Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Hamulce podczas stopniowego hamowania twardnieja


maciek_gdansk87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zauwazylem ze jak hamuje stopniowo np zwalniam ze 100 km/h i dohamowywuje (hamuje, puszcza, hamuje, puszczam itd) to po pare takich wcisnieciach pedal twardnieje i pogarsza sie znacznie droga hamowania.

co jest grane?

klocki, tarcze nowe. cos z podcisnieniem w przewodach ? gdzie szukac przyczy (ostatnio przygrzmocilem strona pasazera przod i od tamtej pory jestem przewrazliwiony na tym punkcie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem coś o łączniku gumowym w ścianie grodziowej że w b6 jest zamiękka guma i właśnie tak sie robi ,chłopaki wstawiali coś tam i było lepiej[br]Dopisany: 20 Maj 2011, 16:50_________________________________________________http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=47779.msg517728#msg517728

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jest kiepska pompa podciśnienia. Jest w niej taki drażliwy element - właśnie wyjście przewodu powietrznego do serwa. Silnik ma drgania a przewód od pompy do serwa jest sztywny i siedzi w otworze w ścianie grodziowej. Kruciec popy podciśnienia z ktorego wychodzi przewod do serwa się luzuje w obudowie pompy i część podciśnienia ucieka. Jak kilka razy w krotkim czasie nacisniesz pedał hamulca, to tego podciśnienia robi się za mało żeby prawidłowo zadziałało serwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

wiec odebralem samochod z wwarsztatu, ale nadal to samo. mechanicy mowia ze to normalne ze podczas jazdy jak mocniej wcisnie hamulec albo kilka razy dohamuje to moze pedal troche stwardniec i straci skutecznosc.

serwo, przewody, pompa niby wszystko ok.

czy przy kole albo z przodu samochodu po stronie pasazera sa jakies przewody ktore moga lapac/gubic powiertze i powodowac takie zachowanie hamulcow ? moze to byc zapowietrzony uklad jesli jezdzilem chwile bez tlumika intercoolera ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumik intercoolera nie ma tu nic do rzeczy. Jeśli wszystkie przewody szczelne i serwo ok to pompa słabo robi podciśnienie.Pod turbina masz taki okrągły zbiornik plastikowy, jest to taki "magazyn" podciśnienia może tam masz co nieszczelne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale koledzy,jak wciśniesz kilka razy pedał hamulca to calkiem normalne że lekko twardnieje,nic w tym dziwnego niech każdy zrobi sobe taki test?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michal_777 mialem lekkie uderzenie podczas ktorego zgubilem calkiem to http://allegro.pl/zbiornik-tlumik-intercooler-audi-a4-8e0-b6-b7-i1575528144.html i z 400km jechałem bez tego czegos

wsadzilem teraz uzywke - czy jakas nieszczolnosc tam ma cos wspolnego z podcisnieniem hamulcow ?[br]Dopisany: 01 Czerwiec 2011, 12:58_________________________________________________http://imageshack.us/photo/my-images/18/1575528144.jpg/

bado chodzi o to ze podczas jazzdy np dojezdzam do skrzyzowania i hamuje kilka razy podrzad to wtedy czuje jak sie pedal spompowal i skutecznosc slabsza. tragedii nie ma ale czuje to teraz. pojade dalej i wszystko wraca do normy. a przed uderzeniem nie czulem. wiec albo cos mam z glowa albo jednak gdzies nieszczelnosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak mocno zahamujesz tak aż do zatrzymania sie pojazdu z ok 70km/h to co sie dzieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam podobnie u siebie a pamietam jak maiłem b5 było tak samo jak hamuje pulsacyjnie to pedał twardnieje i troche powtarzam troche słabną hamulce ,ja bym sie tym nie przejmował ,chyba jesteś troszke przewrażliwiony po tym dzwonie :) najważniejsze że jak depniesz gwałtownie to wszytko gra ,jakby byla jakaś nieszczelność to właśnie przy gwałtownym wciśnieciu coś by sie działo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie przy paru hamowaniach twardnieje i jest slabszy, wystarczy ruszyc i juz ok , do kolejnego stopniowego hamowania. i tak w kolo. moze naprawde przewrazliwiony juz jestem troche :)

ale mowisz tez tak masz ? ze czujesz jak pedal twardnieje i troche slabsza skutecznosc ? (przy pulsacyjnym)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,dziś rano sprawdzałem,tak jak ci pisalem ,wcześniej miałem b5 było bardzo podobnie ,teraz w b6 jest tak samo,szczerze to w naszych audikach hamulce nie są najmocniejszą stroną,niestety, a to że przy pulsacyjnym hamowaniu pedał troche twardnieje to normalna oznaka,jakbyś coś miał z podciśnieniem lub jakąś nieszczelność to przy gwałtownym hamowaniu takim na maxa ,wszystko by wyszło,bo wtedy powstaje najwieksze ciśnienie i każda slabość pompy czy całego układu wychodzi,tym bardziej że wspominałeś o mechaniku że sprawdzał i wszytko gra.Chyba doszukujesz sie po dzwonie czy wszytko gra,wyluzuj :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

badu jak mocniej zahamuje raz tak mega pozadnie to tez czuje ze twardnieje, ale kawalek pojade i wraca do normy. mechanicy mowia ze ok- dwoch mechanikow. no ale ja nie wierze mechanikom i wole sie dowiedziec hehe.

jak mozesz to wez daj mu mocno po hamulcach i sprawdz czy tez lekko stwarrdnieje. bo mowie, dalbym sobie reke uciac ze przed dzwonem bylo ok ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra,jak bede wrcał z pracy zrobie teścik i dam ci znac,co do mechaników to ja swojemu ufam to mój dobry kumpel :) , ale rózni ludzie są? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...