Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana modułu kierownicy (pod tempomat kierownicę multifunkcyjną)


maudia4

Rekomendowane odpowiedzi

zapewne masz moduł niekompatybilny więc raczej przygotuj się na zakup odpowiedniego

na obudowie od wewnątrz jest znak dokąd powinno być wycięte po manetkę tempo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Pytania:

mam kierownice 3 ramienna - to pewne, ze mam modul pod tempomat, czy jednak musze sprawdzic?

ma ktos jakies zdjecie z docinania obudowy plastikowej pod tempomat? lub opis jak to wykonac, jak zmierzyc odleglosc aby wyciac w odpowiednim miejscu?

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=206672.0;highlight=monta%BF+tempomatu

ewentualnie tak jak pisał antonio tylko czasem to zaznaczenie na obudowie jest bardzo nie widoczne (w miom przypadku tak właśnie było :cool1: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdźcie proszę, że moduł kierownicy z literą L podejdzie do B6 pod tempomat i multifukncję (planuję kierę multi z B6)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyliśmy wczoraj tempomat do 2,5 z multironickiem, na podstawie 1 postu i wszystko pięknie śmiga. Dodam tylko, że największym problemem było ustawienie kąta skrętu, trzeba robić to jedno po drugim dość szybko, nam udało się dopiero za 10 razem. Good job :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde czytam ten watek od 2 dni i nie moge ciagle aktywowac tempomatu.

Od poczatku.

Kierwonica 3 ramienna bez temp i komputera rocznik 2002

Moduł 8e0 953 549 N

Kupiłem cały zespolony 8e0 953 549 M z tempomat i komputer

Po przelozeniu zrobilem wg schematu. aktywowałem komputer zresetowałem bledy abs. zakodowalem modul 01042

wpisalem login do aktywacji tempomatu w 1-engine. jak w chodze w mass block to pokazuje dzialanie tempomatu jak naciskam przyciski na nim, ale nie działa ;/

zadnych bledow w engine ani w sterning whells. Jedyne co zauwazylem to to przy wykonywaniu tej czynnosci

Dodatkow przyuczenie VINu :

W grupie 16-Steering Wheel

wchodzimy w adaptację,

wybieramy kanał 81,

wpisujemy 00111

i zachowujemy.

pokazuje ze zachowuje ok a za chiwile w kratce w lewym gornym rogu wyskakuje bus not ok - pin?

po ponowny read wartosc wynosi 0 czy to jest prawidlowe?

Nie mam juz pomyslow :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde czytam ten watek od 2 dni i nie moge ciagle aktywowac tempomatu.

Od poczatku.

Kierwonica 3 ramienna bez temp i komputera rocznik 2002

Moduł 8e0 953 549 N

Kupiłem cały zespolony 8e0 953 549 M z tempomat i komputer

Po przelozeniu zrobilem wg schematu. aktywowałem komputer zresetowałem bledy abs. zakodowalem modul 01042

wpisalem login do aktywacji tempomatu w 1-engine. jak w chodze w mass block to pokazuje dzialanie tempomatu jak naciskam przyciski na nim, ale nie działa ;/

zadnych bledow w engine ani w sterning whells. Jedyne co zauwazylem to to przy wykonywaniu tej czynnosci

Dodatkow przyuczenie VINu :

W grupie 16-Steering Wheel

wchodzimy w adaptację,

wybieramy kanał 81,

wpisujemy 00111

i zachowujemy.

pokazuje ze zachowuje ok a za chiwile w kratce w lewym gornym rogu wyskakuje bus not ok - pin?

po ponowny read wartosc wynosi 0 czy to jest prawidlowe?

Nie mam juz pomyslow :(

Wszystko dzieje się poprawnie.

Sprawdź czy w blokach pomiarowych manetka zmienia swoje wartości oraz czy masz sprawny czujnik sprzęgła to też jest w blokach pomiarowych silnika. Pamiętaj że tempomat aktywuje się dopiero po przekroczeniu 30km/h

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

manetka prawidłowo zmienia wartości.

