Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] 16 bitowy komputer, opłaca sie zakładac ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

mam pytanie odnosnie sterownika 16 bitowego bo nie wiem czy go zakładac do mojego 1z-ta, czy "coś" to da.

Mam teraz założoną pompe od AFNa, wtryski od AVSa też powinienem miec za jakis czas i na tym setupie wydaje mi sie że ok 130 KM powinno być bo chyba wiecej mi już turbina nie pusci, ale moge sie mylić i zastanawiam sie własnie czy jest sens wydawac pieniadze na kompa bo nie wiem czy bedą z tego jakies efekty.

pozdrawiam

Opublikowano

Jest sens jeżeli planujesz przekładkę na VNT lub jeżeli twój stary komputer ma tylko 2bar map sensor. Jeżeli masz 8 bitowca z 2.5bar map sensorem i nie planujesz przekładki na VNT to możesz spokojnie zostać przy starym kompie. To jaki masz map sensor najprościej sprawdzisz odczytując numer sterownika.

Opublikowano

a jak mozna sprawdzicz czy sie ma 2bar czy 2.5 czy to zalezy od rocznika produkcji i ewentualnie jak sie to ma do przyrostów po czipsie

Opublikowano

a jak mozna sprawdzicz czy sie ma 2bar czy 2.5 czy to zalezy od rocznika produkcji i ewentualnie jak sie to ma do przyrostów po czipsie

trzeba sprawdzic numer sterownika. majac numer sterownika moge sprawdzic jaki w nim jest map.

na 2 barowym mapie moim zdaniem w ogole nie ma sensu chipowac, na 2.5barowym przyrosty sa takie same jak w 16 bitowcu

Opublikowano

numer sterownika to 0281001366/367

Opublikowano

numer sterownika to 0281001366/367

masz 2.5barowy MAP sensor

czyli pod taki mozna spokojna wladowac turbulum ze zmienna geometria ... ? np AWX i dac doladowanie max 1.5 bar [bo na tyle pozwala map sensor w ECU- oczywiscie to jest przyklad ]

Opublikowano

a czy samym programem dalo by rade zrobić 120ps

Opublikowano

a czy samym programem dalo by rade zrobić 120ps

zalezy od stanu motorowni ....

Opublikowano

numer sterownika to 0281001366/367

masz 2.5barowy MAP sensor

czyli pod taki mozna spokojna wladowac turbulum ze zmienna geometria ... ? np AWX i dac doladowanie max 1.5 bar [bo na tyle pozwala map sensor w ECU- oczywiscie to jest przyklad ]

nie, żeby zamontować VNT trzeba mieć komputer 16 bitowy.

ale można zrobić chipa na seryjnej turbinie lub jakiejkolwiek innej na zaworze upustowym

Opublikowano

nr sterownika:

0 281 001 366/367, taki sam jak u kolegi tomi_25

turbiny raczej nie bede zmieniał, no napewno w najblizszym czasie nie

czyli na tym setupie, ktory mam czyli pompa afn, wtryski ahf no i komp 2.5 bara dało by rade wyciagnac 130 ps i 300 NM ?

Opublikowano

nr sterownika:

0 281 001 366/367, taki sam jak u kolegi tomi_25

turbiny raczej nie bede zmieniał, no napewno w najblizszym czasie nie

czyli na tym setupie, ktory mam czyli pompa afn, wtryski ahf no i komp 2.5 bara dało by rade wyciagnac 130 ps i 300 NM ?

jeśli wszystko jest technicznie sprawne i egzemplarz jest dobry to tak

Opublikowano

nr sterownika:

0 281 001 366/367, taki sam jak u kolegi tomi_25

turbiny raczej nie bede zmieniał, no napewno w najblizszym czasie nie

czyli na tym setupie, ktory mam czyli pompa afn, wtryski ahf no i komp 2.5 bara dało by rade wyciagnac 130 ps i 300 NM ?

jeśli wszystko jest technicznie sprawne i egzemplarz jest dobry to tak

no mam małe niedoładowanie turbiny ale to chyba kwestia regulacji zaworka upustowego :mysli:

w każdy razie dzięki Ali_TDI za pomoc :th:

Opublikowano

nr sterownika:

0 281 001 366/367, taki sam jak u kolegi tomi_25

turbiny raczej nie bede zmieniał, no napewno w najblizszym czasie nie

czyli na tym setupie, ktory mam czyli pompa afn, wtryski ahf no i komp 2.5 bara dało by rade wyciagnac 130 ps i 300 NM ?

W dużym uproszeniu pisząc... każda A4ka (każdy typ zastosowanego sterownika) z silnikiem 1Z oraz każda 80ka (B4ka) 1Z rocznik modelowy 95 czyli już te wyprodukowane po czerwcu 94 ma sterownik silnika z Map-sensorem 250kPH.

Wczoraj zrobiłem z B4ki modelowej 93 !! ze sterownikiem MSA11 115Psi 280Nm :naughty:

Pozdrawiam.

Opublikowano

Wczoraj zrobiłem z B4ki modelowej 93 !! ze sterownikiem MSA11 115Psi 280Nm :naughty:

a tam jest map-sensor 2 barowy czy 2.5 ... ? pytam bo zastanawiam sie czy przy 2 barowym [ograniczenie w kreceniu turbulum] da sie uzyskac takie wyniki .... ?

Opublikowano

Wczoraj zrobiłem z B4ki modelowej 93 !! ze sterownikiem MSA11 115Psi 280Nm :naughty:

a tam jest map-sensor 2 barowy czy 2.5 ... ? pytam bo zastanawiam sie czy przy 2 barowym [ograniczenie w kreceniu turbulum] da sie uzyskac takie wyniki .... ?

Bar wskazań to max.

Da się tylko znajdz Spanky 15to letnią B4ke w dobrym stanie...

Pozdrawiam.

Opublikowano

Ostatnio widzialem nawet starsza,z tym takim starym przeplywomierzem chyba klapkowy?Ale byla w stanie bdb.

Opublikowano

Wczoraj zrobiłem z B4ki modelowej 93 !! ze sterownikiem MSA11 115Psi 280Nm :naughty:

a tam jest map-sensor 2 barowy czy 2.5 ... ? pytam bo zastanawiam sie czy przy 2 barowym [ograniczenie w kreceniu turbulum] da sie uzyskac takie wyniki .... ?

Bar wskazań to max.

Da się tylko znajdz Spanky 15to letnią B4ke w dobrym stanie...

Pozdrawiam.

to juz nie te czasy ... ;)

Opublikowano

Sokolnh, to ile teraz masz kucyków??? Po modyfikacjach??? Możemy już stawać na kresce??? :tongue4: :tongue4: :tongue4: :tongue4:

Opublikowano

Ostatnio widzialem nawet starsza,z tym takim starym przeplywomierzem chyba klapkowy?Ale byla w stanie bdb.

To własnie taka z taką elektroniką...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...