mykenzi Opublikowano 19 Marca 2011 Opublikowano 19 Marca 2011 (edytowane) Witam, zaczynam prace z nowym projektem więc zapraszam zainteresowanych do śledzenia prac nad autem. Autko przy którym praca i efekt tych prac dało mi wiele frajdy. Takie spełnienie wieloletnich pragnień o systemie dla siebie Prace zaczęte w marcu 2011 z myślą o starcie w zawodach EASCA w kategori SQL Outlaw.Poszczególne elementy systemuJednostka sterująca: Clarion HX-D2Głośniki: tweetery - Brax HT1 woofery - Dego Master 2000MW subwoofer - było Dego SB-12 A MKII , docelowo Brax 10.1 Matrix, obecnie (porównanie legendy do współczesnych konstrukcji) Cerwin Vega 12D4Okablowanie: zasilające - IXOS 35mm2, Eagle Cable 20mm2 tweetery - KLOTZ LY215PW 2x1,5mm2 woofery - KLOTZ LY225PB 2x2,5mm2 subwoofer - KLOTZ LY240TBL 2x4mm2 sygnałówki - był kabel KLOTZ MY250CHSW obecnie jest KLOTZ LaGrange w konfekcji NEUTRIK Profi lecz niebawem zastąpi go mój nowy wynalazek w postaci kabla KLOTZ V06L37GN Wzmacniacze: system przedni - było X2400.2, X2400.2 Graphic Edition teraz jest Brax X4 Matrix subwoofer - było Brax X1000 a teraz jest Brax X2400.2Dodatki wspomagające system: - oprawki bezpieczników i klemy Audison Connection - Rozdzielacz napięcia Audison Connection SFD 41C - Elektroniczny stabilizator napięcia Helix XXL Competition - Brax Power Detector - System chłodzenia: termometr z termostatem + turbina Stinger 210mmZapraszam do galerii z pracy nad autem: Autko to Audi A4 1.9 TDI z 2006 roku, nie jest to pocisk ale mam wrażenie że system przyjął się doskonale Seria przed modyfikacjami. Materiały tłumiące to głównie maty STP Silver, pasta Brax-a oraz mata za woofer STP Cristal Mocowanie wooferów za pomocą śrub metrycznych i nakrętek pazurkowych Panele drzwiowe to mieszanina mdf-u, żywicy, szpachli z włóknem szklanym i wykończeniówki Element przed tapicerowaniem ... a tu już po Kabelki zasilające idące z XXL-a do rozdzielacza prądowego Zasilanie radia jak i systemu Termometr kontrolujący temperaturę wzmacniaczy, po osiągnięciu zadanej temperatury odpala się system chłodzenia Pierścienie wytoczone do osadzenia tweeterów, ułatwiło to odpowiednie ukierunkowanie przy odsłuchach ... tak zostają ... i już otapicerowane słupeczki Zabawa z subem w boczku, celujemy w wymagane pod Dego 25l Hektolitry żywicy i hektary maty szklanej Docelowy subik ... i jego miejscówka Przymiarki maskownicy 5kg pasty Braxa i wełna owcza robi dobrą robotę Gotowy subik w pierwszym setupie Zmiany pieca wymusiły zmianę zabudowy, ale to wyszło zdecydowanie na plus od strony estetyki. Musiałem wspawać specjalną konstrukcję na mocowanie wzmacniaczy, dzięki temu mam pełny dostęp do koła zapasowego. XXL z rozdzielaczem prądowym Kabelki, turbinka od systemu chłodzenia i widok całej konstrukcji od spodu zabudowa oklejona alkantarą przed wmontowaniem plexi Zabudowa finałowa Garnki też finałowe Zapraszam na www.mm-prodesign.pl lub na mój facebookowy fanpage: www.facebook.com/mm.PROdesign Edytowane 16 Kwietnia 2019 przez mykenzi
rysiuu Opublikowano 19 Marca 2011 Opublikowano 19 Marca 2011 Zapowiada się ciekawie. System będzie krojony aktywnie na klarku?
mykenzi Opublikowano 20 Marca 2011 Autor Opublikowano 20 Marca 2011 Clarek aktywnie ogarnia mi woofery i suba. Tweeter idzie pasywnie gdyż nie szło go ogarnąć w aktywce. Na systemie przednim wykorzystałem możliwość przesunięcia czasowego. Planuje jeszcze dokonać kilku zmian. Po niedzieli wsadzę X2400.2 GE zamiast zwykłego X2400.2 co powinno skutkować lepszą szerokością i głębokością. Do wymiany będzie jeszcze radyjko na HX-D2 ale przed zawodami w Lublinie się nie wyrobię. Pozdr.
