eller Opublikowano 21 Stycznia 2008 Opublikowano 21 Stycznia 2008 Tez mam problem z plynem chłodniczym.Mianowicie gdzieś mi ucieka.Wcześniej nie było jeszcze tak zle, bo dolewałem raz na tydzień lub srednio co 200km z 700ml.Chyba że na maksa cisnąłem to i po 100km juz pikało...Teraz zalałem płyn z rana,zrobiłem moze z 20km max,na drugi dzień rano już mi kontrolka pikała że nie ma...Byłem u mechanika,usilnie próbuje mi tłumaczyć ze to uszczelka pod głowicą. Chciałbym tego uniknąć i szukam cały czas innego powodu tego znikania. W sumie gdyby byłaby to uszczelka to dymiłby mi na biało,olej byłby "zupką",czy sie mylę? Wymieniałem olej 2tyg temu i był normalny.Nie dymi na biało. Czy to oby na pewno uszczelka??
Pikuś Opublikowano 21 Stycznia 2008 Opublikowano 21 Stycznia 2008 eller, obejzyj z tylu glowicy kruciec bo tam czesto leci, no i ogolnie inne lacza. Co do zupki i dymienia wcale tak nie musi byc.
eller Opublikowano 22 Stycznia 2008 Opublikowano 22 Stycznia 2008 Pikuś, mechanik sprawdzał ten kruciec, dotknał,poczuł ze sucho i powiedział ze tam nic nie cieknie...Powiedziałem ze może silnik gorący to wysycha,ale stwierdził ze to nie jest możliwe aby nie było czuć.Może profilaktycznie wymienić?? W jaki sposób sprawdzić czy to na pewno jest uszczelka?
Pikuś Opublikowano 22 Stycznia 2008 Opublikowano 22 Stycznia 2008 Jesli gdzies na zewnatrz wycieka, musza zostawac slady po wyschnietym plynie. eller, sa specjalne urzadzenia do padania zawartosci spalin w ukladzie chlodzenia. Poszukaj gdzies po warsztatach, czy nawet sklepach bo czesto takie rzeczy maja. przyjzyj sie czy na wierzchu plynu nie plywaja juz takie ciemniejsze jakby plamki (syfek). Powachaj korek czy plyn.
eller Opublikowano 22 Stycznia 2008 Opublikowano 22 Stycznia 2008 Pikuś, no to już mi chyba tylko pozostało sie zapytać czy 1200zł za zrobienie uszczelki to drogo?? Pływają,pływają takie plamki w zbiorniczku wyrównawczym i trochę zajeżdża spalinami...
Musashi Opublikowano 22 Stycznia 2008 Opublikowano 22 Stycznia 2008 wydaje mi sie ze jezeli winna bylaby uszczelka glowicy i ubywa plynu, powinien sobie bialy dymek puszczac lub podnoscic sie poziom oleju ( ew. zmiana wygladu). mozna sprobowac sprawdzic szczelnosc ukladu chlodzenia cisnieniem, na zimnym silniku. brudne plamy w plynie niestety wygladaja nieciekawie, jednak niewiadomo co byl w nim wczesniej byc moze to kwestia wyplukiwania brudu. zrob pomiar cisnienia sprezania - wyeliminujesz uszkodzenie: komora spalania - kanal plynu chlodzacego. jezeli bedzie OK. wtedy zrob juz na zimno pomiar szczelnosci wtedy musi wyjsc ktoredy ucieka. jezeli cisnienie bedzie spadac nie bedzie sladow wtedy trzeba sie przyjdzec olejowi czy nie idzie w miche. i juz nie jezdz tym samochodem.... do czasu znalezienia usterki
eller Opublikowano 22 Stycznia 2008 Opublikowano 22 Stycznia 2008 Musashi, widzisz,tez jestem takiego zdania ze powinien z olejem cos powinno być nie tak,a normalnie 10tys km,troche dolalem do 15tys. przesmigalem,spuszcza a tam normalny olej...Muszę własnie sie gdzies przejechac i sprawdzic uklad... adikrakow, nagrzewnica to to nie jest,z tego wzgledu że zeszłej zimy wymienialem na nową i jest sucho pod dywanikiem...
Musashi Opublikowano 22 Stycznia 2008 Opublikowano 22 Stycznia 2008 no to moze byc uszczelka z mikro dziura. w cyklu ssania wciaga plyn - na tyle malo ze narazie nie ma wplywu na chmurki w suwie pracy wpluwa mala dawke spalin. zrob pomiar kompresji w ktoryms garnku powinna byc nizsza tak jak pikus sugerowal plamki w plynie sa oznaka
eller Opublikowano 22 Stycznia 2008 Opublikowano 22 Stycznia 2008 Ok,wiec zrobię tak jak piszesz,w następnym tygodniu jestem umówiony na zmianę tarcz i klocków,więc od razu poproszę żeby sprawdzili kompresję
adadur Opublikowano 22 Stycznia 2008 Opublikowano 22 Stycznia 2008 Pikuś, no to już mi chyba tylko pozostało sie zapytać czy 1200zł za zrobienie uszczelki to drogo?? Pływają,pływają takie plamki w zbiorniczku wyrównawczym i trochę zajeżdża spalinami... No to masz problem. Może nie tylko z samą wymianą uszczelki ale po tym zabiegu trzeba układ chłodzenia oczyścić, nie zalewaj go płynem bo szkoda go - podobno jest sposób że rozrabia sie w odpowiednich proporcjach wodę z kwaskiem cytrynowym i niby jest to najskuteczniejsza metoda - specjalnych środków do tego celu nie znajdziesz na rynku. Co do ceny - to raczej ok 700zł powinno kosztować (poniżej tej kwoty kosztowała taka naprawa w Carismie 1,9TDI) - tzn. planowanie głowicy i wymiana uszczelki. Mogę ci podac numer do mechanika w E-gu na PW dla tych paru stówek przejechanie 100km to będzie i tak opłacalne.[br]Dopisany: 22 Styczeń 2008, 14:09 _________________________________________________ jestem umówiony na zmianę tarcz i klocków to nic trudnego sam byś dał radę Polecam ATE i nie szukaj niczego innego - o ceny zapytaj użytkownika Adam12 na forum AKP cena będzie znacznie niższa niż gdzie indziej.
