Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana modułu kierownicy (pod tempomat kierownicę multifunkcyjną)


maudia4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, szybkie pytanie do znawców tematu. Brat jest posiadaniu A4 B6 z 2004r, posiada multifunkcyjną kierownicę czteroramienną, czyli sterownik powinien obsługiwać tempomat. Czy w takim przypadku wystarczy tylko dorzucić samą manetkę tempomatu i przeprowadzić kodowanie VAG, aby cieszyć się tym ustrojstwem? Drugie pytanie, gdzie szukać kodów do radia i nawigacji w razie resetu po odłączeniu akumulatora oraz czy po zwykłym dorzuceniu takiej manetki mogą wystąpić jakieś błędy w kompie bo przyznam się szczerze, że jestem nowicjuszem jeśli chodzi o diagnostykę i nie chciałbym czegoś uwalić.

Powinno dzialac.Najlepiej podlacz vaga,lub odkrec obudowe i odchyl,a ukaze Ci sie nalepka z numerami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jak masz kierę multi to na 100% możesz zamontować tempomat. Zostaje ci tylko kupić manetkę i obudowę lub docinać swoją, Ja tak robiłem i wyszło OK. Co do radia to jeśli jest podłączone i działa to po odłączeniu aku na sto procent będzie działało bo radio rozpoznaje samochód i koduje sie dopiero po przełożeniu do innego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, szybkie pytanie do znawców tematu. Brat jest posiadaniu A4 B6 z 2004r, posiada multifunkcyjną kierownicę czteroramienną, czyli sterownik powinien obsługiwać tempomat. Czy w takim przypadku wystarczy tylko dorzucić samą manetkę tempomatu i przeprowadzić kodowanie VAG, aby cieszyć się tym ustrojstwem? Drugie pytanie, gdzie szukać kodów do radia i nawigacji w razie resetu po odłączeniu akumulatora oraz czy po zwykłym dorzuceniu takiej manetki mogą wystąpić jakieś błędy w kompie bo przyznam się szczerze, że jestem nowicjuszem jeśli chodzi o diagnostykę i nie chciałbym czegoś uwalić.

Bedzie dzialac. Moduly z MF sa zawsze w wersji High

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za odpowiedź. No to trzeba się wziąć za rezanie. Rozumiem że manetka do tempo to już drugorzędna sprawa (chodzi o nr katalogowy, na alledrogo są do kupienia miedzy innymi z takimi nr 4E0 953 521 oraz 4E0 953 521 B) podejdzie każda z B6 czy B7? I jeszcze jedno pytanie, czy w razie problemów z kodowaniem jest ktoś kompetentny w okolicach Radomia kto by był chętny do pomocy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manetka już kupiona, jeśli pogoda dopisze (niestety brak ogrzewanego garażu) to w przyszły weekend zabieram się do pracy. Oczywiście nie omieszkam sie pochwalić wynikami moje pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam problem. Dzisiaj zabrałem się za dokładanie tempomatu, zmieniałem też moduł na ten z literką L. Wszystko ładnie poskładałem, tylko nie mogę poradzić sobie z kodowaniem ABS. Moduł zakodowałem bez problemu. Problem pojawia się jak próbuję zakodować moduł ABSu. wpisuję login: 09555 ( myślę że dobrze rozczytałem mój?)

Tutaj link do wydruku konfuguracji mojego auta, powiedzcie mi czy dobrze wyczytałem że mam hamulce 1LB? :

http://imageshack.us/photo/my-images/141/kodowanie.jpg/

I dalej jak daję Recode i wpisuję 04255 niby wszystko ładnie pokazuje że zakodowało, daję na GO BAck i loguję się znowu do grupy 003 a tam kodowanie sterownika znowu wróciło na 00000. W czym jest problem?

Drugi problem pojawia się z kalibracją czujnika, zamiast na kanale 005 w 1 kolumnie być 0.0 stopnia u mnie jest -2.5 ? Co jest grane?

