szczepanov Opublikowano 26 Grudnia 2007 Opublikowano 26 Grudnia 2007 Mialem problem z cisnieniem oleju,kontrolka zapalala sie na rozgrzanym silniku ale tylko ponizej 2000 obrotow.Po przekroczeniu 2000 gasla.Teraz pojezdzilem autkiem sporo i podczas jazdy prawdopodobnie padl mi termostat badz czujnik temperatury bo temperatura spadla mi nagle z 90 stopni na 65 stopni.Ale co ciekawe przestala mi sie zapalac kontrolka oleju chodciaz silnik byl na pewno rozgrzany(non stop jechalem jakies 100 km w miescie).Gdy wczesniej podlaczalem pod VAGa komputer nic nie wykazywal(jedynie zbyt bogata mieszanke).Wymienilem juz czujnik cisnienia oleju filtr i olej-nic nie pomoglo na ta kontrolke.Jak ktos ma jakies pomysly niech da znac!
szczepanov Opublikowano 27 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2007 Dzieki za pomoc mstan ale chyba to nie to.Olej tez wymienilem,moj blad zapomnialem napisac.Ale sa dodatkowe podpowiedzi.Dzis pojechalem na dzialke wymienic termostat okolo 11 km.Wskazowka od temperatury na blacie nawet nie drgnela,wskazanie na klimatroniku 50 stopni.Wyjalem termostat i sprawdzilem w garnku-otwiera sie i zamyka pieknie,czyli to nie on.Zamontowalem z powrotem i mowie na pewno czujnik.Wracam do domu,po 7km temperatura na blacie 90 stopni na klimatroniku 92 po 7 km.Co z olejem nie wiem,kontrolka nie zapalila sie tym razem,ale bede testowal dalej.Co wy na to?To auto mnie juz oslabia ale podobno te najlepsze niunie sa najbardziej kaprysne .
zibizab Opublikowano 2 Stycznia 2008 Opublikowano 2 Stycznia 2008 Witam ja bym sprawdził panewki i pompę oleju.gdy silnik masz mniej nagrzany to i olej jest gesciejszy wtedy kontrolka gaśnie i rośnie ciśnienie oleju.
szczepanov Opublikowano 2 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2008 Jesli to bylyby panewki to bym je slyszal a i cisnienie oleju by bylo nie takie jak trzeba.A bylem na pomiarze i wychodzi takie jak powinno byc na nowym silniku.Co do pompy oleju to jak wyzej,podaje cisnienie.Jedyne to zawor przelewowy na pompie moze sie niedomykac,chetnie bym to sprawdzil ale odstrasza mnie ilosc roboty...No ale chyba trzeba to sprawdzic.
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 2 Stycznia 2008 Opublikowano 2 Stycznia 2008 nie wiem jak w ADR ale w AEB jest takie sitko w misce olejowej (w kanale w którym olej wpływa do silnika), które mogłoby się zastkać - chociaż teoretycznie nie powinno. Mój mechanik opowiadał mi właśnie o identycznym przypadku jak twój tyle, że w passacie 1.8T i to właśnie to sitko było winowajcą. Co do termostatu to przy sprawdzaniu go we wrzątku musiałbyś monitorować non stop temperaturę wody aby sprawdzić czy otwiera się we właściwym momencie. Na oko może ci się wydawać, że jest ok a w praktyce przedwczesne otwarcie o tylko kilka stopni niżej skutkuje wariacjami temperatury.
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 2 Stycznia 2008 Opublikowano 2 Stycznia 2008 Jak byś miał sitko zapchane to mógłbyś mieć problemy z ciśnieniem w górnych zakresach obrotów(to tak na marginesie) czym większe obroty tym wyższe ciśnienie oleju czyli olej dosyć swobodnie przepływa przez, teoretycznie, zatkane sitko w dolnym zakresie obrotów ciśnienie blokuje w znacznym stopniu przepływ utrudnia przepływ stąd by sie brała zapalona kontrolka smarowania.
szczepanov Opublikowano 2 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2008 Czyli utwierdziliscie mnie w tym ze bez zdejmowania miski olejowej sie nieobedzie :kwasny:Ale bede musial to zrobic.Wtedy i sprawdze to sitko na smoku i zawor przelewowy na pompie.Dzieki wszystkim za sugestie i pomoc.Powinienem jutro sie za to zabrac.Jak skoncze dam znac czy pomoglo.
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 2 Stycznia 2008 Opublikowano 2 Stycznia 2008 napisz, napisz bo jestem ciekaw! powodzenia!
piozar11 Opublikowano 3 Stycznia 2008 Opublikowano 3 Stycznia 2008 a może masz jakiś problem z elektryką może coś z masą i zegary szaleją /
szczepanov Opublikowano 4 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2008 A wiec usterka naprawiona.Po konsultacji postanowilem nie wyjmowac tej pompy samemu,oddalem do mechanika.Przyczyny byla prosta:brak ogrzewanego garazu a siedzenie tam okolo 5h przy -8 ehh..Przyczyna okazala sie zatarta pompa,chociaz cisnienie dawala calkiem ok 1 bar na wolnych i 5 barow przy 3 tys obrotow.Na nowej pompie jest 2,2 na wolnych i 6 przy 3000.Cena tej przyjemnosci jednak juz nie taka ciekawa 550 (robocizna 120,nowa pompa 250,uszczelka pod miske 60,olej+filtr oleju(zmienilem na knechta) 120.Jak narazie problem z kontrolka zniknal i mam nasdzieje ze juz na dobre.
MARCIN12 Opublikowano 23 Stycznia 2008 Opublikowano 23 Stycznia 2008 szczepanov///MOZESZ POWIEDZIEC MI CZY POMOGLO WYMIANA POMPY OLEJU BO SAM MAM TERAZ TAKI KLOPOT I NIE WIEM CO MAM ROBIC DODAM ZE PROBLEM MI SIE ZACZAL PO MONTAZU IG,A MOZE TO TYLKO ZBIEG OKOLICZNOSCI
shaker Opublikowano 7 Lutego 2008 Opublikowano 7 Lutego 2008 Witaj, pilnie śledziłem Twoje zmagania z ciśnieniem oleju, mogę stwierdzić, że opisałeś dokładnie problem jaki występuje w mojej audiczce '96 a4 avant 18T. Czy nadal potwierdzasz zakończenie problemu? Jaką pompę zastosowałeś? Ja nabyłem część firmy TOPRANO cena 110zł oryginał 1600zł jestem przed montażem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się