MemberA4 Opublikowano 12 Marca 2011 Opublikowano 12 Marca 2011 Witam kolegów. Moze ktoś podpowie lub nawet pomoze mi w nietypowej sprawie po wymianie termostatu.Otoz dzisiaj zalozylem nowy termostat(WAHLER) i czujke G2/62 zalałem silnik plynem odpowietrzylem i odpalilem.Czekalem az dolny waz od chlodnicy zrobi sie cieply....Nadal czekalem a tu nic temperatura na wskazniku osiagnela 90 na Vagu tez(wczesniej bylo 80 a nawet 75 przed wymiana) we wnetrzu wialo goraco ale dolny waz byl chlodny.Gorne przewody byly gorace.Czy nie jest tak ze jak sie termostat nie otworzy zeby plyn poszedl na chlodnice to bedzie nabieral temp powyzej normy??chyba ze jest inny uklad chlodzenia o ktorym mi nic nie wiadomo a troche wiem co niecos o mechanice.To jest moj problem dolny waz jest zimny ale temp nie przekracza 90 na Vagu tez.Jak ktos moze ... niech mi pomoze
MemberA4 Opublikowano 12 Marca 2011 Autor Opublikowano 12 Marca 2011 Zrobilem rundke kilka kilometrow ale dolny waz nadal byl zimny.Tak sobie myslalem ze terostat otwiera sie dopiero przy pozadnym wysilku silnika ktory osiagne okolo 100 stopni bo pelne otwarcie termostatu wynosi w granicy 105 stopni.[br]Dopisany: 12 Marzec 2011, 19:44_________________________________________________ :confused4:podłączy sie ktos jeszcze do tematu , moze jakas podpowiedz z waszej strony....
dariodario Opublikowano 12 Marca 2011 Opublikowano 12 Marca 2011 Witam kolegów. Moze ktoś podpowie lub nawet pomoze mi w nietypowej sprawie po wymianie termostatu.Otoz dzisiaj zalozylem nowy termostat(WAHLER) i czujke G2/62 zalałem silnik plynem odpowietrzylem i odpalilem.Czekalem az dolny waz od chlodnicy zrobi sie cieply....Nadal czekalem a tu nic temperatura na wskazniku osiagnela 90 na Vagu tez(wczesniej bylo 80 a nawet 75 przed wymiana) we wnetrzu wialo goraco ale dolny waz byl chlodny.Gorne przewody byly gorace.Czy nie jest tak ze jak sie termostat nie otworzy zeby plyn poszedl na chlodnice to bedzie nabieral temp powyzej normy??chyba ze jest inny uklad chlodzenia o ktorym mi nic nie wiadomo a troche wiem co niecos o mechanice.To jest moj problem dolny waz jest zimny ale temp nie przekracza 90 na Vagu tez.Jak ktos moze ... niech mi pomoze http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=4535.0 a na pszyszlosc to
MemberA4 Opublikowano 12 Marca 2011 Autor Opublikowano 12 Marca 2011 Dolny wąż ma być zimny przy sprawnym termostacie<--- to chyba sa jakies bajki .jak moze byc zimny waz "za" termostatem skoro on puszcza cieply plyn na chlodnice ktora powinna ten plyn schlodzic??niech mnie ktos olsni... [br]Dopisany: 12 Marzec 2011, 22:43_________________________________________________to w takim razie ten termostat jest non stop zamkniety.
goldi Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Na temat termostatu sie nie wypowiem miałem też problemy ale do rzeczy sprawdz po ilu kilometrach silnik osiąga temperaturę 90 stopni przy włączonym ogrzewaniu na 21-23 stopnie. Powinno być około 12 km zmierz i napisz a jeśli termostat otworzy obieg to wąż od niego ma być gorący
kamilmlody Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 po 12km ma nabrać 90 stopni? ja przejade max 3km i juz mam 90 przy zdrowo ujemnych temperaturach.. Moze diesle wolniej się grzeją bo mają większą sprawność, ale to nie wiele zmienia fakt - 12km przegięcie. Co do ogrzewania, mam manualne i w zimie zawsze daję max ciepło na szybę. A autko garazuje pod chmurką
rikardo Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Dolny wąż ma być zimny przy sprawnym termostacie<--- to chyba sa jakies bajki .jak moze byc zimny waz "za" termostatem skoro on puszcza cieply plyn na chlodnice ktora powinna ten plyn schlodzic??niech mnie ktos olsni... [br]Dopisany: 12 Marzec 2011, 22:43_________________________________________________to w takim razie ten termostat jest non stop zamkniety. Termostat otwiera się i dopuszcza schłodzony płyn z chłodnicy do silnika a nie odwrotnie. Zimny dolny wąż oznacza, że termostat jest sprawny. Dzięki temu bardzo łatwo można sprawdzić sprawność termostatu gdy masz dolny wąż ciepły to oznacza, że termostat nie trzyma i ciężko uzyskać optymalna temperaturę.
