darooo Opublikowano 27 Marca 2011 Opublikowano 27 Marca 2011 Krótko i na temat. Od paru dni wspomaganie wyraźnie wyje i "szumi" podczas kręcenia kółkiem. Kiedyś koło grudnia strasznie hałasował i już myślałem, że sprzęgiełko alternatora poszło się walić ale okazało się, że brakuje ciut płynu wspomy (jakieś 5 mm poniżej minimum) dolane i ok. Dziś 4 miesiące od poprzedniej akcji płynu jakieś 3-4 mm powyżej minimum a wspoma szumi. Nie wiem czy ma to coś wspólnego z tym ale ostatnio zaliczyłem lewym kołem straszą dziurę i poczułem, że cały zawias zamknął się tam na zero ;( od tego czasu coś piszczy i kiera czasem odbija na raty - widać na filmiku, że jak cofam kierownice w lewo jest takie CYK. Wspoma zaczęła szumieć parę dni po tym incydencie więc nie wiem czy można to łączyć. Proszę zrobić głośno dźwięk i w miarę słychać. Co do realiów dźwięk ledwo przebija się przez dźwięk silnika, dopiero jak się podejdzie do grill lub jeździ po podziemny garażu to w środku auta słychać... Any ideas? Może na początek ściągnąć płyn i zalać jakiś G2000? Wyraźnie słychać od 14 sekundy hałas przy kręceniu kierownicą [br]Dopisany: 27 Marzec 2011, 22:30_________________________________________________Samochód na na blacie ponad 290 tysięcy. Płyn nie wiem czy był kiedykolwiek wymieniany. Jest czarny i dość rzadki - taki jak olej półsyntetyczny. Po dłuższej jeździ jak się nagrzeje to widać, że jest z centymetr piany w zbiorniku.
tyfo Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Podłączam się do tematu, bo mam bardzo podobne objawy. Na zimnym silniku jest ok, cisza spokój. Gdy sie nagrzeje (>70 stopni) to już wyraźnie słychać i czuć wibracje na kierownicy. O ile czuć i słychać, o tyle wspomaganie działa równo w pełnym zakresie obrotów kierownicy, niezależnie od obrotów silnika. Również będe wdzięczny za pomoc i podpowiedzi. Swoją droga to chyba sezonowa przypadłość [br]Dopisany: 28 Marzec 2011, 11:05_________________________________________________No i po sprawie. Miałem mało płynu i tak się to objawiało. Po dolewce zacząłem słyszeć coś w wydechu, w okolicach tłumików, ale to inny temat i dział...
Bakru Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Mam podobne objawy, jakim płynem najlepiej zalac cały układ wspomagania? Czy można dolewać od tak poprostu płyn, czy tylko całkowita wymiana wchodzi w gre?
cowboy1 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 witajcie,wspomaganie zalewamy olejem a nie plynem,spusc olej do zera i zalej nowym dobrym olejem do wspomagania i powinno byc git,chyba ze pompa juz jest zmeczona zyciem,to inna sprawa.zdrowia
tyfo Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 U mnie była dolewka - ten sam mechanik, ten sam olej, przy tym brak wycieków. Przy tym zaznaczenie, że była to pierwsza diagnoza i rozwiązanie zarazem. Jednak gdybym miał robić sam/w innym warsztacie, to na 100% płukanko i zalanie od zera.
Bakru Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Jeszcze mam takie pytanko, na zbiorniczku jest napisane ze lac tylko mineralny olej, wg zalecen FEBI 06161/S6161 będzie sprawdzał się dobrze w audi, a jest to olej syntetyzny. Więc jak to wyjaśnic? Wypłukac cały olej i zalac nowym FEBI, ile tam go powinno wejsc?
rikardo Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Jeszcze mam takie pytanko, na zbiorniczku jest napisane ze lac tylko mineralny olej, wg zalecen FEBI 06161/S6161 będzie sprawdzał się dobrze w audi, a jest to olej syntetyzny. Więc jak to wyjaśnic? Wypłukac cały olej i zalac nowym FEBI, ile tam go powinno wejsc? Febi to zamiennik kup oryginalny olej do wspomagania. Różnica w cenie nie wielka a jakość zdecydowanie lepsza.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się