Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AHU] Dziwnie pracujące zawieszenie z tyłu avant


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Jakis czas temu pekla mi sprezyna z tylu, kupilem nowe z monroa ale dalej wydaje mi sie ze cos jest nie tak. Na nierownosciach tyl tak jakby sie odbijal od dziur (lekko podskakuje) nie ma jakiegos ciaglego bujania. Tak sie zastanawiam czy amortyzatory powinny sie opierac o odboje (balwanki)?

Jak wymienialem sprezyny to balwankow nie ruszalem bo wygladaly jak nowe, ale moze ktos wlozyl tam je z innego modelu. Auto stoi rowno, nie ma efektu siedzenia tylu - co o tym sadzicie??

Opublikowano

opierac sie nie powinny o odboje, one tylko ograniczaja skok przy duzym ugieciu. moze amory masz juz zdechle albo sprezyny masz z innego modelu

Opublikowano

z opisu wydaje się że amory siadły

przed wymianą sprężyn było tak samo?

Opublikowano

dopytalem sie bylego wlasciciela i on tez juz wymienial sprezyny. On zalozyl jakies tanie pewnie chiny i wlasnie one mi pekly niby mialy nie caly rok. Te sprezyny co ja kupilem sa z monroa i dobierali mi je z jakiegos katalogu. Dlugosc tych sprezyn jest identyczna jak w orginale, ilosc zwojow i grubosc drutu tez jest identyczna. Moze balwanki sa za dlugie - wiecie moze jaka maja miec dlugosc??

Co do amortyzatowow to jak zmienialem sprezyny to probowalem je wcisnac reke a potem wyciagnac to stawialy spory opor - wyciekow nie bylo widac.

Objawem zuzytych amortyzatorow nie bylo by bujanie tylu??

Aha probowalem dzis nacisnac na tyl reka i jest minimalny ruch a potem tak jakby sie odbijal!

Jak ja kupilem auto to chyba sprezyny byly juz pekniete bo tyl troszke siedzial i efekt takiego odbijania byl jeszcze silniejszy!

Opublikowano

podjedz na diagnostyke takie zgadywanie jest bez sensu :gwizdanie:

Opublikowano

ale szrpaki cos wykaza?? bo slyszalem ze wystarczy miec zle cisnienie w oponach i wtedy amory wykazuja wysoka sprawnosc

Opublikowano

sprawdzanie amorów na stacji to w ogole paranoja. Nigdy nie pokaze dobrego wyniku. Nie sprawdzales amorków recznie przy wymianie sprezyn??

Opublikowano

ale szrpaki cos wykaza?? bo slyszalem ze wystarczy miec zle cisnienie w oponach i wtedy amory wykazuja wysoka sprawnosc

no to jaki problem sprawdzic cisnienie przed wjechaniem na plyty? :gwizdanie:

Opublikowano

nie chodzilo mi o to ze nie chce mi sie sprawdzac cisnienia tylko o to ile ten test jest warty skoro glupie ciesnienie w kolach moze bardzo zaklamac wynik

Opublikowano

skoro urzadzenie mierzy kontakt kola z podlozem, to logiczne ze zmiana cisnienia zmieni wynik, co nie znaczy ze go "zaklamuje", po prostu podaje inna wartosc, ktora powinna byc bardzo zblizona miedzy strona lewa i prawa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...