wojtas3m Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Panowie zauważyłem że problem zawieszającej się turbiny pojawia się bez przerwy na naszym forum . Więc dzielę się swoim doświadczeniem, gdyż postanowiłem nie płacić 800PLN za czyszczenie turbiny i zrobiłem to sam, dzięki wiadomością znalezionym na innym forum i postanowiłem je przenieść tutaj. Mam nadzieję że oszczędzę tym sposobem nie jednemu z was prę PLN w portfelu. Źródło: forum.vw-passat.pl A teraz przejdźmy do części manualnej: - demontujemy turbinę nie zapominając o zabezpieczeniu przewodu olejowego doprowadzającego olej do smarowania wirnika - po zdemontowaniu turbiny odkręcamy siłownik sterujący kierownicami który przykręcony jest śrubami (czerwona strzałki) oraz zdejmujemy zawleczkę blokująca sztangę. Pod żadnym pozorem nie regulujemy długości tej dzwigni !!! Farba (żółta) na nakrętce kontrującej świadczy o fabrycznym wyregulowaniu długości. - przed rozkręceniem korpusu zaznaczamy sobie punkty na części powietrznej i spalinowej aby źle nie skręcić znaki części ssącej znaki części wylotowej - teraz rozkręcamy korpus, zdejmujemy delikatnie aby nie uszkodzić łopatek powietrza zasysanego do silnika - następnym krokiem jest odkręcenie śrub mocujących korpus części wylotowej - aby dostać się do kierownic musimy odkręcić trzy śruby torx T20 (ja miałem z tym największy problem ale wystarczy użyć dobrego środka penetrującego i odpowiedniego klucza) - teraz mamy już rozkręconą turbinę - zabieramy się za umycie wszystkich elementów w nafcie a następnie czyścimy delikatnie papierem ściernym o gradacji 400 i 600 kierownice pierścień sterowania dzwigniami kierownic korpus części ssącej wirnik z łożyskiem oporowym korpus części wydechowej - jeżeli doprowadzimy do czegoś podobnego jak na tych fotkach to możemy przystąpić do skręcania turbiny , pierwszym krokiem jest odpowiednie nałożenie na tuleje dystansujące kierownic i pierścienia sterującego dzwigniami tak jak to jest na foto niżej i skręcenie trzema śrubami torx T20 - następnie wkładamy wirnik w korpus części ssące(powietrznej)j pamiętając o wcześniej zrobionych znakach tak jak na fotkach wyżej i skręcamy sześcioma śrubami M6 -przystępujemy do składania części wylotowej (spalinowej) również pamiętając o znakach które wcześniej zrobiliśmy oraz o prawidłowym wpasowaniu wypustu który widać na fotkach (!!!!!) - ostatnim krokiem po założeniu na sztangę siłownika sterowania kierownic i zabezpieczenie zawleczką jest skręcenie konstrukcji mocowania siłownika do korpusu turbiny trzema śrubami M6 Teraz taką turbinę montujemy do naszego auta oczywiście z nowymi uszczelkami w układzie smarowania turbiny - mi osobiście zajęło to 9 godzin, ale dlatego ze pierwszy raz to robiłem. Polecam również zakupić w ASO nowe śruby do montowania turbiny do kolektora, gdyż rzekomo są jednorazowe i po ponownym montażu się źle kontrują. Śruby to jest koszt 8PLN za komplet a uszczelki ok 50PLN Pozdrawiam
goldi Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Przecież ten opis i zdjęcia są skopiowanie z forum passata
IDUAL Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Takie wątki to do działu zrób to sam a nie tutaj.
ALBINEK Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Bardzo przydatne . Czeka mnie czyszczenie turbiny , więc taki opis i foto-story jest pomocne.
Azazello Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Przecież ten opis i zdjęcia są skopiowanie z forum passata Chyba jest napisane że zaczerpnięte z forum passata.Moim zdaniem opis ok i wielu ludziom się przyda pamiętajmy tylko jak zakładamy ponownie turbo nie zapominajmy o nowych uszczelkach. PS> Trzeba było jeszcze wrzucić zdjęcia jak zdemontować turbo bo nie wszyscy to wiedzą
wrzosu Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Opublikowano 19 Kwietnia 2011 barrdzo niebezpieczne zadanie gratuluje dniowki
skunks2 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Skorzystałem z powyższego opisu. Jest OK
fanthom2 Opublikowano 25 Lipca 2011 Opublikowano 25 Lipca 2011 Koledzy mam pare pytan Po calej operacji nie nalezy ponownie ustawic podcisnienia na gruszce??(tzn aby sztanga dochodzila do granicznego punktu ruchu przy odpowiednim podcisnieniu) Doprowadzenie oleju skladamy na nowych uszczelkach a kolektor wydechowy?? Przychodza tam jakies uszczelki czy skladamy wszystko na "sucho" (kolektor i strona wydechu) I nie dobrze jest odrazu przeczyscic kolektor dolotowy?? Czy raczej szkoda na niego czasu?? Pytam bo zamierzam przeczyscic swoja turinke.
