darooo Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Znów mam problem z turbo. Proszę o diagnozę czy znów kierownice nim wydam dwie stówki na wyciągnięci i włożenie turbo. Więc krótko i zwięźle: Na blacie ~290 tysięcy km Rozrząd 10 tysięcy km Filtry komplet 3-4 tysiące km Olej półsyntetyk Castrol Magnatec 10W40 (prędzej Mobil Super a ~20 tyś temu mineralny o.O) Kat wybity ~3-4 tysiące km temu EGR zatkany Spalanie zimą 9,4 teraz 7,7 (kółka 15'') Kierownice turbiny czyszczone rok temu w marcu (wtedy bardzo znikome luzy) Problem to tryb awaryjny przy wdepnięciu, przeważnie na "zimny" z rana jak ruszę i będę chciał coś wyprzedzić to loteria ale przeważnie jak bym chciał przeciągnąć na trójce to zaraz leże i kwiczę. Jak się "rozrusza" jazdą to ok. Właśnie zrobiłem 100 km i ani razu podczas trasy a było ostre pałowanie, dopiero pod koniec jak robiłem logi raz padło. Drugi problem to duże spalanie, wydaję się, że prawie 8 litrów to trochę dużo ? Motor nagrzany po trasie 50km ostrego butowania więc i pewnie turbo trochę przedmuchane :gwizdanie: Proszę o ocenę logów czy oby to na pewno turbo a nie jakiś zaworek. Dynamiczne: Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/daro87_43239.html Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/daro87_43240.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/daro87_43241.html Grupy: 008,008 - http://vaglog.rtnet.pl/daro87_43242.html (wydaje mi się, że podczas pierwszego logowania gdzieś w środku ująłem lekko gazu więc zrobiłem drugi raz na 100% pedał w podłogę) Grupy: 000,000 - http://vaglog.rtnet.pl/daro87_43243.html (pierwsze logowanie wszedł tryb awaryjny) Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/daro87_43244.html Grupy: 011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/daro87_43245.html (drugie logowanie z czwartego biegu tyle ile miałem drogi, do około 3000RPM pod leciutką górkę ~10% potem po płaskim) Statyczne: Grupy: 004,007,013 - http://vaglog.rtnet.pl/daro87_43246.html Grupy: 000,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/daro87_43247.html Grupy: 014,018,023 - http://vaglog.rtnet.pl/daro87_43248.html BS: Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/daro87_43249.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/daro87_43250.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/daro87_43251.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/daro87_43252.html Błędy znane i znienawidzone: VAG-COM Version: Release 409.1-SControl Module Part Number: 028 906 021 GN Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 00SG 1422 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 06325 2 Faults Found: 00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71) 28-10 - Short to B+ - Intermittent 00575 - Intake Manifold Pressure 17-10 - Control Difference - Intermittent
ciahciah Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Opublikowano 18 Kwietnia 2011 statyczny kat wtrysku do korekty egr do czyszczenia ja bym wyjął turbo i wyczyścił, a winowajcę za to bym obwiniał wtryski, jedz do pompiarza niech je sprawdzi i wyreguluje jak zajdzie taka potrzeba na trasie spalanie większe niż 6L jest ewidentnie oznaką kulawego silnia, najczęściej układu wtryskowego
darooo Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2011 egr do czyszczenia Nawet jak mam "zatkany" EGR blaszką?
spanky Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Opublikowano 18 Kwietnia 2011 egr do czyszczenia Nawet jak mam "zatkany" EGR blaszką? jak zatkany to nie , ale sprawdz czy blaszka sie nie przepalila ...