Cały czas te same 2 błedy:

01044 - Control Module Incorrectly Coded

35-00 - -

00778 - Steering Angle Sensor (G85)

66-10 - Not Matched - Intermittent

Ostatni problem to że nie działa zamykanie z pilota. Muszę wykonać kodowanie sterownika 046? Nie pokazuje mi tam żadnych błędów. Jeśli tak to nie rozumiem tego zdania:Wybieramy pozycję w pamięci sterownika jaką ma zajmować kluczyk.... Oznacza to liczbę kluczy zakodowanych? Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz wszystko zrobić na raz a nie zrobić kodowanie, sprawdzać (załamać się bo nie działa) i próbować dalej. Wykonaj całą procedurę na RAZ na odpalonym aucie. I nie zapomnij o zakodowaniu - 40168

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wszystko się udało, jedynie pozostał 1 błąd:

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 038 906 019 LJ

Component: 1,9l R4 EDC G000SG 5934

Coding: 00003

Shop #: WSC 63251

WAUZZZ8E54A262806 AUZ6Z0D0095916

1 Fault Found:

18097 - Powertrain Data Bus: Implausible Message from Elect. Load Controller

P1689 - 35-00 - -

Readiness: N/A

Nie mogę go wykasować. Ta instrukcja jest poprawna do zaadoptowania tempomatu w silniku? :

Wchodzimy w ENGINE

[select]

[01 - Engine]

[Login - 11]

Enter 11463 to activate cruise control

[Do It!]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomoże ktoś w wyeliminowaniu tego błędu:

18097 - Powertrain Data Bus: Implausible Message from Elect. Load Controller

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździłem trochę i błąd bez problemu dało się wykasować i już nie wrócił. Dzięki za pomoc i za tutotriala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i działało??u mnie cos nie chce sie polączyc

Pewnie nie masz pełnej wersji VAG :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy jakis głupek z allegro sprzedał mi moduł z manetkami tempomatu i Fis żekomo z końcówka L ale nie miał naklejki. zacząłem podłanczac i narobił sie bałagan !!zero komunikacji z modułem.przekodowałem jedynie pierwszy etap Fis i świeci kontrolka spryskiwacza bez przerwy,.abs i esp.nie działały kierunki i wycieraczki jakby go tam kompletnie nie był!wyskoczył taki błąd 01044 i nic nie da sie zrobic nie idzie skasowac..wymontowalem wszystko i założylem z powrotem mój moduł.błąd nadal jest oraz esp, abs i spryskiwacze świecą.czy narobiło śię coś poważnego czy poradzą sobie z tym w jakimś dobrym warsztacie.dodam jeszcze że po założeniu mojego modułu i manetek chciałem z powrotem zmienic ustawienia 1 fazy uruchamiania Fis po to by znikło ostrzeżeenie o spryskach a po wcisnięciu SAVE z powrotem wczytuje tą wartośc co wpisałem podczas programowania z zakupionym modułem.dodam że mój ori cały pająk działa bez problemu tzn.kierunki wycieraczki spryskiwacz.czy muszę go też programowac od nowa skoro działa ale żeby zniknął komunikat spryskiwacza.acha i jeszcze jedno programowałem od nowa kluczyk i już otwiera z pilota i jak otworze auto to nie pokazuje mi obrazka pojazdu z otwartymi drzwiami jest ciemno dopiero jak przekręce kluczyk to na chile pojawia sie i jest orkiestra BREMSE ,abs esp i spryski.BYłbym wdzięczny jak ktoś mi coś pomoże .pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś pokombinowales. Spryskiwacz to brak czujnika. Podajesz masę na pin1 niebieskiej kostki licznika i po sprawie. Esp to nie problem samo zniknie jak przejedziesz sie autem. Co do reszty to musisz pomalować błędy a jak bedą dalej wracać to trzeba sprawdzić kodowanie.

---

- Sent from my iPhone 4s using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...