farbi Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Opublikowano 25 Kwietnia 2011 witam wczoraj miałem awarie podczas jazdy gdy wyprzedziłem kolegę auto szło jak nowe lecz gdy zwolniłem przed zakrętem zaczeło coś sie dziać z silnikiem ...pojawiły sie drgania gdy dodawałem gazu narastały przy popuszczaniu zanikały lecz były dalej odczuwalne dodam że gdy dodawałem gazu auto ani troche nie chciało przyśpieszyć ....gdy sie zatrzymałem kolega jadący z tyłu zobaczył kłęby białego dymu wydostające sie z wydechu, gdy sie zatrzymałem z pod maski też wydostał sie dym szybko autko zgasiłem i zadzwoniłem po hol gdy odpaliłem autko w celu sprawdzenia czy to turbina znajomy mechanik powiedział że jeszcze można pojezdzić na niej odkręciliśmy wlew oleju a tam biały dym przy lekkim dodaniu gazu nasilenie a z wydechu chmurki czarnego dodatkowo było słychać jak coś chrupło przez chwilę sprawdziliśmy stan oleju (ok) następnie stan i kolor płynu chłodzącego (też ok) dodam że zmieniałem wałki na nowe w raz z całą hydrauliką wszystkie rolki napinacze i paski przejechałem od remontu 4700 km i bum .... kolega sugeruje że to coś z tłokiem (pękł?? ) pierścienie poszły na spacer?? hmmmm pomocy może ktoś miał podobny przypadek?? silnik 2,5 TDi ake 180 koni [br]Dopisany: 25 Kwiecień 2011, 15:09_________________________________________________dodam jeszcze że w tym czasie nie wyskoczyły żadne błędy a że są swięta nie mam gdzie sie podpiąć z vagiem ;/ zdziwiło mnie że po podniesieniu maski zobaczyłem olej który został wypchnięty z dużą siłą z pod korka wlewu oleju .... czyli całe ciśnienie doładowania przedostało sie przez pierścienie i podniosło cisnienie oleju który wydostał sie poza silnik ?? jestem ciekawy kosztów naprawy jeśli to poszedł mi tłok a już sie cieszyłem że mam znowu super furkę a tu zong szykuje sie next remoncik
zuloo Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Cześć i co dowiedziałeś się co Ci padło?
yanosho Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Opublikowano 26 Kwietnia 2011 nom ciekawe objawy czekamy na relacje poszkodowanego
farbi Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2011 jutro tzn dzisiaj rano zaprowadze autko do mechanika który mi wymieniał wałki i cały rozrząd i zobaczymy na bank opisze co i jak bo dodam że to stało sie nagle wczesniej nie było żadnych objawów autko chodziło jak zegarek pozdrawiam
mateo_81 Opublikowano 1 Maja 2011 Opublikowano 1 Maja 2011 W moim przypadku poszło turbo (objawy podobne jak wyżej). Przy około 230 km/h na autostradzie coś pyknęło spod maski i pojawił się biały dym z wydechu ( w lusterku zobaczyłem ) Autko w ogóle nie chciało jechać. Zatrzymałem się i zgasiłem motor. Po chwili zapaliłem i pracował normalnie na postoju. Więc 50km/h dojechałem do najbliższego parkingu i dnia następnego holowałem go do domu. Skończyło się na wymianie turbawki. Jeśli poszły Ci pierścienie to najtańszym rozwiązaniem będzie kupno gołego słupka i przekładka gratów z Twojego silnika - nie życzę Ci tego.