eller Opublikowano 22 Stycznia 2008 Opublikowano 22 Stycznia 2008 Widzisz umiem zmienić sam klocki,faktycznie to jest bardzo proste,ale nie mam do tego miejsca,pod blokiem w takiej pogodzie nie chce mi się siedzieć,czyste lenistwo :> Jeśli chodzi o klocki to z tydzień temu wymieniałem z przodu na TRW,na tył też już zamowilem tej samej firmy.Za przód zapłaciłem 140zł z wysyłką,tył 59zł,tarcza 85zł szt.plus 10zł wysyłka wszystko TRW.Chyba dobra firma? Ale żeby nie odchodzić od tematu za bardzo to mechanik mówił ze i tak bardzo tanio mi to zrobi za te 1200zł... Elbląg jak najbardziej mi pasuje,będzie pretekst aby przyjaciela odwiedzic Już lecę na PW
Pikuś Opublikowano 22 Stycznia 2008 Opublikowano 22 Stycznia 2008 eller, moj brat cioteczny w AVB mial taki sam objaw. Ubywalo mu non stop plynu i plywaly takie wlasnie brudy i zapach spalin bylo czuc. No i niestety byla to uszczelka. Poprostu sie rozgrzewal i dostawal przecieku. Cisnienei szlo w uklad i wywalalo przez zbiornik, korek wlewu. Plyn nie byl spalany tylko wywalany na zewnatrz ukladu. Z kosztami to roznie. Uszczelka w ASO jakies 150-180 zl. sroby 8 lub 10 nei pamietam moze i wiecej po 11-17 zl (ach ta pamiec) sztuka. Sprawdzenie glowicy i jesli jest prosta to nie drogi zabieg. Dojdzie nowy plyn, jakies uszczelniacze. nie wiem, czy rozrzad robiles tez mozna przy okazji. I pewnei innych pierdul jeszcze Co do samego czyszczenia ukladu po zabiegu to chyba nei jest konieczne. Co najwyzej stary przpusc przez cos i zalej, a po jakims 1000 km zalej nowym.
eller Opublikowano 22 Stycznia 2008 Opublikowano 22 Stycznia 2008 Pikuś,juz szukam mechanika do zrobienia tej uszczelki,olsztyn mi w sumie odpada 1200zł to lekka przesada,mam juz w elblagu jednego sprawdzonego mechanika który caly czas robi koledze i chce za to 300-400zł (sama robocizna).Dzwonilem jeszcze miał sprawdzic jak tam mechanik o którym pisał adadur ile by chciał...Rozrząd w lato robilem, więc mam spokoj. Więc częsci gdzieś tak z 400zł najmniej wyjdą?
Pikuś Opublikowano 22 Stycznia 2008 Opublikowano 22 Stycznia 2008 Uszczelka do AVB w ASO 170 nie mniej w zwyklym sklepie. Nie pamietam ile za te sruby. 300-400 to dobra cena tylko, zeby nei byl jakis partacz. musi tez byc dobry zaklad, do ktorego odda glowice na sprawdzenie i zabielenie. Oby byla rowna. Przy takiej robocie moze bylo by warto pomyslec o wymianie uszczelniaczy zaworow. Podzwon jutro na spokojnie popytaj o ceny. Inny region Polski inne ceny.
garbi89 Opublikowano 22 Stycznia 2008 Opublikowano 22 Stycznia 2008 witam Kazdy dobry mechanik po zdjęciu głowicy powinien ja dać do planowania i wymienić uszczelniacze zaworów na nowe dobrej firmy .
moondek Opublikowano 22 Stycznia 2008 Opublikowano 22 Stycznia 2008 Eller ja wymieniam teraz uszczelke tzn robia to w warsztacie. Mysle ze jutro bedzie gotowe auto. Kolo 300 zl bedzie kosztowala impreza. Jak odbiore autko to powiem ci co i jak. Warsztat jest 70 pare kilometrow od Olsztyna. No ale roznica w cenie jest spora:)
Pikuś Opublikowano 22 Stycznia 2008 Opublikowano 22 Stycznia 2008 moondek, oj chyba na stara uszczelke Ci to zrobi. :polew:
garbi89 Opublikowano 22 Stycznia 2008 Opublikowano 22 Stycznia 2008 Ja mam uszczelkę dobrą a ubywa mi płyn przez zbiorniczek wyrównawczy po woli. Nie moge odpowietrzyć układu cały czas się przelewa w nagrzewnicy po odpaleniu.
eller Opublikowano 22 Stycznia 2008 Opublikowano 22 Stycznia 2008 Właśnie tak sie chciałem zapytac moondka co mu za te 300zł zrobią? 70km od Olsztyna,czy to jest jakis normalny warsztat samochodowy,czy ktoś sobie przy domu robi?Jednak chyba nie bede ryzykował,dopłacę,przejadę sie 30km dalej a będę spokojniejszy.
Pikuś Opublikowano 22 Stycznia 2008 Opublikowano 22 Stycznia 2008 eller, serwis powinien taka operacje zrobic za jakies 700-800 zl plus koszta czesci i badania glowicy. Pamietajmy, ze trzeba odjechac przodem wiec roboty troche jest.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się