Marcin_F Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Witam Silni zaczął dziwnie pracować. Stało się to po wymianie zerwanego paska wieloklinowego. Zrobiłem tak wyjołem aku żeby podładowac założyłem pasek i odpaliłem, odpalił normalnie po chwili zaczął głośno chodzić i się telepać. Wyłączyłem silnik, po ponownym uruchomieniu pracował jak nieco głośniej, ale normalnie jeździł. Po dwóch dniach czyli dzisiaj stracił moc i zacął głośniej pracowac i pojawił sie problem z odpalaniem tzn rozrusznik tak jakby rozkręcał silnik i po 4 sekundach powoli załapuje. Pomóżcie co to może być.
arczi900819 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Wieloklinem napędzasz klime, wspomaganie, alternator... hmm może przeskoczył pasek od rozrządu przy tym? Mogło by być to przyczyną złego zapalania i braku mocy. Najlepiej było by podpiąć pod kompa, bo to tylko takie moje gdybanie. Na VAGu sprawdzisz co jest nie tak w motorze
Marcin_F Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Jeśli nawet przeskoczył pasek rozrządu jakie mogą być konsekwencje.
SotoM Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 w tym przaypadku jeszcze zadne. zdjac pysk zdjac osłony rozrzadu wyczyscic wszystko(strzepy paska klinowego) który sie tam dostał,zweryfikowac pasek rozrzadu- jego zęby(w razie koniecznosci wymienic na nowy) . ustawic rozrzad na znakach i blokadach, ustawic kat wtrysku i śmigac dalej... no i co było powodem ze pasek 5PK uległ zniszczeniu - czy jego zuzycie i pekł czy jakis problem w układzie napedowym oprzyrzadowania silnika, krzywy lub stojacy napinacz lub wolnobieżne koło pasowe alternatora stoi (jesli takie posiada)
Marcin_F Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Pasek rozleciał się prawdopodobnie ze starości moje niedopatrzenie , wszystkie rolki chodziły bez zarzutu. Czas już wymienić pasek rozrządu więc wymienię go w takiej sytuacji, a miałem wymieniać na jesieni dopiero.
Lishoo Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Można jeszcze spróbować zrzucić pasek i sprawdzić czy będzie ok, może okazać się że pasek strzelił bo coś stawia za duży opór, np. sprężarka klimy się wyrąbała ;>
arczi900819 Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Jeśli nawet przeskoczył pasek rozrządu jakie mogą być konsekwencje w tym przaypadku jeszcze zadne. Mogą np być podgięte zawory i będzie ciężko odpalał i nie miał mocy (możliwe że kopci, choć nie zawsze). U mnie ni stąd ni zowąd przeskoczył pasek rozrządu i był właśnie problem z odpaleniem, nie miał mocy i głośniej pracował (logiczne). To co kolega opisał, podobne objawy. Były dwa zawory podgięte. Dlatego też zasugerowałem podpiąć pod kompa i sprawdzić motór Jak jest kabel to bez wkładu finansowego można to sprawdzić
SotoM Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Opublikowano 17 Kwietnia 2011 jesli przeskoczy o 2 zeby nic sie nie stanie... o 3 zeby nie dziwie sie zawory dostały. poczekajmy az kolega cos napisze gdzie sie znak nie zgadza...
Marcin_F Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Dzisiaj prowadzę auto do mechaniora myślę że jutro coś na ten temat napiszę.[br]Dopisany: 18 Kwiecień 2011, 09:33_________________________________________________Witam Auto zrobione, znaki nie zgadzały się na pompie wtryskowej,pasek przeskoczył o dwa zęby - dlatego taka dziwna praca silnika. Powodem były resztki paska wieloklinowego który po zerwaniu dostał się pod obudowę paska rozrządu, aa zerwał się dlatego że napinacz był niesprawny. Kosztowało mnie to 1000 zł (części + robota) Pasek contitech Rolka prowadząca ruville Rolka napinająca ruville Pompa wody ruville Rolka napinająca pasek wieloklinowy Pasek wieloklinowy contitec Wymiana przegubu Wymiana łożyska SKF Ustawienie kąta wtrysku + logi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się