Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Czyszczenie turbiny - opis foto


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie zauważyłem że problem zawieszającej się turbiny pojawia się bez przerwy na naszym forum :mysli:. Więc dzielę się swoim doświadczeniem, gdyż postanowiłem nie płacić 800PLN za czyszczenie turbiny i zrobiłem to sam, dzięki wiadomością znalezionym na innym forum i postanowiłem je przenieść tutaj. Mam nadzieję że oszczędzę tym sposobem nie jednemu z was prę PLN w portfelu.

Źródło: forum.vw-passat.pl

A teraz przejdźmy do części manualnej:

- demontujemy turbinę nie zapominając o zabezpieczeniu przewodu olejowego doprowadzającego olej do smarowania wirnika

0000182aad6.jpg

- po zdemontowaniu turbiny odkręcamy siłownik sterujący kierownicami który przykręcony jest śrubami (czerwona strzałki) oraz zdejmujemy zawleczkę blokująca sztangę. Pod żadnym pozorem nie regulujemy długości tej dzwigni !!! Farba (żółta) na nakrętce kontrującej świadczy o fabrycznym wyregulowaniu długości.

1003142avs5.jpg

zawleczkayj4.jpg

- przed rozkręceniem korpusu zaznaczamy sobie punkty na części powietrznej i spalinowej aby źle nie skręcić

znaki części ssącej znaki części wylotowej

1003135aew4.jpg

1003141adc3.jpg

- teraz rozkręcamy korpus, zdejmujemy delikatnie aby nie uszkodzić łopatek powietrza zasysanego do silnika

1003101aas9.jpg

1003103abm3.jpg

- następnym krokiem jest odkręcenie śrub mocujących korpus części wylotowej

1003098akh7.jpg

1003104anv2.jpg

- aby dostać się do kierownic musimy odkręcić trzy śruby torx T20 (ja miałem z tym największy problem ale wystarczy użyć dobrego środka penetrującego i odpowiedniego klucza)

1003110amd6.jpg

- teraz mamy już rozkręconą turbinę - zabieramy się za umycie wszystkich elementów w nafcie a następnie czyścimy delikatnie papierem ściernym o gradacji 400 i 600

kierownice

1003112aqz1.jpg

1003114aby3.jpg

pierścień sterowania dzwigniami kierownic

1003115amw2.jpg

1003116ayi6.jpg

korpus części ssącej

1003117aeb7.jpg

1003118afc2.jpg

wirnik z łożyskiem oporowym

1003119arw3.jpg

1003120apc5.jpg

korpus części wydechowej

1003127ayr1.jpg

1003129agx0.jpg

- jeżeli doprowadzimy do czegoś podobnego jak na tych fotkach to możemy przystąpić do skręcania turbiny , pierwszym krokiem jest odpowiednie nałożenie na tuleje dystansujące kierownic i pierścienia sterującego dzwigniami tak jak to jest na foto niżej i skręcenie trzema śrubami torx T20

1003131akp5.jpg

1003130aqn9.jpg

- następnie wkładamy wirnik w korpus części ssące(powietrznej)j pamiętając o wcześniej zrobionych znakach tak jak na fotkach wyżej i skręcamy sześcioma śrubami M6

1003132ahh8.jpg

-przystępujemy do składania części wylotowej (spalinowej) również pamiętając o znakach które wcześniej zrobiliśmy oraz o prawidłowym wpasowaniu wypustu który widać na fotkach (!!!!!)

1003136adm3.jpg

- ostatnim krokiem po założeniu na sztangę siłownika sterowania kierownic i zabezpieczenie zawleczką jest skręcenie konstrukcji mocowania siłownika do korpusu turbiny trzema śrubami M6

1003137awn5.jpg

1003146ask0.jpg

1003145aow2.jpg

1003143aou6.jpg

Teraz taką turbinę montujemy do naszego auta oczywiście z nowymi uszczelkami w układzie smarowania turbiny - mi osobiście zajęło to 9 godzin, ale dlatego ze pierwszy raz to robiłem. Polecam również zakupić w ASO nowe śruby do montowania turbiny do kolektora, gdyż rzekomo są jednorazowe i po ponownym montażu się źle kontrują. Śruby to jest koszt 8PLN za komplet a uszczelki ok 50PLN

Pozdrawiam :hi:

Opublikowano

Przecież ten opis i zdjęcia są skopiowanie z forum passata :thumbdown:

Opublikowano

Takie wątki to do działu zrób to sam a nie tutaj.

Opublikowano

Bardzo przydatne :good:. Czeka mnie czyszczenie turbiny , więc taki opis i foto-story jest pomocne.

Opublikowano

Przecież ten opis i zdjęcia są skopiowanie z forum passata :thumbdown:

Chyba jest napisane że zaczerpnięte z forum passata.Moim zdaniem opis ok i wielu ludziom się przyda pamiętajmy tylko jak zakładamy ponownie turbo nie zapominajmy o nowych uszczelkach.