przemek4net Opublikowano 20 Marca 2011 Opublikowano 20 Marca 2011 Hi, (do suba) mozna wiedziec w jaki litraz celulesz (zakladam, ze obudowa typu zamknietego). Problem nie jest tylko w tym (to wracajac do dyskusji o fabrycznej obudowie subwoofera) jaki "fizycznie" glosnik wejdzie (bo to znacznie mniejszym nakladem pracy i mniej w aucie brudzac niz budowa od podstaw da sie zmienic - "spawanie plastiku", doklejanie/moze nawet zywica//etc) ale jaki mozna wlozyc (to wynika z litrazu)? Dlaczego zdecydowales sie zabudowywac boczek po stronie kierowcy a nie wykorzystac podobnie jak producent strony pasazera? (jest jakas roznica?) Mam jakis ze szrotu ori sub z b7 avant i ma otwor wiec producent zedydowal sie uzyc malolitrazowego otwartego (bass reflex? -ale to nie jedyna niezamknieta obudowa wiec znaczek zapytania) - A6 C5 w kombi jest zupelnie innego ksztatlu obudowa ale takze da sie wyczuc reka za glosnikiem otwor) - z jakiegos powodu zamiast wykorzystac zamknieta obudowe (sub zamkniety potrzebuje mniejszego litrazu i mniejszej dokladnosci litrazu/wiecej wybacza niz BR) producent poszedl z obudowe otwarta (nic "tecznicznie" nie stoi na drodze by ja zamknac... mnie interesuja raczej dlaczego?) W kazdym razie dobrze opisz robienie tego suba (lacznie z czescia rozebrania tapicerki, kosztem, czasem, niespodziankami itp Podlaczylem tego ori suba tak na szybko luzem w bagazniku i musze przyznac, ze na nieduzej glosnosci gra /jak dla mnie/ zaskakujaco dobrze tylko po zglosnieniu jest bardziej jakby "dywan trzepac" (nie wiem czy wynika to z marnosci glosnika czy marnosci ori wmacniacza - to drugie sprawdze jak znajde czas - podlacze zewnetrzny wzmiacniacz do tego seryjnego suba i zobacze z ciekawosci ... Pozdrawiam, Przemek
addassko Opublikowano 20 Marca 2011 Opublikowano 20 Marca 2011 no no jestem ciekaw jak to zagra trzymam kciuki i sledze watek powodzonka :>
mykenzi Opublikowano 20 Marca 2011 Autor Opublikowano 20 Marca 2011 w jaki litraż celujesz Dego 12" najlepiej spisuje się w 25 litrach, na początku robi się na max jak ci pozwolą gabaryty wnęki a potem worek na śmieci i lejemy wodę. Jak wyjdzie 30L to dokładam 5L pasty Braxa a jak trchę mniej jak 25L to wypełnienie wełną owczą podbiję litraż. ... o fabrycznej obudowie subwoofera) jaki "fizycznie" głośnik wejdzie do fabrycznej nie wkładał bym nic co potrafi zagrać bo basu z tego nie będzie. W sumie nie widziałem seryjnego z mojej B7 ale kumpel ma jakieś BOSE w A3 i tam chyba siedzi dwa głośniki po 13cm i uwierz mi że jakakolwiek ingerencja w seryjnym plastikowym subie nie przyniesie zadowalających rezultatów ... boczek po stronie kierowcy u mnie po stronie kierowcy jest zdecydowanie więcej miejsca, po stronie pasażera miejsce ogranicza Ci system wlewu paliwa ... b7 avant i ma otwór wiec producent zdecydował się użyć małolitrażowego otwartego (bass reflex? bass reflex podciąga skuteczność głośnika dlatego producenci w serii robią takie rozwiązania. Głośnik gra ciut głośniej ale ma mniejszą precyzję, najczęściej buczy i szybko pojawiają się zniekształcenia. Sub w obudowie zamkniętej ma większą kontrolę pod warunkiem że jest to obudowa z mdf-u a nie plastiku. Ogólnie temat rzeka ale nie chcę się rozpisywać na temat serii bo to i tak będzie straszna kupa. Subwoofer jest do uzupełnienia najniższych rejestrów woofera i prawidłowo zestrojony nie jest słyszalny z bagażnika tylko z przodu seny. Szybkość jego przekazu powinna pokrywać się z wooferami. Wytłuściłem bo to zapewne ograniczy demagogię co do seryjnego suba Pozdrawiam, również pozdrawiam i życzę powodzenia w modach
