Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spociki Łódzkie


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 76.8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Seba_LDZ

    14310

  • klysek

    8184

  • bartek1605

    6524

  • Kimi

    5681

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam wszystkich, przybywam z zapytaniem: Chciałbym założyć turbo do mojej a4. Tak wiem, nie opłaca się, kup sobie inne a4. Z racji tego, że mój bolid jest w nienagannym stanie mimo wszystko chciałbym spróbować nawet dla samego siebie, jestem trochę "dłubek" i byłaby to dla mnie nie lada satysfakcja. Teraz seria pytań: Słyszałem, że od ADR pasuje blok i głowica a nawet wałki ale nie uzyskałem w internecie jednoznacznej odpowiedzi (mam etkę numery się różnią tylko literką) Napinacz wiem, że jest inny. Mam adr'a z 98, więc najlepiej pasuje silnik AEB z 98. Jeśli dobrze kombinuje to potrzebuję kolektory, turbo, wiązkę elektr i chyba komputer(mówię chyba bo etka mówi że to ta sama jednostka motronic 3.2, więc jest tam wgrany inny soft?) oczywiście kupiłbym silnik dawcę i od niego przekładał. Inne układy takie jak klima, chłodzenie, wspomaganie itp jest to samo. Z racji tego, że nie wiadomo w jakim stanie kupię silnik chciałbym głowicę i blok od siebie stąd pytanie czy to pasuje. Zapodaję temat tutaj, bo nie ukrywam że potrzebna byłaby mi pomoc w zdobyciu silnika w niezłym stanie najlepiej w łodzi lub okolicach, byłem kilka razy na zlocie na włókniarzy, wiem że są w ldz bandzie zapaleńcy co znają się na audi i może moglibyście mi pomóc merytorycznie, naświetlić mi jakieś problemy zawczasu. Jeśli ktoś z was dysponuje dodatkowo miejscem na taki zabieg i chciałby mi pomóc to moglibyśmy się odpowiednio dogadać:) Pozdrawiam

ambitny plan :grin:

będziesz potrzebował:

1. worek luźnej pekluwy

2. mieć duuużo czasu na ogarnięcie

3. dawce (kpl. silnik z osprzętem, wiązkami, ECU i innymi pierdami), odrazu AJL-a pakuj

ale to tylko moje rozważania :wink:

Opublikowano

A wiecie, co ja powiem? Ma chłopak ADR'a, czyli ma praktycznie taką samą głowicę, blok silnika. Wałki ADR są wyższe, więc ma lepsze napełnienie paliwem i powietrzem. Jak na mój gust - pakować turbo do tego silnika, do tego oczywiście sterownik i wiązkę. Myślę, że spokojnie można sobie z uturbieniem poradzić:) W razie czego - pisz do kolegi marcindlug - on już u siebie założył ledowe postojówki i filtr stożkowy, więc jest w temacie oblatany, jak sindbad na latającym dywanie:grin:

Opublikowano

tylko niech nie zapomni o smarowaniu i chłodzeniu

aaaa i jeszcze jeden drobny szczegół, odprężenie silnika

Opublikowano
tylko niech nie zapomni o smarowaniu i chłodzeniu

aaaa i jeszcze jeden drobny szczegół, odprężenie silnika

smarowanie i chlodzenie zgadzam sie ale stopien kompresji jest identyczny dla aeb i adr. odnosnie pakowania ajl - to jest ten sam silnik co aeb wiec nie ma sie cos napalac na ajl. jezeli kupi silnik ze sterownikiem na dwie kostki to pozniej wystarczy podmienic kompy i masz ajl.

