Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Pytanie o zapalanie silnika


Jarol

Rekomendowane odpowiedzi

Kompletny rozrząd był w moim aucie wymieniany 26tyś km temu więc jeszcze troszke zamało na wymiane na nowy. Czy ktoś zna jakiegoś dobrego fachwca z rejonu śląska co może ustawić to taniej??[br]Dopisany: 21 Styczeń 2008, 21:50 _________________________________________________Byłem dzisiaj rano ustawić rozrząd efek tego jest taki że błędy po skasowaniu już nie wyskakują ale auto dalej nie pali tak jak powinno. Dalej musze go chwile pokręcić zanim zaskoczy. Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł czego to może być przyczyną?? Wymieniłem jeszcze w aucie filtr paliwa ale też to nic nie dało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik Halla jest ok sprawdzali go w serwisie. Wcześnie zgłaszał błąd bo rozrząd był przestawiony. Sprawdzałem teraz Vagiem i nie ma żadnych błędów, kąt synchronizacji jest ustawiny na - 0,6 na wolnych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czegos nie rozumiem.

Ja bym zaczął od kąta wtrysku, kanał 00 w Engine. Prawidłowa wartość to o ile pamiętam 51.

grzanek85 jak nie jesteś czegoś pewien to nie pisz i nie wprowadzaj w błąd - w silnikach PD nie sprawdzasz kąta wtrysku tylko kąt synchronizacji. Sprawdza się to w grupie 004 na poz. 4.

Najlepiej jakby był 0, ale norma jest -3 / +3. Tylko to jest na biegu jałowym i należy pamiętać, że przy obciążeniu ten kat będzie rósł trochę, więc jak na jałowym będzie około +2,5 to na pewno pod obciążeniem wyjdzie poza normę i trzeba to zmienić.

Tu sprawdzałem mam dokładnie 0

Umówiłem się w ASO w Rybniku na poniedziałem. Jak naprawią Auto to napisze co dokładnie było. Wszystkim dziękuje za pomoc. W diagnozie.[br]Dopisany: 18 Styczeń 2008, 11:28 _________________________________________________No i byłem na diagnostyce w serwisie Audi sprawdzili błędy a potem fazy rozrządu i wyszło że napewno mam źle ustawiny rozrząd i trzeba to poprawić - koszt 700zł :( bo czujnik pokazuje wartości po za zakresem. A po ustawieni jeśli dalej będą złe wartości to czujnik też do wymiany koszt 350zł. Co o tym myslicie??

Czujnik Halla jest ok sprawdzali go w serwisie. Wcześnie zgłaszał błąd bo rozrząd był przestawiony. Sprawdzałem teraz Vagiem i nie ma żadnych błędów, kąt synchronizacji jest ustawiny na - 0,6 na wolnych obrotach.

tu zagadka dla mnie przynajmniej: co wiec zrobilo ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawili fazy rozrządu bo przy wymianie ktoś to źle poustawiał. Auto teraz troszke lepie się zbiera ale niestety jeśli chodzi o odpalanie to nic sie nie poprawiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzałem dzisiaj poraz kolejny auto vagiem i nie ma żadnych błędów zlogowałem kanał 013 i 023 zeby sprawdzić jak pracują wtryskiwacze:

c98e3dcf3dcfae87.jpg

A mam takie pytanie czy ten wydłużony czas zapalania może powodować akumulator???

Mierzylem napięcie i wynosi 12,2V?? wiem że naladowany i w pelni sprawny akumulator powinien mieć ponad 13V ( z tego co doczytałem to 2,2-2,3V na cele czyli w sumie 13,2-14V) mój ma dużo mniej i może daje za mały prąd rozruchowy. Po załączeniu silnika ma 14,3 więc napięcie ladowania jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13,2 V to napiecie SEM w pelni naladowanego akumulatora w temperaturze 20C w godzine po zakonczeniu ladowania. akumulator w trakcie ladownia w samochodzie sie rozgrzewa. gdy samochod stoi stygnie, spadek temperatury powoduje spadek SEM - siły elektromotorycznej akumulatora. tak samo wiek akumulatora wplywa na spadek tego napiecia. hmmm, troche to napiecie jest niskie, jednak aku pewnie pare latek juz ma?

gdyby napiecie spadalo ponizej wartosci przy ktorej pracuje prawidlowo elektronika pojawil by sie stosowny blad w VAG-u.

rozrusznik kreci zwawo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozrusznik kreci zwawo?

Tak ale jak zapalam go po nocy co słychać jak by krecił coraz wolniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przebieg mam 117 tys swiec nie sprawdzałem ale na ciepłym tez nie pali od razu. Nawet jak go zgasze i od razu chce odpalic to też trzeba chwile pokręcić. A co myslicie o logu z kanałem 013 i 023?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany teraz silnik pali na dotyk. Powodem był słaby akumulator. Kupiłem nowy MOLL 85Ah i wszystko jest ok.

Dziękuje wszystkim za pomoc w zdiagnozowaniu usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgłasza się kolejny użytkownik AWX z podobnymi objawami.

Silnik odpala dopiero po ok 1,5s kręcenia niezależnie od tego czy jest ciepły czy zimny. Już kiedyś szukałem pomocy na forum.

Panowie w serwisie próbowali coś z tym zrobic ale nie udało się. Po ich ingerencji silnikiem na wolnych obrotach potrafi czasem podejrzanie "rzucic", dodatkowo same wolne obroty stoją jakoś wyżej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytales, wszystko nt tego typu przypadkow?

sprawdzales bledy? robiles logi statyczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie zapalania nie znalazłem nic na temat rozrusznika. A przy tego typu problemach warto sprawdzić jaki jest pobierany prąd przy rozruchu. Zupełnie "domowy" sposób: podpinam drugą baterię i zapalam z dwóch. Jest znaczna poprawa to bateria do kontroli a rozrusznik do przeglądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...