Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Wymiana wałka rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie .

Koledzy moje auto od dluzszego czasu mocno buczy w dolocie i bardzo to mi przeszkadza w zwiazku z tym szykuje sie na wymiane walka rozrzadu panewek i popychaczy a ze chce go wymienic to i kilka pytan mam wiec bede wdzieczny jak ktos kto ma doswiadczenie z tymi silnikami mi podpowie .

Auto ma 225000tkm i do 220000 olej byl zmieniany co 30000tkm ( wiem wiem moja wina )a auto posiadam od przebiegu 150000tkm i przebieg wydaje sie byc prawdziwy gdyz jak kupowalem to auto nie mialo jeszcze 4 lat a juz nalatane ponad 150000 tkm i ASO potwierdzalo .

1 .czy trzeba kupowac nowy pasek ( obecny ma jakies 30000 tkm ) ?

2. czy trzeba demontowac i ustawiac ponownie pompki ?

3. czy trzeba demontowac miske i czyscic szlam ?

4. czy obejdzie sie bez sciagania przodu ?

5. czy ktos moze podeslac jakies rysunki z elsy z momentami dokrecanie itp ?

Prace bedzie wykonywal moj kolega mechanik .

Posiada tylko podstawowe wiadomosci na temat tdi i nie jest skomputeryzowany , dlatego tez przydaloby sie troche wiecej informacji na ktore bardzo licze .

Opublikowano

1 .czy trzeba kupowac nowy pasek ( obecny ma jakies 30000 tkm ) ?

nie, nie trzeba

2. czy trzeba demontowac i ustawiac ponownie pompki ?

demontować nie trzeba ale ustawić rzecz jasna przecież wałek napędza pompki a jego będziesz wyciągał :cool1:

3. czy trzeba demontowac miske i czyscic szlam ?

myślę, że nie

4. czy obejdzie sie bez sciagania przodu ?

tak

5. czy ktos moze podeslac jakies rysunki z elsy z momentami dokrecanie itp ?

muszę sprawdzić w ELSIE bo pamiętam tylko 2 momenty:

- kliny PDków 12Nm i 3/4 obrotu

- popychacze PDków 20Nm i 1/4 obrotu

Opublikowano

Dzieki za podpowiedz .

Jeszcze tylko trzy pytanka , czy warto kupic walek i szklanki oryginalne w ASO za kosmiczna cene czy tez zamienniki febi czy jakiejs innej marki ktora da rade ?

Czy czesci ori sa wytrwalsze czy to tylko mit ?

I u kogo na forum mozna kupic owe czesci ?

Auto chce zatrzymac jeszcze pare latek i sredni przebieg roczny to okolo 30000tkm .

Opublikowano

To akurat jest do zaakceptowania tylko niby dlaczego ?

Wyjasnisz Cordii ?

A co z tymi czesciami ???

Opublikowano

wałek Febi powienien dać radę, szklanki kup sobie takie jak są wkładane w oryginale czyli INA

Opublikowano

ale z olejem co 30 tys to przesada :D

Opublikowano

"ale z olejem co 30 tys to przesada "

Kolego pewnie przesada ale jak kupujesz nowy samochod to teraz prawie kazdy ma przeglady i wymiane oleju co 30000tkm

a moj Ducato to co 45000tkm chociaz wymieniam czesciej .

Nowe full syntetyki long life niby wytrzymuja nawet 50000 i mowil mi to inzynier z AUDI .

Bez znaczenia prosilem o pomoc a nie jakies dolowanie ...

Opublikowano

Dzieki za podpowiedz .

Jeszcze tylko trzy pytanka , czy warto kupic walek i szklanki oryginalne w ASO za kosmiczna cene czy tez zamienniki febi czy jakiejs innej marki ktora da rade ?

Czy czesci ori sa wytrwalsze czy to tylko mit ?

I u kogo na forum mozna kupic owe czesci ?

Auto chce zatrzymac jeszcze pare latek i sredni przebieg roczny to okolo 30000tkm .

Przy takich częściach jak popychacze, wałki ważny jest materiał z którego zostały zrobione, sposób hartowania, tolerancja pasowania itp. Dlatego przy częściach wysokiej jakości koszt ich zakupu nie jest tani. Nasz rynek części podobnie jak w innych dziedzinach naszpikowany jest całą masą podróbek. Handlowcy wychodzą naprzeciw klienta szukającego najtańszej okazji. Niestety dlatego później są sprzeczne opinie np jedni polecają części SKF inni twierdzą, że to syf ale zapominają dodać, że kupili to w okazyjnej cenie. Podróbka przeważnie zewnętrznie będzie wyglądała tak samo jak oryginał a różnica będzie w trwałości. Sam spotkałem się z różnymi cenami popychaczy INA po 15, 30, 60 i 100 zł. Jak planujesz jeździć tym autem to raczej rozglądał bym się za częściami dobrej jakości. Jakiś czas temu był na forum temat dot. wymiany wałka poszukaj może osoba zakładająca go podpowie ci jakie zastosowała części.

Opublikowano

To akurat jest do zaakceptowania tylko niby dlaczego ?

Wyjasnisz Cordii ?

A co z tymi czesciami ???

Rozpinasz rozrząd i zakładasz stary pasek. Każdy dobry mechanik Ci to powie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...