Piechol Opublikowano 28 Grudnia 2007 Opublikowano 28 Grudnia 2007 Witam, Jak w wyżej, ostatnio zauważyłem dziwną rzecz, a mianowicie falujące obroty chyba na każdym biegu (na pewno 4, 5 i 6) przy niskich obrotach silnika... Przykład: Jadę sobie 90-100 km/h na szóstce i co jakieś 3-4 sekundy wahania obrotów o jakieś 100-150... przerzucam na 5, mam ok. 2000 obr i wszystko chodzi jak w zegarku... na szóstce dopiero jak mam ok. 120km/h to problem znika bo obroty wyższe... na początku myślałem że to skrzynia coś fiksuje, ale zauważyłem że to się dzieje, gdy przyśpiesza się spokojnie ( w podanym wyżej zakresie obrotów). Przyznaję się bez bicia, że nie podłączałem do VAGa i nic z tym nie robiłem, najpierw chce poznać Wasze zdanie... Co o tym sądzicie i czy mieliście z tym kiedyś styczność?
damcio151 Opublikowano 28 Grudnia 2007 Opublikowano 28 Grudnia 2007 Podjedź na vag i zrób diagnozę dynamiczną . Sprawdź czujniki temp. , przepływomierz i EGR ... a może coś z MAPsensorem ?? trzeba posprawdzać
Piechol Opublikowano 29 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2007 A do tej diagnozy to potrzebny jakiś fachowiec czy wystarczy raczej znajomy z vagiem który mniej więcej czai o co chodzi? bo nie wiem nawet gdzie się wybrać w mojej okolicy...
damcio151 Opublikowano 29 Grudnia 2007 Opublikowano 29 Grudnia 2007 A do tej diagnozy to potrzebny jakiś fachowiec czy wystarczy raczej znajomy z vagiem który mniej więcej czai o co chodzi? bo nie wiem nawet gdzie się wybrać w mojej okolicy... wystarczy znajomy ... zrób logi i wrzuć na forum .
Musashi Opublikowano 29 Grudnia 2007 Opublikowano 29 Grudnia 2007 poczytaj, bedziesz wiedzial jak to zrobic http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,18478.0.html
lexpar Opublikowano 30 Grudnia 2007 Opublikowano 30 Grudnia 2007 Koniecznie zrób logi dynamiczne i wrzuć na forum. Inaczej nic sie nie ustali. Zrobisz logi i wtedy będziemy myśleć
Piechol Opublikowano 30 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2007 Właśnie wróciłem od znajomego z vaga, niestety nie orientuje się on w tym tak dobrze jak myślałem... nie zrobiliśmy logów dynamicznych, tylko podpięliśmy pod kompa auto no i jedyny błąd jaki wyskoczył to coś z Navi (ale już usunięty)... Jednak przejechałem się z nim i wpadł na ciekawy pomysł odnośnie tego "szarpania". Może to jest coś z pedałem gazu? bo faktycznie, dzieję się to tylko jak pedał jest lekko wciśnięty, tak że utrzymują się niskie obroty... jak wcisnę tak "do połowy" to chodzi wszystko oki... Czy jest to możliwe, że pedał gazu przeskakuje, nie kontaktuje, czy coś w tym stylu? Podobno w BMW często jakiś mechanizm pod pedałem siadał (wiadomość od znajomego)...
damcio151 Opublikowano 30 Grudnia 2007 Opublikowano 30 Grudnia 2007 jasne , że jest to możliwe ... wyjmij go , przeczyść styki i sprawdź okablowanie
Flyer Opublikowano 31 Grudnia 2007 Opublikowano 31 Grudnia 2007 Masz multitronic'a... ja bym zaczal od diagnozy skrzyni u kogos kto sie na tym zna. Jaki masz przebieg?
Piechol Opublikowano 31 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2007 No mam multitronica, ale niby w skrzyni nic nie pokazało... chyba że jakieś dokładniejsze testy... przebieg 206 tys.
