samekgsx550 Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Witam Panowie jakiś czas temu dałem swoją zapasową turbinkę VNT mechanikowi do czyszczenia. Były zapieczone kierownice. Po czyszczeniu turbo chodzi dobrze. Poza jednym mankamentem. A mianowicie gwiżdże :gwizdanie: już na wolnych obrotach jak odrzutowiec (niestety nie miałem możliwości podczepić VAG'a). Mechanik znajomy powiedział że nie jest pewien czy dobrze założył pierścień, który mu wypadł i nie pamięta jak był założony. W związku z tym że miałem drugą turbinę AWX postanowiłem sobie dać na luz. Ale dzisiaj zadecydowałem ją rozebrać i zrobić foto. Po rozebraniu moim oczom ukazał się oto taki widok http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/1fdb992ec3d7979e.html I teraz moje pytanie, czy ten pierścień nie powinien być założony odwrotnie ? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/7332c26a78e48967.html Na 1 zdjęciu kierownice mają większy zakres pracy Na 2 zdjęciu kierownice mają trochę mniejszy zakres pracy, tzn mniej otwiera. Chyba że przyczyna leży gdzie indziej. Pozdrawiam [mod]Gdzie jest prefix!!!! - poprawiłem (kolejne wylądują w koszu)[/mod]
Zerwi Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 http://s114.photobucket.com/albums/n267/G_tdi/vw/turbosprezarka/ Na tych zdjęciach jest odwrotnie ,ale nie wiem jak powinno byc prawidłowo. Czyściłem tydzien temu, ale nie porobiłem zdjęc. Rzeczywiscie jest dobrze złożona (zdjęcia podmieniliście czy jetem w Truman Show ?)
goldi Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 http://www.technologie-entwicklung.de/Gasturbinen/VNT15-Turbo/vnt15-turbo.html [br]Dopisany: 13 Marzec 2011, 15:52_________________________________________________Według tego zdjęcia masz odwrotnie założony [br]Dopisany: 13 Marzec 2011, 15:54_________________________________________________Sam parę dni temu czyściłem u siebie i mimo że poznaczyłem wszystko to dodatkowo korzystałem z opisu na forum i tego zdjęcia co wkleiłem link
samekgsx550 Opublikowano 13 Marca 2011 Autor Opublikowano 13 Marca 2011 Dzięki koledzy za pomoc Czyli wychodzi na to że pierścień odwrotnie złożony.Jeszcze dręczy mnie jedna sprawa. A mianowicie na turbinie nie widziałem żadnych śladów żeby mechanik zaznaczał przed rozebraniem A przed rozkręceniem korpusu zaznaczamy sobie punkty na części powietrznej i spalinowej aby źle nie skręcić. [br]Dopisany: 13 Marzec 2011, 16:03_________________________________________________Koledzy a czym smarowaliście kierownice u siebie ?
dante0018 Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Nie trzeba zaznaczać pkt. A po co smarować kierownice?
gar.bik Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Na pierwszym zdjęciu masz dobrze..mały otworek na pierścieniu po lewej stronie nie wiem jak koledzy patrzą
samekgsx550 Opublikowano 13 Marca 2011 Autor Opublikowano 13 Marca 2011 Czyli Turbo było dobrze złożone. Więc co jest powodem tak głośnego gwizdania, już od wolnych obrotów ? Dodam że przed czyszczeniem turbo gwizdało jak każde inne, zdecydowanie o wiele ciszej.
Duch^ Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Może dlatego że teraz chodzi jak powinno Albo usunięty masz katalizator
samekgsx550 Opublikowano 13 Marca 2011 Autor Opublikowano 13 Marca 2011 Owszem katalizator mam usunięty, ale na obecnej turbinie AWX nie gwizda jak oszalała.[br]Dopisany: 13 Marzec 2011, 18:54_________________________________________________A tak poza tematem. Jak myślicie, czy zaślepiony zawór EGR nie ma wpływu na szybsze (zapiecznie) się kierownic ?
dante0018 Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Ma, bo cały syf wywalany jest do wydechu a nie spowrotem w dolot. Ale wystarczy ciężka noga
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się