Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana modułu kierownicy (pod tempomat kierownicę multifunkcyjną)


maudia4

Rekomendowane odpowiedzi

Przydaje się ten czujnik bo jak wcisnę sprzęgło to się wyłącza tempomat a tak by się nie wyłączał:D

ale co? ten stary był kaput?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Przydaje się ten czujnik bo jak wcisnę sprzęgło to się wyłącza tempomat a tak by się nie wyłączał:D

tak musi być. Gdyby po wciśnięciu sprzęgła tempomat się nie wyłączył to obroty silnika by poszły w górę na maksa :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przydaje się ten czujnik bo jak wcisnę sprzęgło to się wyłącza tempomat a tak by się nie wyłączał:D

ale co? ten stary był kaput?

U mnie właśnie tak było. Czujnik sprzęgłą był padnięty i przy BRAKU tempomatu nie miało to znaczenia a po tym jak zamontowałem manetkę do obsługi tempomatu nie można było tego zakodować (tempomat nie działał) - dopiero po wymianie czujnika wszystko dało się poukładać. :good:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przydaje się ten czujnik bo jak wcisnę sprzęgło to się wyłącza tempomat a tak by się nie wyłączał:D

ale co? ten stary był kaput?

U mnie właśnie tak było. Czujnik sprzęgłą był padnięty i przy BRAKU tempomatu nie miało to znaczenia a po tym jak zamontowałem manetkę do obsługi tempomatu nie można było tego zakodować (tempomat nie działał) - dopiero po wymianie czujnika wszystko dało się poukładać. :good:

był padnięty, ale sygnalizował cały czas, że sprzęgło jest wciśnięte, dlatego tempomat nie działał. Może być tak, że padnie i nie zadziała jak sprzęgło wciśniesz, wtedy tempomat będzie chciał utrzymać prędkość i zwiększy obroty. Wniosek jest jeden: czujnik musi być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm..... :naughty:

Czyli rozumie że jak kupię samą manetkę tempomatu i ją założę, potem kodowanie to teoretycznie powinno być ok :notworthy:

Niestety do vag nie mam dostępu i nigdy do czynienia z kodowaniem ..

Raczej będę musiał zdać się na kogoś doświadczenie w okolicach 3 miasta bo chyba do serwisu nie ma sensu jechać :decayed:

Jeszcze jedno pytanko > ile może kosztować manetka tylko do tempomatu? i czy to się tak jakoś łatwo przykręca tzn. czy w tym co mam oryginalnie jest miejsce przygotowane do przykręcenia tempomatu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm.....

Czyli rozumie że jak kupię samą manetkę tempomatu i ją założę, potem kodowanie to teoretycznie powinno być ok

Niestety do vag nie mam dostępu i nigdy do czynienia z kodowaniem ..

Raczej będę musiał zdać się na kogoś doświadczenie w okolicach 3 miasta bo chyba do serwisu nie ma sensu jechać

Jeszcze jedno pytanko > ile może kosztować manetka tylko do tempomatu? i czy to się tak jakoś łatwo przykręca tzn. czy w tym co mam oryginalnie jest miejsce przygotowane do przykręcenia tempomatu?

Jesli masz moduł inny niz S i F to tak, manetka okolo 60 zł, ja kupilem podrube i smiga az milo :> Miejsce masz pod przelacznikiem kierunkowskazow, wszystko jest przystosowane tylko musisz w dolnej obudowie wyciac dziure na manetke tempomatu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm.....

Czyli rozumie że jak kupię samą manetkę tempomatu i ją założę, potem kodowanie to teoretycznie powinno być ok

Niestety do vag nie mam dostępu i nigdy do czynienia z kodowaniem ..

Raczej będę musiał zdać się na kogoś doświadczenie w okolicach 3 miasta bo chyba do serwisu nie ma sensu jechać

Jeszcze jedno pytanko > ile może kosztować manetka tylko do tempomatu? i czy to się tak jakoś łatwo przykręca tzn. czy w tym co mam oryginalnie jest miejsce przygotowane do przykręcenia tempomatu?