darooo Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2011 egr do czyszczenia Nawet jak mam "zatkany" EGR blaszką? jak zatkany to nie , ale sprawdz czy blaszka sie nie przepalila ... A reszta, turbo na stół? Bo tym razem nie będę tego robił sam a nie chciał bym wydać dwie stówki za frajer
ciahciah Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Opublikowano 18 Kwietnia 2011 możesz najpierw sprawdzić wtryski, jak to się mówi trzeba znaleźć i wyleczyć przyczynę a nie tylko skutki, jak to ogarniesz może nie będzie już trzeba czyścić turbo to spalanie 8L to w jakich warunkach masz? 100% miasto+krótkie odcinki? no bo jak przykładowo dziennie robisz 30min miasto(14km) + 40min trasa(60km) to 8L jest za dużo, dla mnie to ilość nie realna pomimo szczerych chęci i pedału non stop w podłodze najkorzystniejsze obr to 1700-2500, niższe powinny powodować oszczędniejszą jazdę no ale nie w moim przypadku, jak zamulam spalanie jest takie samo jak cisnę, dziwne ale prawdziwe, ciśniesz=szybciej osiągasz wymaganą prędkość, silnik dostaje więcej paliwa ale w krótszym czasie, żeby osiągać tą samą prędkość np 120km od 80 wciskasz pedał do dechy 10s a połowę 30s wychodzi 100%x10s ~ 50%x30s wychodzi że o jedną trzecią więcej silnik spali podczas rozpędzania 30s z pedałem do połowy no ale to tylko teoria nie poparta badaniami
darooo Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2011 to spalanie 8L to w jakich warunkach masz? 100% miasto+krótkie odcinki? no bo jak przykładowo dziennie robisz 30min miasto(14km) + 40min trasa(60km) to 8L jest za dużo, dla mnie to ilość nie 2x dziennie 3,3 km - praca (trasa) powiedzmy co drugi dzień bujaka po wsi 5 km co trzeci dzień powiedzmy wpadnie 10-40km z czego dojazd do miasta to 10 trasy + 10 powrotu, reszta miasto Do praca / z pracy nie butuje bo nawet wskazówka na 60 stopni nie chce się ruszyć ale ogólnie jak widzę, że temp złapana to nie ma zmiłuj się. Jak porobię parę razy pedałem gazu do dechy i odpuszcza i znów z 5-10 razy to potem niej razy tryb awaryjny. Biegi prócz jedynki i czwórki zmieniam przy ponad 4000RPM. I to nawet tak bez przesadyzmu piszę, bo wczoraj na trasie z dwa - trzy razy "skończyłem" trzeci bieg podczas wyprzedzania po 4600RPM słabo dmucha Podsumowując autko ciężko ze mną ma bo przeważnie krótkie odcinki więc czwórka- piątka i lecę 100 - 120 do pracy albo kręcę dość mocno... Kiedyś zrobiłem test, 200-300 km jak dziadzio jeździłem - spalanie niższe o 0,2 litra więc stwierdziłem, że jeżeli nie widać różnicy to po co się hamować Co do wtrysków, zamierzam zmieniać auto na PD koło wakacji to też nie chcę ładować tu jakieś zawrotnej sumy ale jednak chciałbym pojeździć jak człowiek jeszcze trochę...
Gość Damian A4 Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Opublikowano 18 Kwietnia 2011 To co ty się dziwisz Darek
lukjar7 Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Opublikowano 18 Kwietnia 2011 nie ciagnij wyzej jak 4 tys obr bo tam moc leci na leb na szyje
ciahciah Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Opublikowano 18 Kwietnia 2011 najgorsze 4600obr, powyżej 4000obr nie warto, szkoda silnika i spalanie nie adekwatne do przyspieszenia, licz się z tym że w pd spalanie pójdzie w górę a nie w dół, nie będę się chwalił jak ja jeżdżę bo bym cię przebił przynajmniej raz dziennie 19 złotych musi być, i turbo od lat czyste gładziutkie jak pupcia niemowlęcia no ale ja robię jednorazowo 37km
darooo Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2011 licz się z tym że w pd spalanie pójdzie w górę a nie w dół Aż jakoś tak mocno nie biadole na te spalanie, do pracy kawałek więc jakoś mocno po portfelu nie wali ale fajnie by było gdyby spadło Co do PD, hmmmm tak jak wyżej. Po za tym myślę, że jak dłubne silnik który poszukuję to będzie git. O wiele więcej niutków, kasta lżejsza więc nie będzie trzeba tak deptać. Teoretycznie Ale wracając do głównego tematu, 011 wskazuję jednoznacznie na przycinające się kierownice? Zorientuję się po ile taki sport u pompiarza kosztuję i będę myślał. Może zestaw czyszczący według tutka na forum co się podłącza autko pod odseparowany układ z płynem...
przemik Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Zrob 5 prob 011 na nagrzanym motorze. Nie po mega pałowaniu ale po normalnym nagrzaniu. Proby maja byc pojedynczo na 3 biegu od 1500 do 4200 obr. Zaznacz przy wstawianiu proba 1, proba 2 etc etc... Dziekuje za uwage. PS. Z tymi wtryskami tak bym sie nie spieszyl - to zawsze mozesz zrobic - duzo osob teraz narzeka na zasyfione VTG.. efekt zimowej jazdy na zimowym paliwie.