Flyer Opublikowano 31 Grudnia 2007 Opublikowano 31 Grudnia 2007 Chłopie!! 206k km Moje zdziwienie wywoluje fakt, ze te skrzynie nie dozywaja bardzo czesto takiego przebiegu dlatego zainteresowalbym sie tematem niezwlocznie. Robiles jakis przeglad tej skrzyni? Wymieniales w niej olej? Diagnostyka VAGiem nie pokaze Ci wszystkiego. Oczywiscie nie przesadzam, ze za falowaniem obrotow stoi skrzynia (oby nie), ale patrzac na ich zywotnosc to pierwsza mysl jaka mi przyszla do glowy. Problemem moze byc jakas blachostka, pedal, swiece, wtryski... Ja bym zaczal od zrobienia logow i (jesli jeszcze tego nie robiles) do przyjrzenia sie multi.
Piechol Opublikowano 1 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2008 Wiem, co do tej skrzyni to niestety poczytałem same złe rzeczy jak już kupiłem audi... na 200 tys był duży przegląd więc raczej wszystko powymieniane... trzeba będzie pobadać wszystko... ;(
damcio151 Opublikowano 1 Stycznia 2008 Opublikowano 1 Stycznia 2008 Ostatnio widziałem na forum diagtronika podobny temat ... koleś wymieniał różne rzeczy , szukał i szukał .... okazało się , że wystarczyło wymienić olej w skrzyni biegów
Flyer Opublikowano 1 Stycznia 2008 Opublikowano 1 Stycznia 2008 Piechol, ale duzy przeglad co obejmowal? Bo pewnie wszystkie filtry i plyny... a watpie zeby ktos zagladal do samej skrzyni. Masz auto z 2002 wiec jeszcze sprzed poprawek multitronica (dokladna jakas dodatkowa tarczke or sth), ktory i tak dalej sie sypal...
Piechol Opublikowano 1 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2008 Przejrzałem właśnie rachunek z przeglądu i nic o wymianie oleju w skrzyni nie ma... muszę oddać ją na jakąś dokładniejszą diagnozę, tylko nie wiem kiedy to będzie bo jutro do Poznania i sesja... chyba dopiero w lutym się tym zajmę... [edit] Witam Was udało mi się otrzymać logi dynamiczne (piszę otrzymać, bo nie ja je robiłem... ) Mam nadzieję, że coś powiedzą. Bieg 3 Bieg 4 No i proszę o pomoc of course
Flyer Opublikowano 1 Stycznia 2008 Opublikowano 1 Stycznia 2008 Niestety taka polityka serwisowa Audi, o ktorej juz wiele napisano... Radzilbym Ci zainteresowac sie tematem jak najszybciej, zdaj relacje na forum.
Piechol Opublikowano 5 Lutego 2008 Autor Opublikowano 5 Lutego 2008 Byłem dzisiaj u mechanika, podłączył auto do takiego wielkiego kompa Boscha i nic nie pokazał... Powiedział, że od strony elektryki wszystko jest "cacy"... Jakoś mnie to nie cieszy... Jutro postaram sie skoczyć do kolesia który podobno zna się na multi i zobaczymy co powie... Wiecie może jaki olej dokładnie trzeba kupić do skrzyni u mnie? Wiem, że jakiś ATF ale ile i jaki dokładnie?
Flyer Opublikowano 6 Lutego 2008 Opublikowano 6 Lutego 2008 Pisalem Ci o tym oleju i filtrach dawno temu, a Ty nadal jezdzisz... 200k km dla starego multi to...
Piechol Opublikowano 6 Lutego 2008 Autor Opublikowano 6 Lutego 2008 Flyer Praktycznie auto nie było jeżdżone, bo ja cały styczeń sesję miałem i siedziałem w Poznaniu... teraz sie chciałem za to zabrać, pojechałem do mechanika ale jak im powiedziałem o metodzie dynamicznej wymiany oleju i wypłukaniu syfu ze skrzyni to zrobili :shocked:i powiedzieli, że to jest niemożliwe... Fachowcy.... Więc zwracam się do Was z prośbą: gdzie takie coś można zrobić w Wlkp. i za ile mniej więcej?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się