dymian1 Opublikowano 12 Maja 2011 Opublikowano 12 Maja 2011 witam, od pewnego czasu niepokoi mnie pewien dźwięk pochodzący z silnika. Odgłos jest doraźniejszy gdy chce ruszać samochodem ( najbardziej gdy samochód ma jakis opór.... np hamulec ręczny). Odgłos jest podobny do jakiegoś pstrykania czy coś w tym stylu. Zaznaczam ze samochód jeździ i pali bez jakichkolwiek problemów. Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z takim przypadkiem? Poniżej przedstawiam video tego "pstrykania": Musze nadmienić ze w załączonym video ten dźwięk wydaje się być o wiele intensywniejszy niż w rzeczywistości.
Piero Opublikowano 13 Maja 2011 Opublikowano 13 Maja 2011 Niepokojących dźwięków w 2.0 TDI jest cała masa. Za mało danych. Czy dźwięk jest na zimnym i ciepłym silniku? Czy zaraz po rozruchu czy cały czas? Jakie "pstrykanie"...? Zacznij od zdjęcia paska wieloklinowego i zobacz czy coś się zmieni. Dobrze byłoby też nagrać dźwięk - może coś się rozjaśni...
Veiru Opublikowano 15 Maja 2011 Opublikowano 15 Maja 2011 Kolego, miałem podobnie. Tzn zauważyłem iż silnik pracuje dużo głośniej anieżeli powinien. Po tygodniu silnik się zatarł, a stan oleju był 2-3 krotnie wyższy niż powinien. Sprawdź więc poziom oleju w silniku aby wykluczyć usterkę która załatwiła mój silnik. Dodam tylko, że też mam 140'konny BPW. edit: Broń Boże nie chcę Cie straszyć, tylko u mnie źle to się skonczyło, i miałem wiele nieprzyjemności związanych z wymianą silnika, dlatego chciałbym abyś nie musiał przeżywać tego samego. W moim bpw zawiódł wałek rozrządu, jest full tematów na ten temat więc pewno znajdziesz
dymian1 Opublikowano 15 Maja 2011 Autor Opublikowano 15 Maja 2011 w moim przypadku zauwazylem to gdy silnik byl zimny i bylo to tylko okresowe co parę sekund tak coś popstrykało gdy samochód był na wolnych obrotach. Teraz dopiero zauważyłem ze pstrykanie narasta gdy samochód ma jakiś opór np gdy jest na hamulcu ręcznym lub chce ruszać. Sprawdzam co trochę olej i wydaje sie być ok gdyż jest na maxie. W Twoim przypadku ten dźwięk wydobywał się cały czas ? Mam nadzieje ze to nie jest nic strasznego ale słysząc tyle o tych dwu litrówkach wole zapobiec awarii
dymian1 Opublikowano 15 Maja 2011 Autor Opublikowano 15 Maja 2011 A jaki masz przebieg? przebieg:133 tys Gdy go osobiście sprowadziłem miał 101 tyś. Zaraz po sprowadzeniu wymieniłem rozrząd + resztę pasków i płynów.
grzybk Opublikowano 16 Maja 2011 Opublikowano 16 Maja 2011 Wygląda mi to na wytarty wałek rozrządu -właśnie to przerabiałem.
dymian1 Opublikowano 17 Maja 2011 Autor Opublikowano 17 Maja 2011 Wygląda mi to na wytarty wałek rozrządu -właśnie to przerabiałem. A mógł byś bardziej opisać twoją usterkę? Np. jak dokładnie zachowywał się silnik ? Czy odglos był słyszalny cały czas czy tylko okresowo ? Jak wyglądała sytuacja ze stanem oleju ? Jak w ogóle poradziłeś sobie z wymianą tego wałka ? wymieniałeś oprócz nie go coś więcej ? Z góry dzięki za jakiekolwiek informacje. Mam cichą nadzieje ze ta moja sytuacja to nic groźnego .....
antonio Opublikowano 17 Maja 2011 Opublikowano 17 Maja 2011 przy wymianie wałka wymienić trzeba również: szklanki i panewki wałka
Marcin 28701 Opublikowano 17 Maja 2011 Opublikowano 17 Maja 2011 A nie jest to przypadkiem dzwięk z miski olejowej ???
dymian1 Opublikowano 17 Maja 2011 Autor Opublikowano 17 Maja 2011 A nie jest to przypadkiem dzwięk z miski olejowej ??? trudno zdiagnozować miejsce ale na pewno nie z miski olejowej.