przemek4net Opublikowano 20 Marca 2011 Opublikowano 20 Marca 2011 W sumie nie widziałem seryjnego z mojej B7 ale kumpel ma jakieś BOSE w A3 i tam chyba siedzi dwa głośniki po 13cm ...bass reflex podciąga skuteczność głośnika dlatego producenci w serii robią takie rozwiązania. w b7 jest 16cm glosnik w nastolitrowej obudowie... nie bardzo rozumiem dlaczego cos "ulepionego" z zywicy ma byc lepsze od czegos z polipropylenu? (pomijam litraz-jezeli wyjdzi Ci wiekszy... chodzi mi o material) Pozdrawiam, Przemek
mykenzi Opublikowano 20 Marca 2011 Autor Opublikowano 20 Marca 2011 A widziałeś kiedyś taką zabudowę? Po pierwsze kilka warstw maty szklanej nasączonej żywicą daje już sporą sztytwność ścianek. Grubość ścianek oscylije w okolicach 15mm, dodatkowo warto zastosować jakieś maty bitumiczne. Moze być APP lub Tytana dekarska. Wylkejasz śrdodek dość dokładnie i traktujesz to wszystko opalarką. Na maty dajesz paste Braxa lub Dietz z opiłkami metalu. Im więcej tym lepiej ale myslę że ok 5kg powinno wystarczyć. Przednią ściankę się robi z mdf-u 20mm + suba montujesz na dodatkowym pierscieniu też z 20mm mdf-u. Tak wykonana skrzynka waży ok kilkunastu kilo i jest szczelna. Wełna owcza do środka i uwierz mi że tak "ulepiona" zabudowa jest bardzo ok. Polipropylen jest dobry dla Creativa do kompa gdzie grają głośniczki średnicy kilku cm a nie dla suba śrdnicy 10/12a" i ważącego często kilka kilo. A jak nadal będziesz miał wątpliwości to kiedyś zademonstruję Ci na żywo takie ustrojstwo i wtedy będziesz miał okazję również posłuchać jak gra basik w takiej zabudowie. Pozdr.
adadur Opublikowano 21 Marca 2011 Opublikowano 21 Marca 2011 No Marek świetnie zaczynasz ... Czekam aż się zrobi cieplej i też startuję z zabudową w bagażniku. Możesz podpowiedzieć 1) ile puszek (litrów) żywicy przewidujesz i ile (i jakiej) maty/włókno użyłeś? Czy może używasz też jakiegoś materiału (płótna itp)? 2) Normalne że zaczynasz od spodu obudowy i idziesz ku górze, jak zamierzasz wykonać górną część, najbardziej mnie interesuje przejście żywicy w pierścień z MDFu. Obecnie robiąc górę rozumiem to tak - pierwszy pierścień obijam materiałem lub matą do żywicy i łącze to z dolną częścią, pogrubiam ścianki i wzmacniam konstrukcję.następnie mocuje drugi pierścień który będzie miał podcięcie na głośnik. 3) Wykończenie - w moim przypadku zamierzam wykorzystać fabryczna klapkę z wyciętym otworem i zastosowaniem maskownicy. Ma wyglądać jak najbardziej dyskretnie ... całkowite zasłonięcie glośnika chyba nie będzie dobrym pomysłem Po części zamierzam uzyskac efekt jak tu: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=138292.msg1954715#msg1954715 w remacie Piotra (rysiuu) wrzuciłem fotkę. Zauważ że na zdjęciu zabudowa jest oparta na głośniku 25cm (10") - czy ty chcesz upchac tam 12" - mniemam wówczas że będziesz robił bez fabrycznej klapki i MDF obity materiałem rozwiąże twoje wykończenie.
przemek4net Opublikowano 21 Marca 2011 Opublikowano 21 Marca 2011 Hi, moglbys opisac samo sciagniecie tapicerki boczku? ukryte srubki, w ktore strone sie to podwaza, na co uwazac, jakies "spinki", ktore prawdopodobnie pekna przy tej operacji (i np warto je wczesniej w aso zorganizowac), czy trzeba sciagac nakladke na prog by wyciagnac tapicerke boczka albo cos innego rozebrac nieoczywistego dla tej operacji? Pozdrawiam, Przemek
mykenzi Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Łukasz, masz swój wkład w ten projekt a Ty mi tu jeździsz?! Nie będzie reklamy Twojego obszywania na moich projektach [br]Dopisany: 02 Kwiecień 2011, 02:29_________________________________________________Małe pierwsze sukcesy mojej dłubaniny, II miejsce na pierwszych eliminacjach do mistrzostw polski SQ. Wszystko na szybko i nie do końca auto skończone ( kosmetyka zabudowy) ale dźwiękowo sam padłem na kolana. Audiolka robi robotę Kilka fotek, wywiady, puchary itd :>
mykenzi Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2011 hehe, dzięki. Myślę że trochę powalczę z autem i powinno być lepiej.