Jesli masz moduł inny niz S i F to tak, manetka okolo 60 zł, ja kupilem podrube i smiga az milo :> Miejsce masz pod przelacznikiem kierunkowskazow, wszystko jest przystosowane tylko musisz w dolnej obudowie wyciac dziure na manetke tempomatu :)

z tymi podróbkami to byłbym ostrożny

... trzeba jeszcze zakodować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tymi podróbkami to byłbym ostrożny

... trzeba jeszcze zakodować

Ja kupiłem do obecnej i bylej b6 i dzialał mi w tamtej i obecnej idealnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tymi podróbkami to byłbym ostrożny

... trzeba jeszcze zakodować

Ja kupiłem do obecnej i bylej b6 i dzialał mi w tamtej i obecnej idealnie :)

w takim razie nic innego tylko się cieszyć :wink4:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem podróbkę za 70 zł i wszystko działa wiec tylko się cieszyć :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Address 16 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 953 549 Q

Component: Lenksáulenmodul 0601

Coding: 01042

Shop #: WSC 06325

2 Faults Found:

01794 - Control Module Incorrect Chassis (VIN) Number

35-00 - -

01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)

49-10 - No Communications - Intermittent

Koledzy po założeniu modułu z tempomatem wyskoczyły mi takie błędy i nie potrafię ich usunąc. proszę o szczegółowe wskazówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Address 16 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 953 549 Q

Component: Lenksáulenmodul 0601

Coding: 01042

Shop #: WSC 06325

2 Faults Found:

01794 - Control Module Incorrect Chassis (VIN) Number

35-00 - -

01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)

49-10 - No Communications - Intermittent

Koledzy po założeniu modułu z tempomatem wyskoczyły mi takie błędy i nie potrafię ich usunąc. proszę o szczegółowe wskazówki

kodowałeś zgodnie z instrukcją?

16-Steering Wheel

Po złożeniu wszystkich elementów i uruchomieniu testu auta (przekręceni kluczyka w stacyjce o pół obrót) pokaże nam się błąd hamulców, ESP, airbaga w licznikach. Ostrzeżenie o poduszce samo powinno zniknąć, nie powinniśmy się tym martwić.

Podłączamy vag-coma i wchodzimy do 16-Steering Wheel, zobaczymy następujące błędy :

01794 - Control Module: Incorrect Chassis (VIN) Number

W przypadku 01794 należy przeprowadzić procedurę przyuczenia nowego Vin.

Prawdopodobnie pojawią się dodatkowo inne błędy, na przykład o zakodowanym tempomacie (możemy nie mieć, my wczoraj nie montowaliśmy).

Remedium na to jest oczywiście poprawne zakodowanie modułu pod nasze auto (16-Steering Wheel -> Recode): Mój Recode to 00042 oczywiscie gdy wczesniej włozyliśmy manetke od tempomatu, wpisujemy to w pierwszą kratke która bedzie i robimy DO IT

Wszystko brałem http://wiki.ross-tech.com/index.php/Category:Fault_Codes

* 0?xxx: Kierownica

o 0 = standardowa (bez multifunkcji)

o 1 = kierownica trójramienna (sportowa)

o 2 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia

o 3 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu

o 4 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu/głosem

o 5 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/głosem

* 0x?xx: Opcje

0 = Manualna przekładnia

o +1 = Tiptronic

* 0xx?x: Opcje komputera pokładowego i tempomatu

o 0 = komputer pokładowy i tempomat nie zainstalowane

o 1 = komputer pokładowy zainstalowany

o 2 = tempomat zainstalowany

o 4 = komputer pokładowy i tempomat zainstalowane

* 0xxx?: tylna wycieraczka (zależne od rodzaju nadwozia)

o 1 = tylna wycieraczka nie zainstalowana (Sedan/Cabriolet)

o 2 = tylna wycieraczka zainstalowana (Avant)

Dodatkow przyuczenie VINu :

W grupie 16-Steering Wheel

wchodzimy w adaptację,

wybieramy kanał 81,

wpisujemy 00111

i zachowujemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okazuje się że pierwotnie nie zrobiłem tego:

"Dodatkow przyuczenie VINu :

W grupie 16-Steering Wheel

wchodzimy w adaptację,

wybieramy kanał 81,

wpisujemy 00111

i zachowujemy."

ale już jest oki .....dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nie mogę znależć . Czy jeśli mam pełnego fisa i multi kiere wystarczy tylko dokupić manetke z okablowaniem pod tempomat.

tylko manetkę i poprawnie zakodować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...