bronekb5 Opublikowano 23 Lutego 2011 Opublikowano 23 Lutego 2011 Hej, jak spojrzymy za okno - zima, toteż i moja Audinka zauważyła i zaczęła gwizdać jak rano jadę do pracy. Dzieje się rzecz następująca, auto mam w drewnianym garażu, odpala rano od pierwszego "sztycha" nawet przy minus 15 st.C ale gdy jadę do pracy powolutku dodając gazu, żeby się silnik rozgrzał, w zakresie obrotów 1600-2000 świszczy mi coś spod maski , nie są to na pewno zwierzęta - prawdopodobnie turbina - i co dziwna gdy silnik osiągnie temperaturę 90 st.C nic takiego nie ma miejsca.. moje pytanie brzmi czy to normalne na takim mrozie czy może coś się poluzowało i póki się nie rozgrzeje nie trzyma czy może powoli się turbinka kończy? - nadmieniam iż nie ma spadku mocy na ciepłym silniku a ja ze swojej strony wykazuję dbałość o wystudzenie turbiny przed zgaszeniem oraz o nie "kręcenie" auta na zimnym silniku pozdrawiam
szogun0 Opublikowano 23 Lutego 2011 Opublikowano 23 Lutego 2011 U mnie gwizdało jak był rozszczelniony intercooler. I sprawdź jeszcze rolki paska alternatora, może one gwiżdżą.
bronekb5 Opublikowano 23 Lutego 2011 Autor Opublikowano 23 Lutego 2011 U mnie gwizdało jak był rozszczelniony intercooler. I sprawdź jeszcze rolki paska alternatora, może one gwiżdżą. A dziękuję, o intercoolerze nie pomyślałem, choć jakaś nieszczelność przeszła mi przez myśl. Rolek paska alternatora bym nie podejrzewał choć kto wie..
kyniu Opublikowano 23 Lutego 2011 Opublikowano 23 Lutego 2011 turbina zaczyna niedomagać,u mnie też tak było z początku lekko gwizdała a teraz jak jadę to ludzie się oglądają bo wyje jakby karetka jechała na sygnałe.W następnym tygodniu wymiana turbinki :> :>
bialy986 Opublikowano 23 Lutego 2011 Opublikowano 23 Lutego 2011 Różnie można interpretować świszczenie,gwizdanie ,piszczenie.Też jak odpalę w te mrozy i pomału jadę to słyszę delikatne popiskiwanie.Nie wydaje mi się żeby to była turbina,prędzej jakiś pasek z zimna piszczy.
supi9 Opublikowano 23 Lutego 2011 Opublikowano 23 Lutego 2011 No dobra a po odpaleniu podnieś maskę i prze gazuj lekko to może zorientujesz się gdzie Ci piszczy. Pasków jest tam od metra i rolek. Z turbiną i objawami padnięcia nie miałem jeszcze styczności ale podobny opis może świadczyć o zdychaniu ( poza paskiem ) jakiegoś łożyska. Ciężko wyczuć może to być łożysko alternatora ( tak miałem w 80 - tce ), może jaka rolka, a może pompa wodna. Posłuchaj i może podjedź do jakiegoś mechaniora. Teraz to może być drobiazg ale jak stanie jakieś łożysko to może być bałagan. Nie straszę tylko sugeruję. Jeżeli to tylko w jakimś zakresie obrotów piszczy to może być dopiero pierwsza oznaka że coś trza wymienić - jest jeszcze raczej czas, ale ja bym nie czekał.
Buba Opublikowano 23 Lutego 2011 Opublikowano 23 Lutego 2011 poczekaj aż będą normalne temperatury teraz to może być wszystko i nic
bronekb5 Opublikowano 24 Lutego 2011 Autor Opublikowano 24 Lutego 2011 Nawet nie zakładam, że to początek najgorszego i także czekam na jakieś temperatury powyżej zera. Było kilka dni tak około 10 st. C i wtedy szczerze nie zwróciłem uwagi na ten dźwięk, więc być może zanika jak jest ciepło i silnik na ciepłym powietrzu startuje. Nie jest to głośny świst tylko taki cichutki jakby ktoś na flecie grał Jeżdżę spokojnie, nie katuje autka, czasem przelecę po wysokich obrotach przy wyprzedzaniu, więc ten miesiąc jeszcze przejeździmy bez grzebania, choć pojadę do mechanika zapytać czy on coś słyszy :> Dzięki za sugestie, sprawdzę wszystkie.
KYLOMC Opublikowano 24 Lutego 2011 Opublikowano 24 Lutego 2011 A czytałeś to http://www.a4-klub.pl/smf/b5_aeb_awaria_turbiny_18_t-t24348.0.html
bronekb5 Opublikowano 24 Lutego 2011 Autor Opublikowano 24 Lutego 2011 A czytałeś to http://www.a4-klub.pl/smf/b5_aeb_awaria_turbiny_18_t-t24348.0.html Ups, no to by była straszna lipa, ale ja sprawdzam olej co 1000 km i nic go nie umyka, chyba, że i u mnie się zatkała rureczka dopływu oleju do turbiny, dziś lecę sprawdzić u mechanika. Dzięki.
danielom Opublikowano 24 Lutego 2011 Opublikowano 24 Lutego 2011 Zaraz czarne scenariusze pisza wszyscy który nie slyszeli tego i nie maja o tym pojecia, obstawiam ze piszczy Ci napinacz paska wielorowkowego, u mnie to samo sie dzieje w minusowych temperaturach, powyzej zera albo jak silnik sie rozgrzeje jest
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się