Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Gwóźdź w oponie, czy po naprawie

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, dziś podczas naczerniania opon zauważyłem jakiś element w oponie. Czy jest to wbity gwóźdź, czy tak powinna wyglądać opona po naprawie (kołkowaniu)? Dodam, że są to opony letnie, w których od zeszłego sezonu nie uciekło ani 0,1 atmosfery. Czy jazda jest bezpieczna?

ac25e15dce03d320.jpg

3f137e55726e2ba8.jpg

Opublikowano

kołek powinien być gumowy :gwizdanie:[br]Dopisany: 16 Marzec 2011, 16:49_________________________________________________a tam chyba widać ślady rdzy, najlepiej podjechać do wulkanizatora i wyciągnąć, jeśli zejdzie powietrze to zrobić jeśli nie i gwóźdź nie siedział głęboko można jeździć

Opublikowano

Wbite jest po skosie, w tym wypadku kołków się nie daje. Szkoda opony na kołek. Zwykła łata spokojnie wystarczy. Nie daj sobie też u wulkanizatora załatać opony "knotem" :)

Opublikowano

misza87 - mam raczej wulkanizatora do którego jeżdżę od lat, ale mógłbyś rozwinąć temat. Jak powinien to zrobić?

Opublikowano

misza87 - mam raczej wulkanizatora do którego jeżdżę od lat, ale mógłbyś rozwinąć temat. Jak powinien to zrobić?

Pracuje w warsztacie z wulkanizacją i wiem coś na ten temat.

Knot można wsadzić w buty, zazwyczaj po jakimś czasie puszcza i zostaje nam opona do śmieci, bo dziura po takim knocie jest tak dużą że widać na wylot.

Co do kołkowania to też kołkuje się większe dziury, nie kołkuje się dziur gdzie coś przebiło oponę po skosie, dlatego że podstawa kołka nie będzie dobrze dolegać. Nie kołkuje się też opon z boku.

Oczywiście wszystko można, bo nieraz poprawiałem jakieś łaty, kołki, knoty po kimś, kto z naprawianiem opon nie miał za dużo wspólnego.

Najlepsza tutaj będzie zwykła łata. Może być i mała, opona nie straci swoich własności. Jak na przykład w przypadku wspomnianego kołka. (producent materiałów których używam, nie zaleca na kołkowanej oponie jeździć szybciej niż 160km/h)

Opublikowano