ALBINEK Opublikowano 25 Lipca 2011 Opublikowano 25 Lipca 2011 Turbo bez uszczelek, dolot jak najbardziej tak wyczyścić razem z EGR.
fanthom2 Opublikowano 25 Lipca 2011 Opublikowano 25 Lipca 2011 OK. a pasta do montazu?? Bardziej zaszkodzi czy pomoze?? I z ta gruszka dalej nie wiem, rozreguluje mi sie cos czy jak skrece wszystko spowrotem bedzie ok.
IDUAL Opublikowano 25 Lipca 2011 Opublikowano 25 Lipca 2011 Kolego ja nic nie ustawiałem skręciłem turbinę i wszystko śmigało jak należy pamiętaj tylko żeby turbo zalać olejem ja wlewałem strzykawką i kręciłem palcem wirnikiem aż zaciągneła olej i dopiero dokręciłem przewód olejowy. Zadnej pasty do montarzu nie używałem. Po co ci uszczelki pod kolektor wydechowy nie trzeba go odkręcać.
fanthom2 Opublikowano 25 Lipca 2011 Opublikowano 25 Lipca 2011 Widzialem gdzies u kogos ze wyciagal turbo z calym kolektorem ale fakt mozna wyjac i bez. A za ta rade z olejem browar sie nalezy bo dopiero teraz tak pomyslalem, ladne docieranie bym jej zafundowal. Olej zalewales majac turbo w rekach czy juz z zamontowanym splywem??
PiterA4 Opublikowano 26 Lipca 2011 Opublikowano 26 Lipca 2011 Ja kolego zalalem turbinke na zalozonej na aucie malutka strzykawka i cheja
karbonek Opublikowano 26 Lipca 2011 Opublikowano 26 Lipca 2011 Jakiś czas temu ktos zrobił podobną partyzantkę wrzucając ten sam opis z passata i wątek został usunięty...
fanthom2 Opublikowano 26 Lipca 2011 Opublikowano 26 Lipca 2011 OK... na dniach postaram sie z tym powalczyc, trzeba troche czasu zorganizowac bo doszla mi jeszcze wymiana lozysk alternatora Jak narazie dzieki za wszystkie rady...
PiterA4 Opublikowano 26 Lipca 2011 Opublikowano 26 Lipca 2011 jak bedziesz robil alternator to zalej turbinke i srubki jakims dobrym odrdzewiaczem latwiej ci bedzie ja rozpolowic itp
IDUAL Opublikowano 27 Lipca 2011 Opublikowano 27 Lipca 2011 Kolego zalewaj na wsadzonej turbince w opisie nie ma jeszcze jednej ważnej żeczy napisanej a mianowicie jak oddzielasz częśc ciepłą turbo to pamiętaj że musi schodzić równo z każdej strony w innym przypadku powyginasz łopatki i po turbo.
fanthom2 Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 Tak tego juz sie dowiedzialem od pana ktory regenerowal turbosprezarki przez 10 lat a z ktorym teraz pracuje jak sie okazalo , dowiedzialem sie od niego wielu ciekawych rzeczy. Np odrdzewiacz jest dobry ale aby wszystko sie nam fajnie rozbieralo pan polecil wszystko obleciec opalarka, o tym aby na wal uwazac tez trabil... Przewiduje ze w sobote sie za to wszystko wezme, mam nadzieje ze starczy mi dnia. ___________________________________________________________________________ No i zrobione wszystko smiga. Najtrudniej z tego wszystkiego bylo to wszystko chyba wybebeszyc spod maski i wsadzic tam spowrotem Przy czyszczeniu okazalo sie ze turbo puszczalo olej ale udalo sie w miare okazyjnie u znajomego wymienic na nowa regenerowana. Mam tylko taki dylemat, turbo ladnie gwizda i laduje ale wyraznego kopa czuc dopiero przy okolo 2200 2400 obrotow, nie powinno byc delikatnie inaczej??
ynos Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 Np odrdzewiacz jest dobry ale aby wszystko sie nam fajnie rozbieralo pan polecil wszystko obleciec opalarka testowałeś tę opalarkę? Bo dziś nie udało mi się rozebrać turbo - jest tak spieczone, zgrzane i zardzewiałe, że żadne WD-40 ani palnik i młotki nie dały rady rozbebeszyć gorącej części turbo. Szukam sposobu na jego otwarcie.
karbonek Opublikowano 27 Września 2011 Opublikowano 27 Września 2011 Niestety miałem to samo ze swoją starą turbawką. Po 2 dniach polewania, nagrzewania, tłuczenia młotkiem odpuściłem sobie...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się