manius_29 Opublikowano 22 Lutego 2011 Opublikowano 22 Lutego 2011 Proszę o podanie napięcia spoczynkowego wasego akumulatora, zmierzonego przed rozruchem, po co najmniej całonocnym postoju samochodu pod chmurką na siarczystym mrozie (obecne warunki) i ewentualny opis przebiegu rozruchu. Wyczytane w literaturze: - wartość napięcia spoczynkowego sprawnego akumulatora to minimum 12,5V (niestety brak info w jakiej temperaturze zewnętrznej) - pojemność akumulatora przy temperaturze -25 spada do 60%.
rysiuu Opublikowano 22 Lutego 2011 Opublikowano 22 Lutego 2011 Dziś rano było u nas -9*C. U mnie aku trzymało 12,3V
manius_29 Opublikowano 23 Lutego 2011 Autor Opublikowano 23 Lutego 2011 Dzięki za odzew, a jak z odpaleniem? Od przysłowiowego "strzała"? U mnie było -25, napiecie rano 12,09V, akumulator roczny, wczoraj ładował sie cały dzień, dolałem wczesniej wody demineralizowanej, a odpalenie przebiegło z pewnymi oporami tj. chwilowa zwłoka po przekręceniu kluczyka (około 0,5s) i potem takie 3-4 sek. kręcenie. Poproszę o więcej wypowiedzi w temacie.
fly07 Opublikowano 23 Lutego 2011 Opublikowano 23 Lutego 2011 Mój akumulator to w tej chwili totalna padaka, ale auto nawet przy dużym "-" pali od "strzała". Napięcie akumulatora w stanie spoczynku zawsze powinno być powyżej 12V. To, że jest w jakimś % rozładowany nie ma znaczenia - powinien trzymać jak jest sprawny, dopiero przy rozruchu napięcie może spadać nawet o kilka V.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się