michalik Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Ja ci Marcin powiem tak w prawidlowo dzialajacym ukladzie chlodzenia gdy silnik sie rozgrzewa termostat jest zamkniety i plyn krazy w malym obiegu omijajac chlodnice.Gdy juz osiagnie temperature okolo 90* otwiera sie i plyn plynie przez chlodnice chlodzac go.Inaczej plyn by sie zagotowal no i wtedy (d*pa w krzakach) mozesz nawet zatrzec silnik.Wtedy powinienes miec tak jak myslisz obydwa weze gorace no i chlodnice. Tak naprawde to nie mam pojecia co moze byc nie tak w twoim przypadku silnik niby trzymie tem. Sprobuj go ostro przegonic termostat musi puscic i wlaczyc sie wentylator, sprawdz stan plynu.
fly07 Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 po 12km ma nabrać 90 stopni? ja przejade max 3km i juz mam 90 przy zdrowo ujemnych temperaturach.. Moze diesle wolniej się grzeją bo mają większą sprawność, ale to nie wiele zmienia fakt - 12km przegięcie. Co do ogrzewania, mam manualne i w zimie zawsze daję max ciepło na szybę. A autko garazuje pod chmurką Tak diesel AWX ma, benzyniaku
dariodario Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 po 12km ma nabrać 90 stopni? ja przejade max 3km i juz mam 90 przy zdrowo ujemnych temperaturach.. Moze diesle wolniej się grzeją bo mają większą sprawność, ale to nie wiele zmienia fakt - 12km przegięcie. Co do ogrzewania, mam manualne i w zimie zawsze daję max ciepło na szybę. A autko garazuje pod chmurką Tak diesel AWX ma, benzyniaku nie tylko awx. silniki na pd dluzej sie grzeja,(paliwo w glowicy)
MemberA4 Opublikowano 14 Marca 2011 Autor Opublikowano 14 Marca 2011 Po dluzszym namyslaniu i ogledzinach jest tak jak napisal kolega rikardo termostat "dopuszcza" zimny plyn dolnym wezem do obiegu a nie odwrotnie wiec wszystko jest ok a zna ktos wymiar zamknietego termostatu? chcialbym zmierzyc swoj stary termostat i zobaczyc na ile byl otwarty.
michalik Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Koledzy jezeli twierdzicie ze termostat dopuszcza zimny plyn z chlodnicy do silnika to jestescie grubo w bledzie. Termostat po otwarciu wypuszcza goracy plyn z silnika! Gdy silnik osiagnie tem. +-90* termostat otwiera sie i goracy plyn przechodzi przez chlodnice ktora go zchladza. Zobaczycie gdy bedzie lato termostat bedzie caly czas otwarty a chlodnica goraca wtedy tez bedzie sie zalaczal wentylator zeby dodatkowo zchlodzic plyn.
dariodario Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 http://pl.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%82ad_ch%C5%82odzenia_silnika_spalinowego
michalik Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Dariodario dobry link moze teraz co niektorych to przekona jak jest chlodzony silnik.
tomasimo Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 http://www.kokar.pl/?schemat-i-budowa-ukladu-chlodzenia-silnika,37
dariodario Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 takie tematy jak ten powinny ladowac w koszu, nasz kochany moderator powinien takie linki jak ten; http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=4535.0 umiescic w faq i moze mniej bylo by pytan typu(niedogrzany silnik) no ale moderator decyduje... pozdrawiam
MemberA4 Opublikowano 15 Marca 2011 Autor Opublikowano 15 Marca 2011 Ja jestem pewny ze terostat w moim awx dopuszcza zimny plyn a to dlatego ze nie tak jak w standardowych ukladach chlodzenia termostat nie znajduje sie na gornym wezu chlodnicy (taki jest obieg pompy pcha plyn z gory do dolu) tylko na dolnym jak juz sie plyn w calym silniku nagrzeje to staje sie on cieplejszy.Jesli ktos nie jest pewny niech zdejmie sobie ktorys z przewodów i sprawdzi w ktora strone pompa pcha plyn.
rikardo Opublikowano 15 Marca 2011 Opublikowano 15 Marca 2011 Ja jestem pewny ze terostat w moim awx dopuszcza zimny plyn a to dlatego ze nie tak jak w standardowych ukladach chlodzenia termostat nie znajduje sie na gornym wezu chlodnicy (taki jest obieg pompy pcha plyn z gory do dolu) tylko na dolnym jak juz sie plyn w calym silniku nagrzeje to staje sie on cieplejszy.Jesli ktos nie jest pewny niech zdejmie sobie ktorys z przewodów i sprawdzi w ktora strone pompa pcha plyn. Wg schematu obiegu cieczy dot. silnika 1,9 w książce sam naprawiam a4 dolnym wężem płyn chłodzący płynie do silnika a górnym z silnika do chłodnicy dlatego wydaje mi się, że masz wszystko OK.
gajes666 Opublikowano 15 Marca 2011 Opublikowano 15 Marca 2011 Termostat działa prawidłowo - o tej porze roku tak ma być!!!! Teraz rozgrzejesz dolny wąż gdy chłodnica nie nadąży schładzać płynu np. jak podepniesz obciążoną lawetę i będziesz jechał pod długie wzniesienie, jak dasz mu w d... . Nie ma potrzeby szukania przysłowiowej dziury w całym.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się