Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Zamarznięte biegi


BROMKALUKASZ

Rekomendowane odpowiedzi

NO BO TAK CHYBA JEST .

pRZYNAJMNIEJ JAK SPRAWDZAŁEM W NECIE TO MAM AWX I JAK MI ROZRZAD WYMIENIALI TO TEŻ IM TAKIE DANE PODAŁEM ZRESZTA SAMI BY SIE ZORIENTOWAL JAK BY COS NIE TAK BY ŁO

Na naklejce we wnęce na koło zapasowe i na naklejce w książce serwisowej masz podane jaki masz kod silnika i jaki kod skrzyni biegów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także potwierdzę, iż na dzień dobry po nocy w garażu (-5'C do 5'C w zależności od mrozu na zewnątrz) zawsze mam problem z pierwszym biegiem. Wchodzi odrobinę ciężej niż zazwyczaj. Wszystko ustępuje po kilkunastu kilometrach, zatem te typy tak mają, kwestia tylko tego że u kilku Użytkowników wyżej sprawa jest dyskretna, a u Ciebie BROMKALUKASZ sprawa ma charakter większego kalibru. Słuchaj kolegów wyżej, idź z autem do lekarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie macie przebiegi w samochodach?

poszedlbym w kierunku 100% syntetyka. wybrał pomiedzy mobil albo motul. w skrzyni oleju zbyt czesto sie nie wymienia. a jak zawsze im lepsza oliwka tym lepiej dla mechanizmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niezłe jaja miałem dziś to samo pierwszy raz się to zdarzyło . Po wejściu do samochodu nie dało się ruszyć lewarkiem kilkanaście prób i drgnęło , pojechałem do znajomka-mechanika ,przekonany że stało się najgorsze , rozleciała się skrzyna , korba bokiem wyszła , rozrząd się posypał ,rama się skrzywiła :polew: ale nie ..... po prostu ścięgna i takie tam przy lewarku pozamarzały :gwizdanie: we francuzie tego nie było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

mi też ciężko wchodzą biegi po nocy. Ale po paru kilometrach jazdy wszystko puszcza. Dzwoniłem do Audi serwisu - potwierdzili, ze to normalne. Nawet gościu powiedział, że dzisiaj nie tylko ja w tej sprawie dzwoniłem. Możecie właśnie powiedzieć co ile wymieniać ten olej i ile to może kosztować w serwisie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja uwazam ze to niemozliwe zeby przy niskich temperaturach biegi nie dawaly sie wlaczac.

wyobrazacie sobie? kupujecie nowy samochod, do tego m-ki audi (starajacym si ekonkurowac z bmw czy mercedesem) wydajecie na niego ponad 100.000, a zima nie mozecie ruszyc poniewaz biegi nie wchodza?

skoro w nowym dziala to bez problemu a w uzywanym sa problemy tzn ze cos jest zuzyte.

na prawidlowosc zmiany biegow ma m.in. wplyw zuzycie elementow sterowania skrzynia a troche tego jest. jak wszystkie niesprawne duperelki zloza sie do kupy, to mamy tak nieprecyzyjnie dzialajacy uklad zmiany biegow ze sie ich nie da wlaczyc dopoki skrzynia sie nie nagrzeje i nie nagrzeje wsplopracujacych dzwigienek. ma to w kazdym razie zwiazek z luzami. i prawdopodobnie ze zmiana dlugosci ciegien. ktore gyd nie maja zadnych luzow w polaczeniach dzialaja prawidlowo,a gdy sa luzy wymiary sa krytyczne i przy niskich temperaturach poza tolerancja. do tego w luzy w tulejkach moze dostac sie woda ktora zamarza.

poza tym mechanizm mozna regulowac (od srodka samochodu).

tak wiec, gadanie pana z serwisu ze to jest zjawisko normalne, jest nienormalne :D

olej mechanizmu sterowania zmiana biegow nie smaruje. jego jakosc ma wplyw na glosnosc pracy skrzyni, latwosc wlaczania biegow w trakcie jazdy, i oczywiscie na stopien zuzywania sie elementow wewnatrz skrzyni.

oto kilka rysunkow pogladowych, mechanizmu zmiany biegow

dla silnika AVF ze skrzynia 6-biegową

dzwignia3sm6.jpg

dzwignia1hx2.jpg

dzwignia2rg1.jpg

i dla silnika AWX ze skrzynia 5-biegową

awx2ei3.jpg

awx1em1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie, nie sugeruje rozbierania skrzyni. tylko przyjrzenie sie mechanizmowi zmiany biegow. do czesci masz dostep po wymontowaniu popielniczki, oslony skorkowej dzwigni zmiany biegow,i sterownika klimatyzacji.

do czesci na skrzyni jest dostep nieco trudniejszy poniewaz trzeba wymontowac czesci ukladu wydechowego. ale wszystko mozna zrobic nie zagladajac do skryzni!

punktem krytycznym sa te miejsca gdzie moze sie zbierac brud i woda. czyli to co jest na zewnatrz. skrzyni.

sprobowalbym nasmarowac elementy ( przynajmniej te dostepne ze srodka pojazu. (jezeli chce sie nam robieraz jak najbardziej rowniez te przy skryzni rowniez) jest specjalny smar G 000 450 02.

w skrzyni 5-biegowej i pomyslalbym o wymianie dzwigni 16 (rysunek nr 5). nie jest tania koszt ok 250 zl. ale wydaje sie ze ona jest sprawca problemow :mysli:

i rowniez zrodlem problemu moze byc oslona 15, jezeli jest uszkodzona moze sie przedostawiac woda i brud do elementow mechanizmu w srodku kabiny.

może od razu przy okazji również sugestia dla użytkowników samochodów z silnikiem AVF i skrzynia 6-biegową

tutaj zródłem problemów moga byc przede wszystkim elementy ( rysunek nr 3 ) 1,2, 4,(te elementy 1,2,4 stanowia zestaw naprawczy) oraz ew. tulejka dzwignia 19 (która jako czesc zamienna stanowi zestaw z dzwignia 8 i elementami 3, 9 , 22) oraz dodatkowa tulejka nie ma jej niestety na rysunku, jej numer VAG to 8e0 711 191 ( jest montowana na koncu dzwigienki 8 i wspolpracuje z sroba 7). i oczywiscie sprawdziłbym stan osłony 16.

pozostałych numerów katalogowych nie podaje ponieważ sa zależne od numeru VIN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu moze jeszcze sugestia jak juz pisałem do wymiany elementów przy skrzyni trzeba zdemontowac tylna czesc ukladu wydechowego i potrzebne sa do tego dwie osoby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...