych informacji. Gdy skręcę na maxa koła i powoli ruszam, to słychać jakby napęd tylny stawiał opór. Jeśli znowu jadąc autem na niskich obrotach, wrzucę niski bieg to również strasznie buczy,drży tył, im większe obroty tym ciszej.

Kolejnym felerem jest prędkość...licznik oszukuje o jakieś 20-25 km/h-zawyża :(

Proszę o pomoc.

Opublikowano

Miałem jakiś czas temu podobny problem,były dwie opcje wg.kilku mechaników :

1)podpora wału- wysokie koszty

2)tuleje metalowo-gumowe w tylnym zawieszeniu-zdecydowanie mniejsze koszty

Najczęściej padały stwierdzenia ,że to podpora wału.

Skończyło się na wymianie elementów z punktu drugiego zrobieniu na nowo geometrii i problem zniknął. Tak na marginesie Ci co narzekają na drogie przednie zawieszenie nie mają pojęcia ile kosztuje tylne przy Quattro -tych tulejek jest od groma :disgust:.

Opublikowano

Miałem jakiś czas temu podobny problem,były dwie opcje wg.kilku mechaników :

1)podpora wału- wysokie koszty

2)tuleje metalowo-gumowe w tylnym zawieszeniu-zdecydowanie mniejsze koszty

Najczęściej padały stwierdzenia ,że to podpora wału.

Skończyło się na wymianie elementów z punktu drugiego zrobieniu na nowo geometrii i problem zniknął. Tak na marginesie Ci co narzekają na drogie przednie zawieszenie nie mają pojęcia ile kosztuje tylne przy Quattro -tych tulejek jest od groma :disgust:.

[/j

Miałem jakiś czas temu podobny problem,były dwie opcje wg.kilku mechaników :

1)podpora wału- wysokie koszty

2)tuleje metalowo-gumowe w tylnym zawieszeniu-zdecydowanie mniejsze koszty

Najczęściej padały stwierdzenia ,że to podpora wału.

Skończyło się na wymianie elementów z punktu drugiego zrobieniu na nowo geometrii i problem zniknął. Tak na marginesie Ci co narzekają na drogie przednie zawieszenie nie mają pojęcia ile kosztuje tylne przy Quattro -tych tulejek jest od groma :disgust:.

jak przedmowca mowi podpora wału albo ja podejrzewam zle przelozenie mostu lub skrzyni. ja zanim wszystkiego sie dowiedzialem rozj...3 torseny

a co do tylnego zaiwasu quattro to masakra coooo?????? :kwasny: :kwasny:tylko serwis i jakie ceny

Opublikowano

Ja bym zaczynał od sprawdzenia na wyważarce kół i opon.... w 90% przypadków to one powodują bicie. Podpora wału w quattro jest niewymienna wymienia się cały wał. Sprawdz przeguby wewnetrzne przy skrzyni. Kiedys mi powodowały wibracje wymieniłem 2szt. ponieważ miały luz i jest spokój już długi czas.

Opublikowano

Podpora wału w quattro jest niewymienna wymienia się cały wał.

i tu sie kolego grubo mylisz. ja u siebie wymienialem sama podpore

Opublikowano

Dużo kłopotu z tą wymianą podpory?? Poszukam po szrotach, może akurat. Jak nie to na allegro nowa 160zł. (Podpora wału AUDI A4 QUATTRO NOWA)

Zastanawia mnie czy jest różnica wału i mostu od 2.5 z automatem, a 1.9 z 6-cio biegową skrzynią biegów. Może ktoś wie coś na ten temat??

Opublikowano

Dużo kłopotu z tą wymianą podpory?? Poszukam po szrotach, może akurat. Jak nie to na allegro nowa 160zł. (Podpora wału AUDI A4 QUATTRO NOWA)

Zastanawia mnie czy jest różnica wału i mostu od 2.5 z automatem, a 1.9 z 6-cio biegową skrzynią biegów. Może ktoś wie coś na ten temat??

a duzo roboty nie ma. wyjac wal(12 srub) i 2 sruby na chyba 17 i wydech zdjac bedzie latwiej. i klucz oczkowy 17 do rozkrecenia walu na 2 czesci. zbic podpore i nabic. a i jakis odrdzewiacz lub penetrator. ja mam ta podpore walu za 160zl juz z pol roku a mam RWD i nic nie syka daje rade

Opublikowano

Dzięki kolego, jutro po pracy będę działał. Zacznę od podpory, mam nadzieję że na tym się skończy. Pozdrawiam

Opublikowano

Jak można dostać podporę za 160 pln skoro nie jest sprzedawana oddzielnie-bez wału?

