daciek1 Opublikowano 22 Lutego 2011 Opublikowano 22 Lutego 2011 Witam! Problem w mojej B5 1.8t ANB zaczął się w zimie przy dużym mrozie. Po odpaleniu zaczął mocno dymić na biało-niebiesko, smród spalonego oleju i wywaliło uszczelkę spod obudowy klawiatury, mignęła kontrolka oleju. Po wizycie u mechanika okazało sie że zamarzła odma, po wyczyszczeniu wszystko wróciło do normy. Po paru tygodniach mróz i znowu to samo. Mechanik dla pewności wyczyścił odmę i wszystko ok. Parę tygodni później znowu duży mróz i to samo Działo sie tak tylko na dużym mrozie, poza tym wszystko ok, na vagu zero błędów, oleju raczej nie bierze, płynu nie ubywa. Po tym wszystkim mechanik stwierdził: 1. odma czysta, 2. ciśnienie oleju w normie, 3. w obudowie klawiatury po dodaniu gazu powstaje duże ciśnienie Możliwe przyczyny: 1. zużyte uszczelniacze zaworowe, 2. woda zamarzła w kacie i spaliny się nie wydostają odpowiednio powodując ciśnienie Powiedział że bez zdejmowania głowicy się nie obejdzie. Koszt ok. 1800 zł! obota + ewentualna naprawa. Nie chce się od razu pakować w takie koszty. Panowie skąd może sie brać takie ciśnienie w obudowie klawiatury? Możliwe jest to że zawór ciśnienia oleju się zaciął i pompa daje duże ciśnienie? Przez te uszczelniacze zaworowe? Pierścienie puszczają? Ten kat zamarzł? Odma? Dziwne że jak jest w miarę ciepło tzn powyżej -5C jest ok auto ma moc fajnie sie zbiera. Proszę o wszelkie opinie.
adi_si Opublikowano 22 Lutego 2011 Opublikowano 22 Lutego 2011 cisnienie oleju zawsze mozna spr , jak by kat byl zatkany to ciezko by odpalal o ile w ogole by zapalil wydech zawszemozna do spr poluzowac / odkecic od reszty
daciek1 Opublikowano 22 Lutego 2011 Autor Opublikowano 22 Lutego 2011 Czytam to forum i czy za takie ciśnienie może byc odpowiedzialny ezektor? Co to jest, jak działa, i gdzie sie znajduje?
mstan Opublikowano 23 Lutego 2011 Opublikowano 23 Lutego 2011 Witam Nie tak dawno kolega w jakimś wątku miał problemy z ciśnieniem w komorze korbowej(połaczona z komorą zaworów) i rozwiązanie stanowił właśnie ezektor.Jest to urządzenie sterujące przepływem spalin z komory korbowej.Powinno być gdzieś za tym plastykowym króćcem wychodzącym z komory silnika (pod kolektorem ssącym).Dowiesz się dokładnie jak odszukasz ten wątek. http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=154823.0 Mnie było łatwiej go odnaleźć. Pozdrawiam Ps. Nie daj się wmanewrować w jakieś nawet małe remonty.
martinno Opublikowano 23 Lutego 2011 Opublikowano 23 Lutego 2011 Czytam to forum i czy za takie ciśnienie może byc odpowiedzialny ezektor? Co to jest, jak działa, i gdzie sie znajduje? Witam To ja miałem duży problem z wyciekami oleju w 1.8 ADR,nie były to duże wycieki ale trudne do usunięcia,byłem u mechanika powymieniał mi uszczelniacze i dalej to samo. Pomyślałem że może coś spartaczył i rozebrałem wszystko jeszcze raz,powymieniałem wszystkie uszczelniacze wałków oraz wału i pompy i uszczelniacz korka wlewu oleju.W sumie to wymieniałem to ze 3 razy w ciągu dwóch lat. Pomyślałem że może nowa odma się zatkała,rozebrałem w mak i nic. I właśnie podczas tych ostatnich oględzin uwagę moją przykuł ezektor,po sprawdzeniu okazało się że jest zatkany. Po wymianie na nowy w ASO ,jak ręką odjął,ani kropli wycieku nie znajdę. Sprawdz dokładnie ezektor oraz wszystkie węże gumowe idące do niego,u mnie jeden był jeszcze dodatkowo dziurawy. Tu masz rysunek gdzie tego szukać.
daciek1 Opublikowano 1 Marca 2011 Autor Opublikowano 1 Marca 2011 Znalazłem ten ezektor w moim aucie, zamówiłem nowy. Zobaczę co pomoże wymiana. Dzięki chłopaki za porady[br]Dopisany: 25 Luty 2011, 11:01_________________________________________________na rysunku tego nie widać ale na końcu wężyka nr 22 jest jeszcze jeden element chyba jakiś zaworek, koło odmy. Co to jest za zaworek? można go przeczyścić? [br]Dopisany: 25 Luty 2011, 17:32_________________________________________________Wymieniłem dzisiaj ten ezektor i zawór odpowietrzający. Problem pozostał, korek od oleju po odkręceniu podskakuje, z wydechu smród spalonego oleju. co mam dalej sprawdzić? Te uszczelniacze zaworowe czy może turbo padło?
kamilmlody Opublikowano 1 Marca 2011 Opublikowano 1 Marca 2011 turbo nie wiele ma do cisnienia pod korkiem... Obstawiam przedmuchy na pierścieniach. Sprawdź ciśnienie sprężania
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się