Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BFC] 2.5 TDI Falujące obroty w zakresie 1200-1800...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Jak w wyżej, ostatnio zauważyłem dziwną rzecz, a mianowicie falujące obroty chyba na każdym biegu (na pewno 4, 5 i 6) przy niskich obrotach silnika... Przykład: Jadę sobie 90-100 km/h na szóstce i co jakieś 3-4 sekundy wahania obrotów o jakieś 100-150... :( przerzucam na 5, mam ok. 2000 obr i wszystko chodzi jak w zegarku... na szóstce dopiero jak mam ok. 120km/h to problem znika bo obroty wyższe... :kwasny: na początku myślałem że to skrzynia coś fiksuje, ale zauważyłem że to się dzieje, gdy przyśpiesza się spokojnie ( w podanym wyżej zakresie obrotów). Przyznaję się bez bicia, że nie podłączałem do VAGa i nic z tym nie robiłem, najpierw chce poznać Wasze zdanie... Co o tym sądzicie i czy mieliście z tym kiedyś styczność? :a4fan:

Opublikowano

Podjedź na vag i zrób diagnozę dynamiczną . Sprawdź czujniki temp. , przepływomierz i EGR ... a może coś z MAPsensorem ?? trzeba posprawdzać ;)

Opublikowano

A do tej diagnozy to potrzebny jakiś fachowiec czy wystarczy raczej znajomy z vagiem który mniej więcej czai o co chodzi? :a4fan: bo nie wiem nawet gdzie się wybrać w mojej okolicy... :confused4:

Opublikowano

A do tej diagnozy to potrzebny jakiś fachowiec czy wystarczy raczej znajomy z vagiem który mniej więcej czai o co chodzi? :a4fan: bo nie wiem nawet gdzie się wybrać w mojej okolicy... :confused4:

wystarczy znajomy ... zrób logi i wrzuć na forum .

Opublikowano

Koniecznie zrób logi dynamiczne i wrzuć na forum.

Inaczej nic sie nie ustali.

Zrobisz logi i wtedy będziemy myśleć :)

Opublikowano

Właśnie wróciłem od znajomego z vaga, niestety nie orientuje się on w tym tak dobrze jak myślałem... :confused4: nie zrobiliśmy logów dynamicznych, tylko podpięliśmy pod kompa auto no i jedyny błąd jaki wyskoczył to coś z Navi (ale już usunięty)... Jednak przejechałem się z nim i wpadł na ciekawy pomysł odnośnie tego "szarpania". Może to jest coś z pedałem gazu? bo faktycznie, dzieję się to tylko jak pedał jest lekko wciśnięty, tak że utrzymują się niskie obroty... jak wcisnę tak "do połowy" to chodzi wszystko oki... Czy jest to możliwe, że pedał gazu przeskakuje, nie kontaktuje, czy coś w tym stylu? :a4fan: Podobno w BMW często jakiś mechanizm pod pedałem siadał (wiadomość od znajomego)...

Opublikowano

Masz multitronic'a... ja bym zaczal od diagnozy skrzyni u kogos kto sie na tym zna. Jaki masz przebieg?

Opublikowano

No mam multitronica, ale niby w skrzyni nic nie pokazało... chyba że jakieś dokładniejsze testy... przebieg 206 tys.

Opublikowano

Chłopie!! 206k km :blink:

Moje zdziwienie wywoluje fakt, ze te skrzynie nie dozywaja bardzo czesto takiego przebiegu dlatego zainteresowalbym sie tematem niezwlocznie.

Robiles jakis przeglad tej skrzyni? Wymieniales w niej olej? Diagnostyka VAGiem nie pokaze Ci wszystkiego. Oczywiscie nie przesadzam, ze za falowaniem obrotow stoi skrzynia (oby nie), ale patrzac na ich zywotnosc to pierwsza mysl jaka mi przyszla do glowy. Problemem moze byc jakas blachostka, pedal, swiece, wtryski... Ja bym zaczal od zrobienia logow i (jesli jeszcze tego nie robiles) do przyjrzenia sie multi.

Opublikowano

Wiem, co do tej skrzyni to niestety poczytałem same złe rzeczy jak już kupiłem audi... :confused4: na 200 tys był duży przegląd więc raczej wszystko powymieniane... trzeba będzie pobadać wszystko... ;(

Opublikowano

Ostatnio widziałem na forum diagtronika podobny temat ... koleś wymieniał różne rzeczy , szukał i szukał .... okazało się , że wystarczyło wymienić olej w skrzyni biegów ;)

Opublikowano

Piechol, ale duzy przeglad co obejmowal? Bo pewnie wszystkie filtry i plyny... a watpie zeby ktos zagladal do samej skrzyni. Masz auto z 2002 wiec jeszcze sprzed poprawek multitronica (dokladna jakas dodatkowa tarczke or sth), ktory i tak dalej sie sypal...

Opublikowano

Przejrzałem właśnie rachunek z przeglądu i nic o wymianie oleju w skrzyni nie ma... muszę oddać ją na jakąś dokładniejszą diagnozę, tylko nie wiem kiedy to będzie bo jutro do Poznania i sesja... :confused4: chyba dopiero w lutym się tym zajmę...

[edit]

Witam Was :) udało mi się otrzymać logi dynamiczne (piszę otrzymać, bo nie ja je robiłem... :chytry:) Mam nadzieję, że coś powiedzą.

Bieg 3

6246d3652d863211m.jpg

Bieg 4

5d9e216927200015m.jpg

No i proszę o pomoc of course ;)

Opublikowano

Niestety taka polityka serwisowa Audi, o ktorej juz wiele napisano... Radzilbym Ci zainteresowac sie tematem jak najszybciej, zdaj relacje na forum.

Opublikowano

Byłem dzisiaj u mechanika, podłączył auto do takiego wielkiego kompa Boscha i nic nie pokazał... :kwasny: Powiedział, że od strony elektryki wszystko jest "cacy"... Jakoś mnie to nie cieszy... :confused4: Jutro postaram sie skoczyć do kolesia który podobno zna się na multi i zobaczymy co powie... Wiecie może jaki olej dokładnie trzeba kupić do skrzyni u mnie? Wiem, że jakiś ATF ale ile i jaki dokładnie? :a4fan:

Opublikowano

wymien szybciutko olej i filtr

Opublikowano

Pisalem Ci o tym oleju i filtrach dawno temu, a Ty nadal jezdzisz... 200k km dla starego multi to... :shocked:

Opublikowano

Flyer Praktycznie auto nie było jeżdżone, bo ja cały styczeń sesję miałem i siedziałem w Poznaniu... :thumbdown: teraz sie chciałem za to zabrać, pojechałem do mechanika ale jak im powiedziałem o metodzie dynamicznej wymiany oleju i wypłukaniu syfu ze skrzyni to zrobili :shocked:i powiedzieli, że to jest niemożliwe... Fachowcy.... :rant: Więc zwracam się do Was z prośbą: gdzie takie coś można zrobić w Wlkp. i za ile mniej więcej? :a4fan:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...