Wujek141 Opublikowano 3 Maja 2011 Opublikowano 3 Maja 2011 Też nie życzę poważniejszych usterek. Sprawdź turbawkę, zapnij VAGa. Wydaję mi się że turbo zastrajkowało ale skąd te drgania to nie wiem. Czekamy z niecierpliwością na informację co tam dolega motorkowi. Pozdrawiam i życzę szczęścia bo chyba się przyda.
farbi Opublikowano 11 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2011 witam już wiem co padło : tłok pękł na szczescie nie posypał sie nie ma żadnych rys na cylindrze i pewnie stąd były te drgania bo nie było ciśnienia w jednym garze no i wyjaśnia dlaczego wypchało olej przez wlew kolo bedzie próbował wyjąć go przez miske olejową co by nie wyjmować silnika zrobił tak w a6 2,5 tdi zobaczymy czy w moim da sie tak podejść do piątku bede wiedział ile ta zabawa mnie wyniesie [br]Dopisany: 09 Maj 2011, 17:31_________________________________________________Nowy tłok plus nowe pierścienie i uszczelki no i robocizna wyszła 1350 pln przejechałem już 1000km i wszystko jest ok nie życzę nikomu takich ekscesów z silnikiem
kudalty66 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Opublikowano 14 Czerwca 2011 kolego jaki był przebieg że takie przejscia???? jak wyglądał ten tłok, jakieś szczególne znaki, zmęcznie materiału czy wada materiałowa???
farbi Opublikowano 18 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2011 .... auto sprowadzone z włoszech na bank było grzebane przy przebiegu kupiłem jak miało 60000km z haczykiem przy 100000 km zaczęły siadać wałki. Wałki wymieniłem na nowe przy 130000 km wraz z " hydraulikom" i całym rozrządem cześci kosztowały wałki + "hydraulika" 2 tysiaki a rozrząd 1500pln tłok pękł nagle bez żadnych wcześniejszych objawów (4500km po wymianie wałków) może dostał w dupe jak jeździłem z wytartymi wałkami mechanik mówił że 3 krzywki spadły co spowodowało że 3 zawory sie nie otwierały i było słychać tak jakby cofające sie powietrze do filtra coś jak fu fu fu fu sorki za mój opis ale taki dzwięk był auto paliło więcej z 3 literki na 100 km nie chciało przekroczyć 180km/h wracając do tłoka to w komorze spalania z boku była maleńka dziurka nie było to wypalenie średnica coś 2 mm może mniej do tego odchodziły od tej dziurki dwa pęknięcia patrząc z góry na tłok doszły do połowy tłoka .... podobno miałem szczęście w nieszczęściu że się nie rozpadł cały podczas jazdy bo musiałbym kupować nowy silniczek .... po wymianie tłoka przejechałem jakieś 1500 km mam nadzieje że troszku już sie dotarł aaaaa reszta tłoków była w bdb stanie niby jak prawie nówki .... mam nadzieje że szybko nie bede musiał zasuwać z tym silnikiem do mechanika ten rok jest pechowy dla mojej audi już wsadziłem w nią 7 tysiaków ale jaka była radość gdy odebrałem i jechałem nią sama radość przede mną za pewne jeszcze turbinka i pompa bryyyy odpukać w niemalowane ..... mam pytanie da radę sprawdzić prawdziwy przebieg mojego auta ???jak tak to gdzie ??
IDUAL Opublikowano 19 Czerwca 2011 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Możesz sprawdzić przebieg programem VCDS on odczytuje przebieg z ecu no chyba że ktoś jak cofał to zadał sobie troche trudu i tam też skorygował ogólnie przebieg na liczniku i w ecu powinien sie troche różnić ale z tego co pamiętam max ok 5%.
kudalty66 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Opublikowano 20 Czerwca 2011 ja mam ori VCDSa ale troche daleko, nie każdy ma pamięć sterownika silnika wyłacznie EDC 15/16, pozdro
farbi Opublikowano 3 Lipca 2011 Autor Opublikowano 3 Lipca 2011 nie jestem pewien ale mechanik który robił mi furkę miał ten program i nie mógł sprawdzić ile mam naprawde przejechane powiedział że ktoś grzebał i coś tak namieszał żeby nie można było sprawdzić jedynie w serwisie bedzie można ;( ale zong
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się