Angy Opublikowano 16 Marca 2011 Opublikowano 16 Marca 2011 Panowie, dziś podczas naczerniania opon zauważyłem jakiś element w oponie. Czy jest to wbity gwóźdź, czy tak powinna wyglądać opona po naprawie (kołkowaniu)? Dodam, że są to opony letnie, w których od zeszłego sezonu nie uciekło ani 0,1 atmosfery. Czy jazda jest bezpieczna?
mcm Opublikowano 16 Marca 2011 Opublikowano 16 Marca 2011 kołek powinien być gumowy :gwizdanie:[br]Dopisany: 16 Marzec 2011, 16:49_________________________________________________a tam chyba widać ślady rdzy, najlepiej podjechać do wulkanizatora i wyciągnąć, jeśli zejdzie powietrze to zrobić jeśli nie i gwóźdź nie siedział głęboko można jeździć
Gość misza87 Opublikowano 16 Marca 2011 Opublikowano 16 Marca 2011 Wbite jest po skosie, w tym wypadku kołków się nie daje. Szkoda opony na kołek. Zwykła łata spokojnie wystarczy. Nie daj sobie też u wulkanizatora załatać opony "knotem"
Angy Opublikowano 17 Marca 2011 Autor Opublikowano 17 Marca 2011 misza87 - mam raczej wulkanizatora do którego jeżdżę od lat, ale mógłbyś rozwinąć temat. Jak powinien to zrobić?
Gość misza87 Opublikowano 17 Marca 2011 Opublikowano 17 Marca 2011 misza87 - mam raczej wulkanizatora do którego jeżdżę od lat, ale mógłbyś rozwinąć temat. Jak powinien to zrobić? Pracuje w warsztacie z wulkanizacją i wiem coś na ten temat. Knot można wsadzić w buty, zazwyczaj po jakimś czasie puszcza i zostaje nam opona do śmieci, bo dziura po takim knocie jest tak dużą że widać na wylot. Co do kołkowania to też kołkuje się większe dziury, nie kołkuje się dziur gdzie coś przebiło oponę po skosie, dlatego że podstawa kołka nie będzie dobrze dolegać. Nie kołkuje się też opon z boku. Oczywiście wszystko można, bo nieraz poprawiałem jakieś łaty, kołki, knoty po kimś, kto z naprawianiem opon nie miał za dużo wspólnego. Najlepsza tutaj będzie zwykła łata. Może być i mała, opona nie straci swoich własności. Jak na przykład w przypadku wspomnianego kołka. (producent materiałów których używam, nie zaleca na kołkowanej oponie jeździć szybciej niż 160km/h)
piotrsob1 Opublikowano 17 Marca 2011 Opublikowano 17 Marca 2011 Panowie, dziś podczas naczerniania opon zauważyłem jakiś element w oponie. Czy jest to wbity gwóźdź, czy tak powinna wyglądać opona po naprawie (kołkowaniu)? Dodam, że są to opony letnie, w których od zeszłego sezonu nie uciekło ani 0,1 atmosfery. Czy jazda jest bezpieczna? Czyżbyś pastował opony ? Wyjmij cęgami gwoździa i posmaruj miejsce po nim wodą z mydłem , jak bańki sie nie pojawią to spokojnie śmigaj
Angy Opublikowano 18 Marca 2011 Autor Opublikowano 18 Marca 2011 misza87 - dzięki za rzeczową odpowiedz. Martwi mnie tylko, to 160km/h Czyżbyś pastował opony ? Wyjmij cęgami gwoździa i posmaruj miejsce po nim wodą z mydłem , jak bańki sie nie pojawią to spokojnie śmigaj Pastował, nie pastował. Mam czernidło w płynie, to trzeba trochę się naschylać. Tak zrobię, a czy jak nie będzie uchodzić powietrze, to warto dla wzmocnienia w tym miejscu dać łatę?
mat-85 Opublikowano 18 Marca 2011 Opublikowano 18 Marca 2011 Jeżeli nie uchodzi powietrze to łata nic nie wzmocni
Angy Opublikowano 25 Marca 2011 Autor Opublikowano 25 Marca 2011 Panowie, wulkanizator wyciągnął mi ten gwóźdź. Na szczęście wszedł pod dużym skosem. Sprawdziliśmy jeszcze szczelność i doszliśmy do wniosku, że nic się nie stało.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się