Czujnik sprzęgła będzie zaraz obok hamulca?

W jednym okienku nie pamietam którym mam 1100 po nacisnieciu hamulca ostatnie zera zmieniaja sie na jedynki a po nacisnieciu sprzegla nic sie nie dzieje.

[1 - Engine], następnie [Measures Blocks] --> group 006.

jeśli pedały są nie wciśnięte to prawidłowy odczyt wyniesie : 000

jeśli hamulec jest wciśnięty to odczyt wyniesie: 110

jeśli wciskamy sprzęgło i hamulec to odczyt wyniesie: 111

lub

Nie wciśnięte 000

Hamulec 011

Sprzęgło i hamulec 111

Sprzegło 100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[1 - Engine], następnie [Measures Blocks] --> group 006.

jeśli pedały są nie wciśnięte to prawidłowy odczyt wyniesie : 000

jeśli hamulec jest wciśnięty to odczyt wyniesie: 110

jeśli wciskamy sprzęgło i hamulec to odczyt wyniesie: 111

lub

Nie wciśnięte 000

Hamulec 011

Sprzęgło i hamulec 111

Sprzegło 100

Pedały nie wcisniete 000

wcisniety hamulec 110

wcisniete sprzeglo 001

wcisniete sprzeglo i hamulec 111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[1 - Engine], następnie [Measures Blocks] --> group 006.

jeśli pedały są nie wciśnięte to prawidłowy odczyt wyniesie : 000

jeśli hamulec jest wciśnięty to odczyt wyniesie: 110

jeśli wciskamy sprzęgło i hamulec to odczyt wyniesie: 111

lub

Nie wciśnięte 000

Hamulec 011

Sprzęgło i hamulec 111

Sprzegło 100

Pedały nie wcisniete 000

wcisniety hamulec 110

wcisniete sprzeglo 001

wcisniete sprzeglo i hamulec 111

Wszystko zależy od rocznika auta bo później parametry zapisywane były inaczej niż na początku dlatego mogą być dwie wersje wskazań z czujnika. Najważniejsze jest jednak aby były 000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wskazania.jpg

wygląda to tak - zaden pedal nie wcisniety.

Sterownik "mysli" ze sprzeglo wcisniete dlatego nie wlacza tempomatu. jak dokopie sie do czujnika to go sprawdze.

Pytanie teoretyczne. Gdyby czujnik zmasować. I przy aktywnym tempomacie wcisnać sprzęgło, to czy obroty momentali skoczą na max czy inny system kapnie się ze cos nie tak i deaktywuje tempomat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

Pytanie teoretyczne. Gdyby czujnik zmasować. I przy aktywnym tempomacie wcisnać sprzęgło, to czy obroty momentali skoczą na max czy inny system kapnie się ze cos nie tak i deaktywuje tempomat?

Możesz na chwilę wciskać hamulec.

Kombinujesz jak koń pod górę, wymień ten czujnik. Dal własnego bezpieczeństwa i wygody.

Czujnik nie jest drogi a wymiana jest prosta i do wykonania w domowych warunkach.

Nowy czujnik po zakupie jest przygotowany do montażu, nie baw się nim, nie próbuj wyciągać tego bolca. Po prostu wypakuj z torebki i od razu zamontuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ja mam do was 2 pytania

1. Najtańszy kabel kkl za 50 zł z alledrogo, da radę z kodowaniem?

2. Co w przypadku, gdy mamy uszkodzony czujnik stopu(w b6 częsta awaria) - chodzi mi o sytuacje, gdy jedziemy, wciskamy hamulec czujnik nie załącza świateł, wtedy ratujemy się sprzęgłem? Wiem, że nie typowe pytanie(Mój czujnik jest wymieniony na nowy) jednak stary 2 razy nie załączył mi świateł hamulcowych czy tempomat rozpozna, że naciskamy hamulec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie a czy wszystkie b7 mają moduł kierownicy przystosowany do tempomatu,czy jest raczej tak samo jak w b6 ?

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...