Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Temperatura rośnie co jest?


Janek@4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Może ktoś wie co jest grane w mojej audi 1.8 125KM z 98r., temperatura mi wzrasta do 100 i ponad 100 stopni. Wymieniłem termostat bo myślałem, że to coś pomoże ale niestety nadal problem się utrzymuje. Jak by ktoś coś doradził to byłbym wdzięczny. Podobno jest jeszcze jakiś czujnik temperatury który nie kosztuje dużo a może pomóc a jeśli i to nie pomoże to podobno coś z pompą wody i co wy na to? Pozdrawiam[/b][/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnij VAG-a i sprawdź czujnik i przy okazji wskaźnik temp. na blacie(może oszukuje), spróbuj raz jeszcze odpowietrzyć układ a jak to nie pomoże to przyglądnij się pompie wody. Problem utrzymuje się tylko w czasie jazdy czy również na postoju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą termostatu było tylko nieraz po ponownym przekręceniu zapłonu ale nigdy podczas jazdy. Po wczorajszej wymianie termostatu temperatura wzrosła do ponad 100 gdy jechałem około 120 km/h zaczęła spadac ale gdy zwolniłem to się utrzymywała około 95 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obstawiam pompę wody-też mi sie kiedyś rozleciała-to normalne-pompy wody wytrzymują około 180tys ,więc niektóre wytrzymają mniej,lub więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak najszybciej wymienic czy mogę jeszcze pojeździc? Pozdrawiam

No raczej, chyba że chcesz mieć gejzer pod maska :wink4:

Ale jeśli masz dostęp to sprawdź jeszcze VAG-iem, tak dla świętego spokoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak najszybciej wymienic czy mogę jeszcze pojeździc? Pozdrawiam

No raczej, chyba że chcesz mieć gejzer pod maska :wink4:

Ale jeśli masz dostęp to sprawdź jeszcze VAG-iem, tak dla świętego spokoju.

jeśli to wina pompy-to vag tu nic nie pomoże :wink4:

-wzrost temperatury może miec dwa zródła-niesprawny termostat,lub zakłócenia w cyrkulacji płynu(zatkany układ,lub uszkodzona pompa wody)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja miałem podobną historię z temperaturą i dla pewności kupiłem termostat oryginał w ASO. Po wymianie nic się nie zmieniło w czasie jazdy temperatura rosła ponad 100st C. Powodem był walnięty TERMOSTAT!!! Nówka z ASO, był cały czas zwarty. Za 35 zł zakupiłem verneta i jak ręką odjął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wsiądę i się przejadę to zobaczę czy ponownie rośnie temperatura. Wczoraj wymieniłem termostat i jak trochę pocisnąłem czyli jakieś 5000 obrotów to było ok do puki nie wyłączyłem silnika po ponownym odpaleniu już była tak jak pisałem wcześniej setka i ciężko jej było spaśc do 90 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z trasy i już mnie szlak trafia. Przez pierwsze kilometry spoko 90 stopni ale gdy tylko zatrzymałem się na światłach zaczęła wzrastać temperatura do 100 stopni. Gdy ruszam i jadę to opada a gdy tylko zwalniam lub się zatrzymam to znowu to samo. Jutro pojadę do kumpla niech podepnie pod komputer i zobaczymy czy coś pokarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komputer niewiele ci pomoze, jak juz wymieniles termostat to teraz sprawdz pompe wody, w adr'ze jest chyba tak jak w aeb czyli pompa wody nie na rozrzadzie, duzo zachodu z tym mechanik miec nie bedzie, a zobaczysz co i jak.

mi w zeszlym miesicu dzialy sie takie cyrki, myslalem ze termostat, kupilem z aso oryginal, nie pomoglo to wlasnie okazala sie pompa wody, wymienilem pompe, przy okazji kompletny rozrzad i odpukac jest git, na klimatronicu na 49kanale temp ma 92, czasem 93-94. na kanale 51 zawsze 90, na liczniku tez 90 i smiga:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie mam podobny problem... autko tez mi sie grzeje gdy z trasy stane na swiatlach temp dochodzi do 100st a gdy tylko rusze temp spada do 90 i tak trzyma na trasie caly czas 90..dgy sie zatrzymam i zgasze a za 5 min. odpale silnik to znow na blacie mam 100 st i spada jak tylko rusze.... co jest?? mam tez problem z odpalaniem a mianowicie kiedy rano odpalam go to motor odpala bez problemu za pierwszym strzalem ale strasznie nim trzesie tak jakby chodzil na 3 garach.. czy to moze byc zwiazane z tym?? moze to czujnik?? Vag chyba tu nic nie da bo przeciez on zczytuje temp silnika z tegoz wlasnie czujnika i jesli czujnik na blacie pokazuje 90 to i na vagu bedzie 90...co to moze byc??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem od mechanika i walną czujnik temperatury, podłączył go na krótko i wszystko działa a jak normalnie kostka podpięta to znowu lipa, już zakupiłem w zaprzyjaźnionym sklepie za 40zł o wartości 65zł (dobry rabat) Jutro będzie wymiana i wieczorem dam znać czy wszystko działa. Pozdro :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja tez juz wiem ze czujnik mam do wymiany i sonde lambda...temp skakala mi wlasnie od tego bo jesli by dovhodzila do 105st (wskazanie na blacie) to ciecz by sie gotowala a tak to przewody sa w miare cieple i napewno takiej temp nie ma w obiegu jaka wskazuje czujnik..wymienie i dam znac czy sie poprawilo. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...