Gość lightfighter87 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Witam koledzy, chciałbym was prosić o analizę logów statycznych, bs i dynamicznych w rodzinnym 2.5 tdi. Wątek ten został umieszczony na 2 innych forach, chciałbym jednak zaczerpnąć kilku opinii przed finalnym werdyktem co jest do wymiany. Do czego zmierzam, ostatnio pojawiły się problemy z mocą, wywalało błąd 575 (ten najbardziej nielubiany), raz auto rozkręcało się do 3 tys. i ani rusz dalej a raz wszystko ok. Mieliśmy także podmienione wężyki podciśnienia (ten od turbo był wpięty do n18 i vice versa). Na forum A6 padło podejrzenie na zapieczone kierownice turbo, nie byłem w stanie zrobić logów dynamicznych. Dzisiaj błąd nie wyskakiwał dlatego doszły logi dynamiczne, wszystkie wężyki wpięte w swoje miejsce no i auto dochodziło do 4 tys. obrotów. Statyczne: Bloki 000, 001, 003 http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_42329.html Bloki 004, 007, 011 http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_42327.html Bloki 013,014,018 http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_42328.html Nastawy podstawowe 003 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_42326.html 004 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_42324.html 011 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_42325.html Dynamiczne: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_42551.html 010 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_42550.html 011 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_42552.html Przepływomierz Boscha padł kiedyś i musieliśmy kupić Pierburga (sam wykręcany czujnik z tym kochanymi śrubkami). Turbina była regenerowana pół roku temu. Filtr powietrza Mann. Szczelność dolotu zdecydowanie całkowita. Filtr paliwa wymieniony- Mann. Powiedzcie czy są jakieś znaki na niebie świadczące o śmierci zaworka n75 ?? Bo jak robiłem nastawy podstawowe to sztanga turbo chodziła cyklicznie góra i dół. Czy możemy w ten sposób wykluczyć zapieczone kierownice ?? I ostatnie pytanie, czy przez to że przepływomierz podaje zbyt małą ilość powietrza auto traci czasami moc i ledwie dociągnie do 3 tys. ?? Dzisiaj temperatura spadła do 8,5 stopnia i auto ani razu nie wywaliło błędu 575, a gdy jeździłem ostatnio przy 18-20 stopniach ciągle się zacinał i nie przekraczał 3 tys. Z góry dziękuję za pomoc i czas poświęcony na zapoznanie się z moim problemem
tomasbw Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Jak dla mnie to przepływka do wymiany, kąt wtrysku do regulacji i turbo ma problemy z ciśnieniem
przemik Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Jak dla mnie to przepływka do wymiany, kąt wtrysku do regulacji i turbo ma problemy z ciśnieniem Chcialbym poznac choc jedno uzasadnienie dla tych teori ? 1. Na dzien dobry trzeba jeszcze raz sprawdzic szczelnosc dolotu wraz ze szczelnoscią intercoolera. 2. Węzyki podcisnienia przedmuchac/wymienic na nowe - choc uklad wydaje sie byc szczelny... ale.. Kąt wtrysku jest dobry - nic nie trzeba ruszac. Jesli nic sie nie poprawi nalezy rozpiac wydech za turbiną a przed katalizatorem i zalogowac 011 dyn Pozdrawiam
tomasbw Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Kąt wtrysku jest dobry - nic nie trzeba ruszac. Jest źle bo przy 2.0 ATDC nastawnik nie jest wysterowany na 100%. Wg. Piortusia dla tych silników najlepiej jest ustawić 1.0 ATDC przy wysterowaniu 100%. To jest tylko moja propozycja
przemik Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 A kto to jest "Piortus" ???? i dlaczego ma byc 1* ATDC przy 100% wysterowania nastawnika ???
tomasbw Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 1 ATDC najepiej odpala 100% żeby syf nie zbierał się za tłoczkiem nastawnika co później może przyśpieszyć jego zużycie
Gość lightfighter87 Opublikowano 8 Maja 2011 Opublikowano 8 Maja 2011 Słuchajcie z tym kątem wtrysku to by się zgadzało bo auto ma problemy z porannym odpalaniem. Żeby nie było że idę na łatwiznę i chcę gotowej odpowiedzi poczytałem troszkę literatury i jednak bez regulacji się nie obejdzie. Tak przynajmniej sądzę, wolałem w tym punkcie podeprzeć się waszymi opiniami. Najbardziej nie mogę zrozumieć dlaczego auto przestało się zawieszać jak tylko spadła temperatura i z bólem podkreślam ale przekracza te 3tys i idzie do 4. Dlatego możliwe było zrobienie logów. Czy w takim przypadku można wykluczyć nieszczelny dolot ?? Raz przerabiałem nieszczelność w gumowym wężu od IC został jednak wymieniony gdyż syczał i pierdział na potęgę. Zastanawia mnie kwestia żywotności zaworka n75 ale z tego co widać w bloku 11 nastaw podstawowych przełącza on sztangę. O ile wg słów "Piotrusia", jeszcze z kiedyś kiedyś, dolna wartość jest w porządku - 979.2 tak różnica na On która wynosi 1030 jest podobno zbyt mała, czyżby teoria kierownic turbo miała tutaj uzasadnienie ?? Dziękuję z pomoc i proszę o odniesienie do moich audiologicznych rozważań [br]Dopisany: 11 Kwiecień 2011, 11:10_________________________________________________Aby zakończyć ten wątek chciałbym wspomnieć o kilku rzeczach. 1. Turbo miało problemy z podciśnieniem gdyż najpewniej zdechł N75. Zamieniłem wężyki i przepiąłem wtyczki - wszystko działa od tamtej pory. 2. Obecnie auto jeździ z odpiętą wtyczką od przepływomierza gdyż o niebo lepiej radzi sobie na wartościach zastępczych. 3. Problem z odpalaniem - okazało się że układ łapie powietrze, przewody od filtra do pompy idą do wywalenia. Na tą chwilę N75 do wywalenia a przede wszystkim przepływomierz. Wasze diagnozy były trafne za co serdecznie dziękuję. Najważniejsze że auto nie zawiesza się podczas wyprzedzania i jest w miarę bezpiecznie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się