Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Przeboje z AEB - turbawka


Lo-buz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, niedawno zakupilem sobie nastepna Audiole tym razem benzyne i z silnikiem 1.8T. Dzis oddalem samochod do mechanika aby wymienil mi olej oraz rozrzad. Wszystko byly by dobrze jak by ta nieszczelnosc miedzy kolektorem wydechowym a turbina, idzie tam jakas uszelka ? Bo po dodaniu gazu wylatuja mi spaliny z tego lacznika. Filmik moze cos pokaze chodz slabej jakosci jest. Moze to pekniety kolektor ? A i waz od turbo nie jest taki twardy jak sie go przybutuje, czy to moze byc wina w/w usterki ? A i moze wiecie co to za wtyczka ? :hi:

http://www.youtube.com/watch?v=unz1ULnGE3k

Zdj_cie344.jpg

Zdj_cie345.jpg

VAG milczy.. w ogole cos wspominal mechanik ze nie moze polaczyc sie z silnikiem :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między kolektorem a turbo jest uszczelka

te wtyczki to jest moduł wzmocnienia zapłonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moglby ktos podac nr katalogowy uszelki miedzy kolektorem a turbo ? A najlejpiej rowniez fotke z ETKI jak to wszystko wyglada i jak to jest mocowane. Mechanik troche mnie zdolowal, bo mowi ze to tragiczne silniki, i ze mam jechac 100 km od mojego miasta aby mi zobaczyli ten kolektor ktory puszcza dymka, bo jest zdania ze turbo jest wciskane czy jakos tak.. :no: . Zmienil bym mechanika, ale on najbardziej ogarnia silniki ( robie u niego samochody od 10 lat, to juz 4 samochod ktory on robi dla mnie ) i jest bardzo solidny i podchodzi do kazdej czynnosci z dokladnoscia i jest naprawde bardzo tanii. Za wymiane rozrzadu zaplacilem 150 zl za usluge. Ale chyba sprawy turbawek nie ogarnia :thumbdown:

Czy w/w dziurka,nieszczelnosc moze wplywac na "miekka" rure do intercol. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

"A i waz od turbo nie jest taki twardy jak sie go przybutuje," Siedziałeś pod maską podczas jazdy że twierdzisz że wąż nie jest twardy i turbinka słabo ładuje? Te typy tak mają że turbinka ładuje jak silnik jest pod obciążeniem.Tak że na postoju nie stwierdzisz tego.Piszesz także że VAG milczy. Jak nie ma połączenia z ECU to i milczy.

8D0 253 115 to numer katalogowy uszczelki. Nieszczelność układu wydechowego w tym miejscu (przed sondą i katalizatorem)może mieć wpływ na poprawną pracę silnika i zużycie paliwa.Wymiana tej uszczelki to jedna z łatwiejszych napraw przy tym silniku.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz także że VAG milczy. Jak nie ma połączenia z ECU to i milczy.

Gdzie mam palce wsadzic aby dowiedziec sie czemu VAG nie laczy sie z ECU ? Moze ktos specjalnie wtyczka jakas odlaczyl ?

Wymiana tej uszczelki to jedna z łatwiejszych napraw przy tym silniku.

Tylko ze mechanik odmowil wykonania tej banalnej wymiany, z racji tego, ze mial juz podobne sytuacje i nie mogl zdjac turbo od kolektora tak to bylo zapieczone, zadna nafta przez 3 dni nie dala, ani mlot. Oraz nie wie czy to przypadkiem nie jest jakies pekniecie kolektora. Nikt w miescie za bardzo nie ogarnia mi tego.. masakra :no: Ja nie mam ani kanalu ani narzedzi aby to samemu wykrecic.

Dzis na dodatek aku mi padl :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień sobie auto w profilu bo 1.8T jest kilka rodzai.Dziwnego masz tego mechanika że nie może ogarnąć tego silnika ,musisz znaleźć jakiegoś kumatego mechanika bo gadanie że to beznadziejne silniki już daje dużo do myślenia o jego wiedzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej odkręca się na ciepłym ale nie gorącym ;) Dużo wd-40 i pójdzie ;) jak pęknie śruba to niestety i tak trzeba dać ta uszczelkę a co do mechanika to jakaś d*pa nie obrażając ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis sam wzielem sie za poznanie silnika, znaczy sie, rozkrecam i patrze co gdzie jest..