Opublikowano

Pewnie podpora podchodzi z zupełnie innego auta ale ma podobne parametry co umożliwia jej montaż w miejsce ori. Całkiem niedawno wymienialismy u mojego brata w Audi S4 4.2 kompletny wał napedowy. O dziwo nie było możliwosci jego rozmontowania. Tym samym nie było możliwosci wymiany podpory. Koszt wału z 2.5 TDI który jest identyczny to 300 zł. Nadal chcesz kombinować ??

Jeszcze napisz mi jak rozebrać ten wał aby wymienić podpore ??

http://allegro.pl/audi-a4-1999-kombi-wal-napedowy-i1427994290.html

pozdrawiam

Opublikowano

mechanicy za dyche. i wiekszosc taklich jest u nas w polsce. nie da sie i h*j bo nie ma w Etce lub w serwisie.hehe smieszne. wyjmij sobie wał i sam sprawdz mi nikt nic nie powiedzial sam musialem wszystkiego doswiadczyc metoda prob i bledow

[br]Dopisany: 22 Luty 2011, 00:07_________________________________________________wiesz dlaczego lubie czytac forum????? bo czesto moge sie posmiac z glupot jakies ludzie pisza. jak bys rozebral troche audiczek quattro na czesci pierwsze to bys sie nauczyl a czytajac forum tylko psujesz wzrok[br]Dopisany: 22 Luty 2011, 00:11_________________________________________________10072010.jpg

Uploaded with ImageShack.us[br]Dopisany: 22 Luty 2011, 00:28_________________________________________________10072010001y.jpg

10072010002a.jpg

10072010003.jpg

na jednym ze zdjec widac zaznaczona srube ktora nalezy odkrecici i zbic ta czesc walu zeby zeszla podpora walu

Opublikowano

A mnie ciekawi czy jest jakas roznica miedzy przelozeniami w dyfrze w2.5 tdi Q a 1.9 tdi . A ciekawi mnie to poniewarz chce zakupic a4 z 2.5 tdi Q przelozyc tam moje 1.9 TDI i nie wiem czy bedzie wszystko ok .

Opublikowano

http://allegro.pl/wal-napedowy-audi-a4-8e0-b6-b7-i1452093452.html A widziałes taki wał ? Może pociołes pare audiczek na częsci ale chyba 80' :naughty: w S4 b6 4.2 brata i mojej 3.0 ASN nie ma możliwosci jego rozbiórki !! W B5 jak widać sie da ... w B6/B7 NIE i ja sie swojej opcji trzymam :)

Brat ukrecił wał... w taki sposób ,że jego przednia i tylnia częsci mogły się kręcić w przeciwną strone. Nie było możliwości ROZEBRANIA WAŁU tyko wymiana!! Aż musze jutro zobaczyc może gdzieś sie jeszcze wala ten złom przy garażu :evil:

EDIT: teraz jestem pewny w B6/B7 NIE MA MOŻLIWOSCI wymiany podpory w sposób jaki to umożiwia wał napedowy w B5!

ps. Co z wyważeniem wału ? wymiana podpory i pewnie wyważenie idzie w piz... a potem sie dziwicie ,że Wam bije napęd i trzesie buda na pierwszych biegach lub podczas przyspieszania !!

Przeliczmy to wszystko od początku kolego cichusz:

- podpora wału 160 zł +30 zł przesyłka razem około 200 zł ( ktoś wie jak długo ona pochodzi ? jak firma ???)) ORI to produkt GKN :evil:

- 100 zł wyważenie bo raczej wątpie aby ktoś to taniej zrobił.

- robota + wożenie tego wszystkiego po zakładach które regenerują wały napędowe jak dla mnie mija sie z celem.

tak czy siak koszta nie powinny przekroczyc 500zł. dlatego wole ORI audi GKN i wiem co mam!