Marcin 28701 Opublikowano 17 Maja 2011 Opublikowano 17 Maja 2011 U mnie dokładnie to samo. Póżniej postaram sie dołoczyc filmik z nagraniem. Jak stoi na jałowym to "cyka" raz na jakiś czas a z obciążeniem np jak ruszam to napiepsza strasznie. Trzy rzeczy chodzą mi po głowie; wałki wyrównażajżce, wałek rozrządu lub łożysko alternatora. Muszę pasek zdjąć odpalić fure i zobaczymy
DZIĘDOBEREK Opublikowano 17 Maja 2011 Opublikowano 17 Maja 2011 Proponuję zdjąć pasek i sprawdzić u mnie okazało się że sprzęgiełko od alternatora a wyglądało podobnie.
dymian1 Opublikowano 17 Maja 2011 Autor Opublikowano 17 Maja 2011 U mnie dokładnie to samo. Póżniej postaram sie dołoczyc filmik z nagraniem. Jak stoi na jałowym to "cyka" raz na jakiś czas a z obciążeniem np jak ruszam to napiepsza strasznie. Trzy rzeczy chodzą mi po głowie; wałki wyrównażajżce, wałek rozrządu lub łożysko alternatora. Muszę pasek zdjąć odpalić fure i zobaczymy a podobne chociaz te pstrykanie jest do tego mojego ?[br]Dopisany: 17 Maj 2011, 15:56_________________________________________________ Proponuję zdjąć pasek i sprawdzić u mnie okazało się że sprzęgiełko od alternatora a wyglądało podobnie. tez tak od czasu do czasu pstrykało ? i pod obciążeniem ? czy caly czas ?
Piero Opublikowano 17 Maja 2011 Opublikowano 17 Maja 2011 dymian1 - dostałeś już kilka wskazówek, a do tej pory nic nie zrobiłeś aby sprawdzić co może być przyczyną Póki nie zaczniesz działać nie dowiesz się co na 100% jest zepsute. Tak jak Ci pisałem, zacznij od zdjęcia paska wieloklinowego, jeśli cykanie ustanie to może być to alternator lub kompresor klimy. Jeśli nie ustanie - koledzy dobrze podpowiadają, że może być to wałek rozrządu. Wałki wyrównoważające - jeśli filmik nie przekłamuje dźwięku to bankowo nie jest to dźwięk wałków i napędu pompy oleju. Tam jest metaliczne szuranie, najczęściej zaraz po rozruchu. Ewentualnie głośna praca silnika, ale bez dodatkowych efektów dźwiękowych Zacznij po kolei eliminować możliwe usterki i pisz czy jest jakaś zmiana. Tak najszybciej rozwiążesz problem. Powodzonka!
Marcin 28701 Opublikowano 17 Maja 2011 Opublikowano 17 Maja 2011 Dymian - propozycja. W nawiązaniu do wypowiedzi Kolegi Piero ja u siebie wykonałem taką czynność- Na zapalony i obciążonym silniku(symulacja ruszania na ręcznym) w momenci gdy słyszysz "cykanie" załącz klimatyzacje. Efekt - u mnie w momencie załączenia klimy przestaje"cykać". Mam walnięte sprzęgiełko kompresora klimatyzacji. Pytanie do Piero - czy sprzęgiełko można jakoś zregenerować ( jak usunąć tą awarie). Pozdro[br]Dopisany: 17 Maj 2011, 21:22_________________________________________________Jeżeli to będzie sprzęgiełko to yu poczytaj http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=81294.45
dymian1 Opublikowano 17 Maja 2011 Autor Opublikowano 17 Maja 2011 chłopaki..... Temat możemy uważac za zamknięty. Spróbowałem to co zrobił kolega Marcin 28701 i przez owy sposób zdiagnozowałem wkurzające pstrykanie. Nie owijając w bawełnę to mam to samo co kolega Marcin 28701 czyli sprzęgiełko klimy. Aż mi ulżyło na myśl że to nie jakiś wałek .... Pozdrawiam wszystkich i przede wszystkim dziękuję za zainteresowanie tematem dzięki Marcin 28701
Marcin 28701 Opublikowano 18 Maja 2011 Opublikowano 18 Maja 2011 No to fajnie. Czy przyczyną tego całego zamieszania było włączanie i wyłączanie klimy podczas jazdy ??? Jak i kiedy najbezpieczniej to robić
dymian1 Opublikowano 18 Maja 2011 Autor Opublikowano 18 Maja 2011 No to fajnie. Czy przyczyną tego całego zamieszania było włączanie i wyłączanie klimy podczas jazdy ??? Jak i kiedy najbezpieczniej to robić wątpie aby był to powód. W moim przypadku klima była używana naprawdę sporadycznie (mam tu na mysli ze bardzo zadko ja wlaczałem i wyłaczałem) Może powinna chodzic caly czas ?
Marcin 28701 Opublikowano 18 Maja 2011 Opublikowano 18 Maja 2011 Chyba nie. A może - podnosi to spalanie gdy jedziesz cały czas na klimie ? I co kiedy prztstąpisz do naprawy ? Sam ją przerpowadzisz ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się