DSCF3869.jpg

Czy tu powinna byc taka dziura kolo filtra powietrza ? I ta wtyczka, modol na wierzchu ?

DSCF3880.jpg

A tu pare zdjec bardziej dokladnych jak wyglada ta owa domniewana nieszczelnosc.. moze cos po fotkach i n/w filmiku wiecej sie dowiecie.

DSCF3876.jpg

DSCF3882.jpg

Dymi raczej od dolu..

tutaj filmik trooche lepszej jakosci..

http://www.youtube.com/watch?v=75WIAo971b8

Rowniez zastanawiam sie czemu VAG nie widzi silnika :blink: sprawdzilem wszystkie wtyczki, kompa i wyglada dobrze..

ECU...

DSCF3886.jpg

Dzis go troche rozgrzałem i pobutowałem i ogolnie za bardzo nie wciska w fotel, co do predkosci.. to na 3 biegu 130 przy 5 tys/obr

Co o tym myslicie ? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziurę masz dlatego bo brakuje obudowy dolotu powietrza do filtra

moduł powinien być przykręcony do obudowy

nieszczelność turbo wygląda że puszcza uszczelka między turbiną a katem

u mnie też ciężko nawiązać komunikacje z silnikiem jedynie się udało kts vag

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda że puszcza uszczelka między turbiną a katem

u mnie też ciężko nawiązać komunikacje z silnikiem jedynie się udało kts vag

a mi sie zdaje ze puszcza miedzy goraca czescia turbiny a środkiem ,a co do połączenia kompa to zajrzyj w konfiguracje laptopa bo może zle wszystko ustawiłeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na filmiku widać że dymi gdzieś od dołu więc ciężko stwierdzić dokładnie

co do vaga u mnie ciężko nawiązać komunikacje z silnikiem może mam coś w ecu namieszane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj oddalem Ade do mechanika, i dzis dowiedzialem sie ze turbina jest peknieta, nie duzo ale jednak.. Chodz jezdzilo mi sie dobrze i ciagnela "dobrze" to postanowilem jednak to zmienic. Mechanik oddal to firmy ktorej oddaje turbiny ( wspolpracuje z ta firma od 4 lat i nigdy nie mial z nia problemow ) powiedzial ze zobaczymy co oni powiedza, jesli oznajmia ze to smietnik to bede szukac uzywki albo zregenerowana.. Troche sie zdolowalem :confused4: no ale coz... I teraz szukac uzywki czy zregenerowana czy w ogole szukac nowki ? Mam zamiar pojezdzic z 3 - 4 lata samochodem... :disgust:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wystarczy wymienić wymienić muszle. jak będą mieli na stanie to przełożą ci środek tylko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienili jakaś podstawe i od razu regeneracja mojej calej turbiny co by dwa razy nie robic i miec pozniej spokoj. Mam niestety maly poslizg bo mechanik oddal turbine do serwisu z przyłaczką od oleju i maja teraz odesłać. I trzeba znowu czekac. Cena raczej normalna jak za zwykla regeneracje. Uzywke moglbym miec taniej ale nie wiadomo ile polata i bez gwarancji, a tutaj bede mial chociaz gwarancje. Nowa.. coz.. cena, mam nadzieje ze dobrze chlopaki zabrali sie za regeneracje i mam nadzieje ze mechanik strzykawka napelni olej zanim odpali samochod

Zanim oddałem samochod do mechanika to zamontowalem dolot powietrza bo nie mialem i zaczal ciagnac od dolu

EDIT:

Mechanik zadzwonil i powiedzial ze turbinka juz podlaczona i samochod zagadal, ale... zaczal dymic na niebiesko :angry: i on nie wie czemu, musze jutro do niego podjechac i sam zobaczyc. Dziwne, oddawalem to nie dymila :kwasny: Moim zdaniem albo turbo puszcza olej, albo moze w katcie jest ?