Reggi Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Łukasz, masz swój wkład w ten projekt a Ty mi tu jeździsz?! Nie będzie reklamy Twojego obszywania na moich projektach W ten akurat nie Małe pierwsze sukcesy mojej dłubaniny, II miejsce na pierwszych eliminacjach do mistrzostw polski SQ. Wszystko na szybko i nie do końca auto skończone ( kosmetyka zabudowy) ale dźwiękowo sam padłem na kolana. Audiolka robi robotę Kilka fotek, wywiady, puchary itd :> Gratuluje Marku :good:
reikeb Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Gratki Miałem być na tych zawodach ale niestey nie wyrobiłem sie a sprzet leży w domu i czeka tylko nie ma w co go zamontować :/ Znalesc jakieśauto w PL to istny koszmar teraz
mykenzi Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2011 W ten akurat nie to robota Twojej mamy bez której na 200% nie było by sukcesu. W piątek ciśnienie było na maxa w momencie gdy zawiozłem słupki do obszycia ok 19:00 a zadzwoniłem po odbiór ok godz 24:00 i usłyszałem "... Panie Marku ja dopiero zaczynam ..." Na zawodach rejestracja sobota od godz. 9:00 a ja auto składam gdy inni zawodnicy wyluzowani kawę piją. Dodatkowym stresem było nie zestrojone autko. Tylko chwila dzieliła mnie od oceny w klasie Outlaw która ma najbardziej rygorystyczne oceny. Zabudowa nie złożona, klocki nie wszystkie poskręcane więc za zamocowanie komponentów w bagażniku dostałem 0 pkt Po za tym poszło już z górki. Dźwiękowo to nawet mi ciary poleciały na maksa, kolana zmiękły i stwierdziłem że lipy nie będzie. Nie do końca w to wierzyłem ale udało mi się zrobić świetnie grające autko. Na tygodniu umieszczę fotorelację z prac. Niestety do zawodów nie było czasu na siedzenie w internecie. Zapraszam do obejrzenia krótkiej relacji z imprezy gdzie poszło kilka moich zdań o zawodach.
reikeb Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Opublikowano 4 Kwietnia 2011 W ten akurat nie to robota Twojej mamy bez której na 200% nie było by sukcesu. W piątek ciśnienie było na maxa w momencie gdy zawiozłem słupki do obszycia ok 19:00 a zadzwoniłem po odbiór ok godz 24:00 i usłyszałem "... Panie Marku ja dopiero zaczynam ..." Na zawodach rejestracja sobota od godz. 9:00 a ja auto składam gdy inni zawodnicy wyluzowani kawę piją. Dodatkowym stresem było nie zestrojone autko. Tylko chwila dzieliła mnie od oceny w klasie Outlaw która ma najbardziej rygorystyczne oceny. Zabudowa nie złożona, klocki nie wszystkie poskręcane więc za zamocowanie komponentów w bagażniku dostałem 0 pkt Po za tym poszło już z górki. Dźwiękowo to nawet mi ciary poleciały na maksa, kolana zmiękły i stwierdziłem że lipy nie będzie. Nie do końca w to wierzyłem ale udało mi się zrobić świetnie grające autko. Na tygodniu umieszczę fotorelację z prac. Niestety do zawodów nie było czasu na siedzenie w internecie. Zapraszam do obejrzenia krótkiej relacji z imprezy gdzie poszło kilka moich zdań o zawodach. Mam nadzieje że gdzieś w tym roku jeszcze sie spotkamy na zawodach Tylko ja troche inna dziedzina bo dBL i dB race
Reggi Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Opublikowano 5 Kwietnia 2011 to robota Twojej mamy bez której na 200% nie było by sukcesu. To to na pewno. . . W piątek ciśnienie było na maxa w momencie gdy zawiozłem słupki do obszycia ok 19:00 a zadzwoniłem po odbiór ok godz 24:00 i usłyszałem "... Panie Marku ja dopiero zaczynam ..." Zmień tapicera
mykenzi Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2011 to robota Twojej mamy bez której na 200% nie było by sukcesu. To to na pewno. . . W piątek ciśnienie było na maxa w momencie gdy zawiozłem słupki do obszycia ok 19:00 a zadzwoniłem po odbiór ok godz 24:00 i usłyszałem "... Panie Marku ja dopiero zaczynam ..." Zmień tapicera Chciałbyś Teraz będę kończył Vito a po nim wchodzi pasiek cc na grubo więc znowu będę Cię molestował
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się