Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Ściąga w prawo


meidzer

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, od niedawna jestem na forum. Zalogowałem sie bo chce prosic was o pomoc. Przy jeżdzie moim audi a4 2,5 tdi 1998r ściąga mnie w prawo. Najbardziej jest to widoczne na nierównościach, gdzy kierownica skacze - obraca sie w prawo, gdy po nich jade. No a na prostym i równym odcinku, kierownica powoli skręca sie w prawo no i samochód zjezdza z drogi. Miałem na wiosnę wymieniane wszystkie wahacze, drązki. Byłem na przeglądzie i zbierznośc oraz kąt pochylenia koła są ok. jutro chce jeszcze pojechac sprawdzic kąt wyprzedzenia koła (chociaż nie jestem pewny czy to wogóle sie sprawdza w audicach). Proszę o pomoc. A no i oczywiście koła juz zmieniałem stronami i ciągle to samo - czyli zjeżdża na prawo.

[ Komentarz dodany przez: Keżor: 2006-09-11, 21:57 ]

najpierw to zapraszam do newbie żebyśmy wiedzieli coś o Tobie i zapraszam do przeczytania regulaminu :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meidzer, zapraszam do przywitania i zapoznania sie z regulaminem.

Moze jednak gdzies jest luz, bo skoro zbierznosc i reszte sprawdzales i jest oki to mi nic nie przychodzi na mysl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz cisnienie w oponach, jak jest spora roznica, to moze sciagac.

przecież zamienił koła stronami to by sciągało raz w lewo raz w prawo.

ale to będzie chyba wina że sie zrobił czteroślad po dzwonie :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw powiedz jakie masz opony bo jak 235 to na dziurach i koleinach zawsze ci bedzie kierownice wyrywało z łapek :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez tak miałem,okazało sie ze zbieznosc i geometria,na szczescie udało sie wszystko wyrównac i niunia smiga jak po torze :cool: Pan Geometria Zaprasza :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie w kołach sprawdzałem na samym początku i to samo - skręca. Wczoraj byłem na stacji diagnostycznej i sprawdzili mi kąt pochylenia koła i prawe wyniosło - 45', a lewe - 2'.

Zbierznośc jest dobra i wyniosła -2mm. Sprawdzili też kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy i tu im sie nie zgadzało, ale nie wiedzieli jakie są właściwe wartości bo w ich katalogach akurat tych nie było, a wynosiły one 3stopnie30' - prawa, 6stopni15' - lewa.

Sprawdzili też kąt pochylenia sworznia zwrotnicy i wyniosły one 6stopni40' - prawa strona i 6stopni - lewa strona - i tu też tych wartości nie było w ich katalogach, więc nie wiadomo czy są prawidłowe.

Może ma ktoś możliwośc gdzieś sprawdzenia czy te wartości są dobre i czy mieszczą sie w normie.

[ Dodano: 2006-09-13, 11:04 ]

Zastanawiam sie czy naprzykład łożyska z przodu nie mogą powodowac, ze samochod mi skręca.

A najgorsze w tym zawieszeniu jest to, że tych kątów które mi pomierzyli na stacji diagnostycznej nie da sie wyregulowac, bo tam podobno wszystko jest na stałe.

A co do tego czy auto było po dzwonie zanim je kupiłem to nie wiem, ale mam je juz równo rok i jak je kupiłem to wszystko było okz nic nie ściągało, poprostu wszystko grało. Dopiero na wiosnę zaczeły mi pukac wahacze no i przed latem postanowiłem je wymienic. Wymieniłem wszystkie 8em i końcówki drążków. Dalej zastanawiam sie dlaczego ściąga...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wahacze jakies renomowane sa czy tzw no name, moze ich dlugosci sie nie zgadzaja, przy dolnych wahaczach sa po dwa otwory mocujace, moze przy zakladaniu ktos sie machna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze to wahacze nie wiem jakiej są firmy, ale kupowałem je w sklepie motoryzacyjnym przy jakimś salonie samochodowym. a o tym ze są dwa otwory do montarzu dolnych wahacz to nie wiedziałem. jutro to sprawdze jak znajde chwilke, bo może faktycznie ktoś sie pomylił. a w które otwory powinno byc zamontowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

/witam,skorzystam z okazji i podlacze sie pod temat , poniewaz mam podobny problem,sciaga w prawo :( jak kupilem autko było wszytko ok dopoki nie wymienilem jednego whacza i koncowki.Wtedy zaczeły sie problemy :( 3 stacje diagnostyczne i tylko 1 zrobila na tyle ze jest w miare ok :( wahacz kupilem firmy Febi ten najwiekszy chyba i najdrozszy :( dolny lewy , i zmienilem koncowe , pojechalem na diagnostyke no i problem niby dobrze a jednak sciaga, aha w miedzy czasie wymienilem opony to powiedzieli ze od opon , pojechalem wymienilem na inne i nic dalej to samo, zamienilem przod z tylem i nic :( na szarpakach nic nie wykazalo ale jak sam zaczelem szarpac nowy wahacz i z drugiej strony stary mialem wrazenie jak by ten stary byl nowszy :) "hehe" tzn sztywniejszy :( czy mial ktos taki problem ze bylo ok i po zmianie paru czesci jest zagadka :( nie mam pojecia cio moze byc :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie czy naprzykład łożyska z przodu nie mogą powodowac, ze samochod mi skręca.

To takze moze byc przyczyna. Widzialem kiedys na stacji diagnostycznej jak nie mogli zdiagnozowac seata, ktorego sciagalo na jedna strone i okazalo sie, ze lozysko z jednej strony mialo opor ale i grzalo sie. Sprawdz czy jest cieplo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym łożyskiem to jeszcze nie sprawdzałem, ale to napewno zrobie. Ale czy w przypadku gdyby łożysko było wadliwe i do wymiany, to np. nie wydawało by z siebie jakiś dziwnych dźwięków. Jak poznac czy łożysko jest dobre, lub czy sie grzeje?

[ Dodano: 2006-09-17, 13:29 ]

dark79 dziękuje za pomoc. Sprawdziłem to mocowanie dolnych wahaczy i okazało sie ze faktycznie są dwa otwory, a najlepsze jest to, że właśnie lewy wahacz u mnie zamontowany jest w otwór zewnętrzny, a po prawej stronie w otwór wewnętrzny. Zamieniłem mocowanie w drugi otwór lewego wahacza i jest OK. Samochód mknie prościutko jak strzała. Podjade jeszcze w poniedziałek na stację diagnostyczną, żeby sprawdzili parametry, ale myślę że teraz jest wszystko ok i mogę spokojnie wyjechac we wtorek na urlop w góry. Najważniejsze ze juz mi w żadną stronę nie skręca. Dziękuję wszystkim za pomoc w rozwiązywaniu mojego problemu. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;) hehe co do sciagania w prawo tak powinno byc to w celach bezpieczenstwa, jak zasniemy za kierownica to auto nie skreci nam na przeciwlegly pas gdzie moze czekac nas czołowka, tylko polecimy do rowu ;) co najciekawsze delikatne sciaganie objawia sie w wielu autach, jezdzilem A4, Beta oplami astra czy omega i kazdy tak mial :P

wiec olac sprawe nie ma co sie lamac i zachodzic w glowe :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żarty nie zarty ale wydaje mi sie ze jak sciaga w prawo "troszke" to jest norma bo zalezy tez chyba od pochylu drogi:) jezeli nie prosze o sprostowanie;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...