Strata czasu, paliwa... a efekt może być różny. Sory ale wole wymiane na sprawny wał i PIZ... DALEJ :) Nie mam zaufania do zamienników niskiej jakości. W ciągu roku robie 100 tys km i moje auto musi być niezawodne. Spójrz na dywaniki do wnętrz z allegro do naszych audiczek a zobacz to co oferują w serwisie... Nadal nie widzisz różnicy ?? :blink:

pozdro

Opublikowano

EDIT: teraz jestem pewny w B6/B7 NIE MA MOŻLIWOSCI wymiany podpory w sposób jaki to umożiwia wał napedowy w B5!

nio na b6 i b7 to sie nie znam. masz racje. nio to diwne ze sie nie da.lipa. w takim raze zwracam honor[br]Dopisany: 23 Luty 2011, 09:18_________________________________________________

Przeliczmy to wszystko od początku kolego cichusz:

- podpora wału 160 zł +30 zł przesyłka razem około 200 zł ( ktoś wie jak długo ona pochodzi ? jak firma ???)) ORI to produkt GKN :evil:

- 100 zł wyważenie bo raczej wątpie aby ktoś to taniej zrobił.

- robota + wożenie tego wszystkiego po zakładach które regenerują wały napędowe jak dla mnie mija sie z celem.

wymienilem sobie sam. i nie wywazalem jezdze juz ponad pol roku i nic mi nie trzesie. koszta 180zl plus jakies 2 piwka.

ja robie wszystko sam mechanikom nie ufam. poza tym zdzieraja kase a po drugie sie nie znaja. jak spieprze robote to zrobie 2 raz az sie naucze, a jak oni sp***rza to z 500zl za naprawe i powiedza ze bylo dobrze i znowu 500zl +czesci

Opublikowano

A wie ktoś może czy w każdej b5 jest taka zama podpora bez względu na silnik?

Ja mam AFN i wydaje mi się że tez mam podporę do wymiany ale nie wiem jak ona wygląda u mnie.

Opublikowano

Wyjaśnię jeszcze parę ważnych informacji. Auto jest sprowadzone z Niemiec. Oryginalnie jeździła w nim jednostka 2.5 150KM ze skrzynią automatyczną. Teraz jednostką napędową jest silnik 1.9 116KM zrobiony na 130KM ze skrzynią 6 biegową. Czy problem tkwi gdzieś tutaj?? Podejrzewamy że coś się nie zgrywa tylny most. Dodam jeszcze że wstawiany był dla próby most od innej audi 116KM i problem nie zniknął.

Witam ponownie. Dodam parę nowych mam nadzieję istotnych informacji. Gdy skręcę na maxa koła i powoli ruszam, to słychać jakby napęd tylny stawiał opór. Jeśli znowu jadąc autem na niskich obrotach, wrzucę niski bieg to również strasznie buczy,drży tył, im większe obroty tym ciszej.

Kolejnym felerem jest prędkość...licznik oszukuje o jakieś 20-25 km/h-zawyża :(

musisz zaczac od wzieca auta na podnosnik i sprawdzenia dokladnie jaki masz symbol skrzyni / walu / dyfra.

wtedy podaj to tutaj i bedziemy wiedziec w czym jest problem.

obstawiam, ze ktos zalozyl skrzynie i zostawil dyfer, ktory nie pasuje przelozeniami... gorzej jak np. wal jest za krotki/albo za dlugi (stad bicie).

Opublikowano

obstawiam, ze ktos zalozyl skrzynie i zostawil dyfer, ktory nie pasuje przelozeniami... gorzej jak np. wal jest za krotki/albo za dlugi (stad bicie).

ja kiedys zalozylem skrzynie 37/9 a most mialem 35/9 i zrobilem okolo 7km przy predkosci 30-40km/h i szlak trafił torsen.

nie wiedzialem jeszcze o co chodzi z quattro-to bylo dawno dawno

Opublikowano

No i lipa :angry:. Podpora sprawdzona-cała, nie urwana, nie popękana.Wymienione oba przeguby wału, nadal to samo. Wymieniona poduszka przednia mostu-nie pomogło :(

Najdziwniejsze jest to, że gdy auto jest zimne, nie ma objawów, może delikatuśne, choć mogę to sobie wmawiać.

im bardziej się rozgrzewa tym bardziej czuć wibracje. Jak osiągnie już temp ok. 700C , przy delikatnym, wolnym ruszaniu autem, słychać z tyłu Głuche uderzenia. jak zaciągnie się na 2 ząbki hamulec ręczny słychać to wyraźniej.

Oznaczenia sprawdzę jutro, kojarzę tylko,że na moście jest nabite DAJ.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...