spanky Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Opublikowano 19 Kwietnia 2011 PS. Z tymi wtryskami tak bym sie nie spieszyl - to zawsze mozesz zrobic - duzo osob teraz narzeka na zasyfione VTG.. efekt zimowej jazdy na zimowym paliwie. VNT Przemku VTG (Variable Turbinen-Geometrie)
lukjar7 Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Opublikowano 19 Kwietnia 2011 PS. Z tymi wtryskami tak bym sie nie spieszyl - to zawsze mozesz zrobic - duzo osob teraz narzeka na zasyfione VTG.. efekt zimowej jazdy na zimowym paliwie. VNT Przemku VTG (Variable Turbinen-Geometrie) nie bron kolegi chciałem zobaczyć jego tłumaczenie fakt faktem oba skróty są powszechnie stosowane
przemik Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Nie zamierzałem sie tlumaczyc... Prosba o nie zasmiecanie wątku kolegi...
darooo Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Zrob 5 prob 011 na nagrzanym motorze. Nie po mega pałowaniu ale po normalnym nagrzaniu. Proby maja byc pojedynczo na 3 biegu od 1500 do 4200 obr. Zaznacz przy wstawianiu proba 1, proba 2 etc etc... Próba 1 Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/daro87_43418.html Próba 2 Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/daro87_43419.html Próba 3 Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/daro87_43420.html Próba 4 Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/daro87_43421.html Próba 5 Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/daro87_43422.html Próba 6 - bonus, trójka do końca plus wrzucony czwarty bieg i tyle ile drogi było Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/daro87_43423.html Widać, że każdy kolejny lepszy, pierwszy masakra aż dziw, że nie wysadziło. Logi robione z marszu, autko nagrzane poczekałem jeszcze z 3 minuty jak wskazówka pokazywał już 90 stopni i logowałem.[br]Dopisany: 19 Kwiecień 2011, 19:34_________________________________________________Pytanie trochę z po za tematu. Będę jutro miał myjkę ciśnieniową i tak myślałem aby przepłukać x wierzchu IC bo brudny jak diabli ale znów widzę, że odma cała zaolejona i pewnie w IC pełno syfu. Czy jest sens wymontować IC, ładnie go wypłukać, po czym zamontować domowy separator cząstek oleju. Pomogę coś mu? Gdyby to szło w kolektor wydechowy to oczyścił bym trochę atmosferę ale jak idzie w wąż za turbo tp tyle o ile zadbam o chłodzenie powietrza w IC oraz o mieszankę powietrzną wolną od cząstek oleju. Dobrze rozumiem?
przemik Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Jakbys tak jezdzil cały czas... to byloby git. Popatrz w probe 1 i w 5. Komentarz jest zbyteczny. Na Twoim miejscu poki co nie spieszylbym sie z wyrywaniem turbulum. To zawsze mozesz zrobic, a moze sie rozjezdzi. Co do IC - jak najabardziej jest sens wymontowac go i porzadnie wymyć i wyplukac. Przy okazji mozna skontrolowac czy ciasno siedzi w mocowaniach. Lubi tam stukac. Ja osobiscie nigdy tego nie robiłem... brakuje mi samozaparcia do tej czynnosci. Pzdr
darooo Opublikowano 5 Maja 2011 Autor Opublikowano 5 Maja 2011 Jakbys tak jezdzil cały czas... to byloby git. No właśnie nie będę codziennie do pracy cisnął na trójce przy zimny piecu zresztą wyjeżdżam, rozpędzam się i już jestem... Ja już tak z miesiąc próbuje go rozjechać, każda dalsza podróż to 3,4 i ciągnę. Wtedy co pierwsze logi robiłem trasa 2x50 km i ciągnęliśmy z kolegą ostro 120-170, często i gęsto na lewym pasie... przyjeżdżam, pierwsze logowanie i bum Niby nie jest mocno ale sam nie wiem... może ustawie logowanie na grupie 011 BS i sobie pójdę wtedy niby to się otwiera i zamyka, może po kwadransie trochę się rozjedzie? Póżniej but but but. Szkoda, że nie można czegoś tam psiknąć lub nalać do turbiny Dzięki za pomoc chłopaki [br]Dopisany: 20 Kwiecień 2011, 19:02 _________________________________________________ egr do czyszczenia Nawet jak mam "zatkany" EGR blaszką? jak zatkany to nie , ale sprawdz czy blaszka sie nie przepalila ... Witam ponownie Dopiero dziś miałem czas aby do tego przysiąść, demontuje patrz i Jakieś 15kkm temu zrobiłem z pierwszej puszki jakiej miałem pod ręką, blacha pewnie 0,5 Od dziś jest porządnie Pytanie lekko z poza tematy, wymieniałem dziś wszystkie cienkie wężyki z układu podciśnienia (foto numer jeden) i wydaje mi się, że pomiędzy silnikiem a ścianą grodziową przy zaworze (no właśnie, jaki N zwór tam jest?) układ węże jest w "nienaturalnej pozycji" wszystko wydaje się nagięte a nie mogę jakoś tego rozłożyć aby było "luźno". Ma ktoś fotkę jak to powinno biec?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się