Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] AFN + jednomas odelżony + sprzęgło 1Z = drżenie ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Kolega założył do AFN jednomas i sprzegło od 1Z. Jednomas został odelżony (prawdopodobnie troche stoczony) w celu poprawienia reakcji. Jedni się wypowiadają że na jednomasie się gorzej jeździ a inni ze tak samo jak na dwumasie. Kolega będzie je wyciągał i zakładał od nowa dwumas. Ja mam walnięty dwumas i mysle o założeniu jednomasu i odkupieniu od niego całego kompletu.

teraz pytanie: czy to że jednomasz ma mniejszą masę niż standardowy może dawać efekt że w czasie przyśpieszania odczuwa on lekkie drgania w trakcie mocniejszego przyśpieszania? Czy brac ten komplet (sprzęgło prawie nowe LUKa) czy przez ten jednomas będą własnie takie problemy?

Opublikowano

Wątków o zmianie dwumasa na jedno masa masz trochę wystarczy poszukać. A co do pytania to odpowiedź jest następująca TAK będą występowały drgania.

Opublikowano

i te drgania sa spowodowane mniejsza masa koła zamachowego ? :mysli:

wiem że jest sporo o zmianach ale interesował mnie ten jeden aspekt.

Opublikowano

Wiesz co, podobna zamiane ale w benz bede Ja sprawdzal.

Pytanie jest jedno, czy po odelzeniu, ten jednomas byl wywazony ?

Opublikowano

No własnie nie wiem, zapytam kolege czy wyważony był ten jednomas.

No a co do Twojego zamiaru chetnie się dowiem z jakim efektem to zrobisz. A czego tak naprawdę mozna oczekiwac po odelzonym kole zamachowym? Rozumiem że nie trzeba takiej dużej masy rozpedzać co by przekładało się na szybsza reakcję na gaz, a jakie to może mieć jeszcze plusy i minusy?

Opublikowano

Sam powiedziales...szybsze wkrecanie sie silnika lecz to dziala tez w druga strone. Pozbywasz sie dosc awaryjnego i drogiego elementu zastepujac je kolem, ktore powinno dlugo pochodzic.

Opublikowano

Kolega napisałe że staczany i wyważany w jakiejś firmie która tam sporo ludzi polecało na forum golfa i passata.

Wiem po co się wkłada jednomas.

Chodziło mi tylko jakie sa różnice między jednomasem ori a jednomasem stoczonym (odelzonym - mniejsza masa).

To jeden aspekt już znam że lepiej się wkręca na obroty.

A jakie są minusy i ewentualnie jeszcze jakieś plusy takiego zabiegu zmniejszania masy koła zamachowego?

Opublikowano

Moze byc mniejszy komfort...wlasnie drgania.

Jak przetestuje to bede wiedzial cos wiecej bo teraz to gdybanie...

Opublikowano

ok spoko jak nie zapomniesz to sie odezwij co i jak w Twoim wypadku się podziało. Może jeszcze ktoś z zacnych znających sie forumowiczów cos dorzuci od siebie. :hi:

Opublikowano

teoretycznie - nie chodzi o wyważenie samego koła zamachowego lecz przy takim zabiegu wywarza się cały układ korbowo-tłokowy razem z kołem zamachowym...

miałem 2a przypadki ze gostkom pękał wał korbowy z powodu zamontowanego lżejszego koła zamachowego. koło kupowane ze sklepu jakiegos ze sportem zwiazanego. faktycznie koło było naprawde lekkie w porównaniu z ori ale co z tego. chłopaki chcieli jeździc wiec olali ten najbardziej ważny zabieg.

Opublikowano

więc wydaje mi sie że chyba założę jednomas oryginalny od 1Z i nowy komplet sprzegła LUKa i bedzie najpewniejsze żeby nie rozwalić czegos.

Opublikowano

to jest najlepsze rozwiazanie. ja takze zaczynam dzialac w tym kierunku. od jutra załatwiam graty i chyba w sobote to zrobie...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...