PS> Trzeba było jeszcze wrzucić zdjęcia jak zdemontować turbo bo nie wszyscy to wiedzą

Opublikowano

barrdzo niebezpieczne zadanie :kox: gratuluje dniowki :good:

Opublikowano

Koledzy mam pare pytan

Po calej operacji nie nalezy ponownie ustawic podcisnienia na gruszce??(tzn aby sztanga dochodzila do granicznego punktu ruchu przy odpowiednim podcisnieniu)

Doprowadzenie oleju skladamy na nowych uszczelkach a kolektor wydechowy?? Przychodza tam jakies uszczelki czy skladamy wszystko na "sucho" (kolektor i strona wydechu)

I nie dobrze jest odrazu przeczyscic kolektor dolotowy?? Czy raczej szkoda na niego czasu??

Pytam bo zamierzam przeczyscic swoja turinke.

Opublikowano

Turbo bez uszczelek, dolot jak najbardziej tak :good: wyczyścić razem z EGR.

Opublikowano

OK. a pasta do montazu?? Bardziej zaszkodzi czy pomoze??

I z ta gruszka dalej nie wiem, rozreguluje mi sie cos czy jak skrece wszystko spowrotem bedzie ok.

Opublikowano

Kolego ja nic nie ustawiałem skręciłem turbinę i wszystko śmigało jak należy pamiętaj tylko żeby turbo zalać olejem ja wlewałem strzykawką i kręciłem palcem wirnikiem aż zaciągneła olej i dopiero dokręciłem przewód olejowy. Zadnej pasty do montarzu nie używałem. Po co ci uszczelki pod kolektor wydechowy nie trzeba go odkręcać.

Opublikowano

Widzialem gdzies u kogos ze wyciagal turbo z calym kolektorem ale fakt mozna wyjac i bez. A za ta rade z olejem browar sie nalezy :notworthy: bo dopiero teraz tak pomyslalem, ladne docieranie bym jej zafundowal. :kox:

Olej zalewales majac turbo w rekach czy juz z zamontowanym splywem??

Opublikowano

Ja kolego zalalem turbinke na zalozonej na aucie malutka strzykawka i cheja :hi:

Opublikowano

Jakiś czas temu ktos zrobił podobną partyzantkę wrzucając ten sam opis z passata i wątek został usunięty...

Opublikowano

OK... na dniach postaram sie z tym powalczyc, trzeba troche czasu zorganizowac bo doszla mi jeszcze wymiana lozysk alternatora :wallbash:

Jak narazie dzieki za wszystkie rady...

Opublikowano

jak bedziesz robil alternator to zalej turbinke i srubki jakims dobrym odrdzewiaczem latwiej ci bedzie ja rozpolowic itp :)

Opublikowano

Kolego zalewaj na wsadzonej turbince w opisie nie ma jeszcze jednej ważnej żeczy napisanej a mianowicie jak oddzielasz częśc ciepłą turbo to pamiętaj że musi schodzić równo z każdej strony w innym przypadku powyginasz łopatki i po turbo.

Opublikowano

Tak tego juz sie dowiedzialem od pana ktory regenerowal turbosprezarki przez 10 lat a z ktorym teraz pracuje jak sie okazalo :decayed:, dowiedzialem sie od niego wielu ciekawych rzeczy.

Np odrdzewiacz jest dobry ale aby wszystko sie nam fajnie rozbieralo pan polecil wszystko obleciec opalarka, o tym aby na wal uwazac tez trabil...

Przewiduje ze w sobote sie za to wszystko wezme, mam nadzieje ze starczy mi dnia.

___________________________________________________________________________

No i zrobione wszystko smiga. Najtrudniej z tego wszystkiego bylo to wszystko chyba wybebeszyc spod maski i wsadzic tam spowrotem :decayed:

Przy czyszczeniu okazalo sie ze turbo puszczalo olej ale udalo sie w miare okazyjnie u znajomego wymienic na nowa regenerowana.

Mam tylko taki dylemat, turbo ladnie gwizda i laduje ale wyraznego kopa czuc dopiero przy okolo 2200 2400 obrotow, nie powinno byc delikatnie inaczej??

Opublikowano

Np odrdzewiacz jest dobry ale aby wszystko sie nam fajnie rozbieralo pan polecil wszystko obleciec opalarka

testowałeś tę opalarkę? Bo dziś nie udało mi się rozebrać turbo - jest tak spieczone, zgrzane i zardzewiałe, że żadne WD-40 ani palnik i młotki nie dały rady rozbebeszyć gorącej części turbo. Szukam sposobu na jego otwarcie.

Opublikowano

Niestety miałem to samo ze swoją starą turbawką.

Po 2 dniach polewania, nagrzewania, tłuczenia młotkiem odpuściłem sobie...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...