Co jeszcze moze byc przyczyna ? Z tego co doczytalem to sprawdzic dolot, IC ?

Druga sprawa to mowi ze elektryka wariuje :blink: Blad poduszki, szyby same sie opuscily i cos tam jeszcze... Mowi ze aku padl i byl az tak slaby ze pewnie sterownik sie wykasowal

Dziwne prawidla, jak mialem odlaczony aku na dwa dni i mi sie jakos nic nie wykasowalo i zadna pozniej poduszka nie swiecila..

O co w tym chodzi ?

Mowi ze przez noc naladuje aku i rano pokasuje bledy i zobaczymy co bedzie.. Kurde, oddalem samochod prawie 2 tygodnie temu i ciagle nie mam samochodu i takie jeszcze kwiatki wychodza :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobne objawy i spadek mocy ale miałem lużne śruby na łączeniu wylotu z turbiną i na szczęście tylko to , sam sobie poradziłem z tym ale raz na miesiąc muszę dokręcać bo samo się odkręca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechalem z 100 km i moze juz nie dymi, rano przy odpalaniu pusci dymka cos pod niebieski.

Odebralem samochod i jestem wsciekly ze tam dalem, owszem turbo wymienili, ale juz podlaczyc nie umieja, chodzby zawor N75 czy innych wezykow. Jazda probna, jakos to jedzie, ale juz przedtem gdy oddawalem samochod z rozwalona turbina lepiej mi szla i bardziej wciskala w fotel. A teraz to tylko przyspiesza jak 100 konny samochod.

W tym calym problem ze nie moge sie polaczyc z silnikiem, probowalismy juz chyba z 3 programami i na zadnym brak rezultatow.

Podczas przyspieszania jak wcisne w podloge to szarpie i czasem zastanawia sie czy w ogole przyspieszac :blink:

Cos mi mowil mechanik ze musial sie gdzies w wiercic bo nie mial jakiegos trojnika aby podlaczyc zawor N75. Myslalem ze jemu przyj!!#ie jak mozna bez wiedzy wlasciciela cos wiercic w silniku. Zabralem i zaplacilem tylko za regeneracje turbiny.

Tutaj filmik jak jedzie z 4 biegu z pedalem w podlodze :facepalm:

4 bieg.wmv

Termostat jest ok, tylko czujnik sieje zament, na klimatroniku jest 90 st.

Coz, moge powiedziec... POMOCY !

Chyba bede musial znalesc innego mechanika ( bo tamten zabral mi samochod na 3 tyg i g. zrobil :no: )

Nastepnie pytanie, jak jest zawor n75, to dluga nozka wychodzi w dolot od filtra powietrza do turbiny, druga nozka na przeciw do gruszki a srodkowa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czuć w ogóle moment załączania się turbiny? Jeśli tak to kiedy przy jakich obrotach czuć cokolwiek? Bo on jedzie tak jakby wcale turbo nie miał, chociaż na filmiku widać jakby przy 3,5k rpm nagle ożył...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego cos masz namieszane z zaworkiem n75 !!!(lub wogóle nie podłączony sprawdź wtyczkę ) n75 powinien być tak podłączony Fr4E0.jpg albo WG jest otwarte zawieszone i nie pompuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczka dziala i zawor jesli podlaczylem pod 12V rowniez cyka i jak dmucham w rozne tutki to dziala ( chyba prawidlowo ). Napewno prawidlowo jest podlaczony dolot i WG. Tylko pokazcie prosze na jakims zdjeciu gdzie dokladnie ma byc podlaczony do muszli, bo u mnie jest na boku zaraz przy wejsciu dolotu powietrza do turbo.

Jak wciskam powoli gaz to normalnie sie rozpedza, a jak wcisne od razu w podloge to sa momenty - do 3.5 tys obr, ze tak mocniej/slabiej poszarpuje ze potrafi zwolnic na chwile i znowu zaczyna jechac.

Owszem, "czuc" cos kolo 3.5 jak by mial dawke doladowania. A tak to raczej bez szalu.. jedzie, ale jak wolnossak. Dzis sprawdzilem rurki, wezyki, laczenia itd. Nic nie znalazlem :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...