Opublikowano

Dzięki Panowie za odpowiedzi, smarowanie i chłodzenie to macie na myśli turbo? zgadzam się z kolegą marcindlug, książka sam naprawiam mówi, że te silniki mają identyczny stopień sprężania, ciśnienie oleju itp. Myślałem tylko o AEB, bo z tego co wiem ma pedał gazu na linkę, zależy mi by było jak najmniej partyzantki, plug&play gdzie to tylko możliwe. W jaki sposób doprowadzone jest smarowanie do turbo? od strony chłodniczki oleju? nie widziałem nigdy tego silnika i jakoś nie potrafię sobie wyobrazić.

edit: jak wymienię ECU to muszę programować immo:/ nie mam softu do tego. No i kwestia czy z racji tego, że są inne wałki jak zapodam ECU od AEB to nie trzeba czasem pisać custom mapy dla tego silnika? Mieszkam w takim miejscu, że nie mam miejsca na robotę, w najgorszym razie czeka mnie stryków i dom rodziców, więc wszędzie daleko.

edit2: pokrywa zaworów będzie chyba z AEB bo tam są 4 cewki zapłonowe tak? kwestia napinacza łańcucha - muszę wymienić, czy jak nie jest wtyczka podpięta to zachowuje się on tak jak ten bez wtyczki? Czym różni się AEB od AJL ?

Opublikowano

Kwestia immo to prosta robota vagiem. Smarowanie turbo poprowadzone jest od chlodniczki oleju. Dodatkowo w adr nie ma chyba natrysku na denko tloka. W seryjnym aucie walki adr nie zmienia praktycznie nic wiec nie trzeba robic remapu. Niestety aeb praktycznie nikt juz nie chce robic wiec potencjalny program moze byc problemem. W przypadku swapa rozwazylbym przejscie na me7. Oczywiscie to wszystko domysly bo ja nigdy nie widzialem 1.8t ;)

Opublikowano
:decayed::decayed::decayed:
Opublikowano

Słyszałem gdzieś o tym natrysku na denko tłoka, brak tego czynnika ma jakiś negatywny wpływ na uturbienie? trwałość silnika? Skoro nie trzeba robić remapu to rozumiem, że podpinam ECU od AEB i śmiga nawet z całym słupkiem od ADR? ponawiam pytanko co z tym napinaczem - jak nie trzeba wolałbym nie komplikować dodatkowo roboty. Wybacz, ale co to jest me7?

Opublikowano

:bry:

image.jpg

Opublikowano

:polew::polew::polew::polew:

942078_672662789415735_338612517_n.jpg

---------- Post dopisany at 08:32 ---------- Poprzedni post napisany at 08:13 ----------

make up czyni cuda

Porn Stars Before and After Their Makeup Makeover. Part 2 (26 pics) - Izismile.com

---------- Post dopisany at 08:34 ---------- Poprzedni post napisany at 08:32 ----------

b6713bfa6be6.gif

Opublikowano
:decayed:
Opublikowano

i czego się szczerzy ? weekenda oczekuje czy komary pogryzły i to grymas bólu ? :grin:

Opublikowano

heheeh raczej to pierwsze ;)

Opublikowano

wpadłam poprzeglądać forum :) np. ceny B5 czy coś....może kiedyś nabędę

Opublikowano

:decayed::decayed::decayed:

dobrze dobrze :) zapraszamy do lektury :P

Opublikowano
Słyszałem gdzieś o tym natrysku na denko tłoka, brak tego czynnika ma jakiś negatywny wpływ na uturbienie? trwałość silnika? Skoro nie trzeba robić remapu to rozumiem, że podpinam ECU od AEB i śmiga nawet z całym słupkiem od ADR? ponawiam pytanko co z tym napinaczem - jak nie trzeba wolałbym nie komplikować dodatkowo roboty. Wybacz, ale co to jest me7?

Natrysk na denko tloka ma za zadanie odebrac temperature i smarowac gladzie. Przedluza to zywotnosc silnika. Znam kogos kto kupil glowice adr tylko i wylacznie dla walkow i napinacz niczym sie nie roznil od tego w aeb. Jak zalozysz osprzet od aeb do adr i podlaczydz kompa aeb to bedzue dzialal. Pytanie tylko po co utrudniac sobie zycie? Me7 to bosch motronic me7 - komp duzo mlodszy i o wiele lepszy. Tylko tutaj dochodzi ci elektroniczna przepustnica, map, pedal gazu z potencjometrem. Oczywiscie to dalej rozwazania teoretyczne ;)

Opublikowano

heheh zaczyna sie :D

---------- Post dopisany at 09:04 ---------- Poprzedni post napisany at 09:04 ----------

<3

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...