Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Głośniejszy silnik i spadek mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie.Ostatnimi czasy zauważyłem bardzo ciekawą dolegliwość w moim A-4.Mianowicie polega to na tym, że kiedy przejadę się nawet niewiele i np zgaszę silnik to po powtórnym uruchomieniu jest już głośniejszy tak jakby głośniej klekotał i wydaje mi się że słabnie.Po pewnym czasie jakby wszystko wracało do normy i jest cichutki jak na diesla.Słabnie także po dłuższej jeździe jak porządnie się zagrzeje.Wiem że mam do wymiany plecionkę na tłumiku jednak czy ma to jakiś wpływ?.Przemieszczam się autkiem tylko po mieście i zastanawiam się czy ma to jakiś wpływ.Auto przelatane ma dokładnie 100kkm i zastanawiam się czy katalizator jest jeszcze sprawny.Za wszelkie sugestie z góry dziękuję.

Opublikowano

tak sobie jeszcze mysle, jaki masz olej, kiedy wymieniales?

sprawdzilbym cisnienie oleju w roznych warunkach( szczegolnie w tych przy ktorych pracuje glosniej) byc moze ze smarowaniem jest cos nie tak. i to bym zrobil przedwe wszystkima do tego czasu jezdzil delikatnie albo nie jezdzil wogole. :mysli:

jezeli bedzie ok to moze, ktorys popychacz hydrauliczny sie konczy :mysli: a byc moze to wlasnie efekt zbyt niskiego cisnienia oleju

pozniej zrób logi, dynamiczne i statyczne

poczytaj :) wykonaj wrzuc do dzialu diagnostyka VAG, koledzy obejrza i bedziesz wszystko wiedzial.

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=18478.0

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=5141.0

Opublikowano

Dzięki za tak szybką odpowiedź.Właśnie teraz wróciłem z miasta.Autko dzisiaj nie odpalane i na zimnym odpaliło od ręki.Jak silnik był zimny to chodził cacy.Jak dostaje troche temeratury to zaczyna być głośniejszy.Olej wymianiłem jakieś 2 tyś km temu jeżdże na mobil 1 5W/50.Raczej nie jest to odgłos popychacza jakby trochę inny odgłos- dźwięk diesla tylko głośniejszy.I jeszcze jedno czy jak pojadę do warsztatu na diagnostykę czy powinienem otrzymać jakiś wydruk z tymi logami statycznymi i dynamicznymi?Czy na miejscu robiący diagnostykę powinien określić co ewentualnie działa nie tak?

Opublikowano

poczekaj jeszcze na kilka wypowiedzi kolegow

to sa diagnozy na podstawie opisu i to troche gdybanie jest. skoro jest glosniejszy i slabnie to byc moze wlasnie popyhacz i nie kasuje luzu i ktorys zawor nie calkiem sie otwiera przez to jest gorsze napelnianie lub oproznianie cylindra. byc moze spada cisnienie oleju wtedy mozesz slyszec panewki korbowe czy wału.

klepiace zawory potrafia dac efekt pracy silnika benzynowego jakby byl dieslem wiec sadze ze moze i poglebic efekt diesla w dieslu :mysli:

uwazam ze najlepiej dmuchac na zimne sprawdz cisnienie smarowania ( uwaga nie kazdy warsztat jest w stanie to pomierzyc )

co do logow to poczytaj w wyslanych linkach.

w warsztatch czesto ledwo wiedza jak interpretowac diagnoze wiec logow od nich nie wymagaj to chyba za duzo :D. do tego pekniesz 100 a za tyle kupisz sobie swoj interface :th:

Opublikowano

A moze pompa wtryskowa juz siada.

Jakies kopcenie, nie rowna praca silnika??

Opublikowano

no tez moze byc. wlasnie ja bym sprawdzil to cisnienie smarowania i jezeli bedzie ok, to bym silnik pogonil zeby logi zrobic

Opublikowano

Praca silnika w zasadzie równa tylko zauważyłem że czasami - bardzo rzadko, kiedy się zatrzymam mam wrażenie bardzo delikatnego falowania obrotów jednak obrotomierz stoi w miejscu i trwa to krótko.Może coś przybrudziło wtryski paliwo czasami tankuję na Orlenie?W K-Koźlu jest podobno dobry diagnosta komputerowy chyba po weekendzie się do niego wybiorę.Wymienię jeszcze plecionkę na wydechu i sprawdzę kata- i dam znać![br]Dopisany: 12 Styczeń 2008, 08:34 _________________________________________________Mam jeszcze taki objaw że gdy ruszam trochę wpada w drgania jednak sprzęgło było wymienione kompletne nowe.

Opublikowano

o sprzegle to juz bylo na forum pisane. tarcza nierowna, docisk nierowno pracuje, lub skrzynia nie zcentrowana z silnikiem

Opublikowano

Witam ponownie.Wczoraj pojechałem na diagnostykę silnika i ... nic zero błędów, turbinka śmiga jak dzika tylko w zakresie obrotów ok 4500 coś tam delikatnie przeładowuje- mechanior mówi żeby się nie przejmować.Zauważyłem że jak podpiął tester to gonił furkę, aż jej tchu brakowało.Później jak wsiadłem to jakby lepiej śmigała- chyba było jej to potrzebne.Mechanik, który diagnozował nie miał laptopa ale takie urządzenie z wyświetlaczem- nie ma to chyba większego znaczenia bo to naprawdę dobry koleś- tak słyszałem.Poi wymianie plecionki napiszę czy drgania podczas ruszania ustały-pozdrawiam.[br]Dopisany: 17 Styczeń 2008, 05:31 _________________________________________________Witam popnownie podobno kierownice turbiny można rozruszać tylko jak odkręcić ten grzybek z wężykiem na górzee pod którym jest dźwigienka?

Opublikowano

ustały-pozdrawiam.[br]Dopisany: 17 Styczeń 2008, 05:31 _________________________________________________Witam popnownie podobno kierownice turbiny można rozruszać tylko jak odkręcić ten grzybek z wężykiem na górzee pod którym jest dźwigienka?

nic nie trzeba rozkrecac ... psikasz WD40 i od dolu albo paluszkami [bardzo zadko daje rade] albo klucz w reke [nie pamietam jaki numer] i do dziela [góra/dół :naughty:] ...

Opublikowano

Znalazłem to cięgno i dało radę poruszać się palcami w górę i dół.Zastanawiam się tylko czy jak miałem robioną diagnostytkę nie używany był laptop z programem tylko taka stara skrzynka gdzie coś wyświetlało po niemiecku?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...