olovski Opublikowano 28 Maja 2011 Opublikowano 28 Maja 2011 siemka szukalem ale nie znalazlem nic w temacie ten moze rozwieje wszelkie watpliwosci ktos gdzies cos pisal ale nie moge znalesc panowie jak wyglada montaz zewnetrznej chlodnicy oleju na bazie silnika ATJ/AJM chodzi o ogolne PD w silnikach ze zwyklym filtrem nie ma problema ale w PD jest obudowa i nie bardzo wiec jak to ogarnac wiadomo sa podstawki http://allegro.pl/podstawka-podkladka-pod-filtr-oleju-mocal-3-4-unf-i1605807602.html ale jak sie to ma do podstawy w ori chlodnicy da sie to jakos zamontowac czy sa jakies inne patenty nie wiem czy np. wpiecie chlodnicy w ktorys z wezy w ori podstawce bedzie mialo jakis sens czy konieczna jest wlasnie taka podstawa mocal zastanawiam sie nad montazem czego takiego http://allegro.pl/chlodnica-chlodniczka-oleju-kia-sorento-2-5crdi-i1631151778.html http://allegro.pl/chlodniczka-chlodnica-oleju-toyota-avensis-2-0-td-i1638360855.html http://allegro.pl/pajero-ii-mala-chlodnica-oleju-i1635002441.html chlodnica z Pajero II chłodnica ma dł. całkowita 42cm, szerokość 12cm. grubość 5cm. mcowania 8cm. mocowania sa wiec nie bedzie problemow z montazem pozostaje problem wezy i wpiecia w uklad i znow rodza sie pytania chlodnice mocal maja przewody zakute i przykrecane do chlodnicy w serii sa na zwyklych opaskach czy przy montazu w/w chlodnicy tez mozna zastosowac takie opaski czy jakos drastycznie wzrosnie cisnienie i musza byc wkrecane? jeszcze jedno czy wielkosc tej chlodnicy ma jakies zasadnicze znaczenie poza tym ze wiecej oliwy wejdzie jest ustalony jakis przedzial pojemnosci takiej chlodnicy wielkie dzieki za podpowiedzi
trynity00 Opublikowano 28 Maja 2011 Opublikowano 28 Maja 2011 Coś słabo szukałeś http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=127731.0;highlight=monta%BF+ch%B3odnicy Wielkość chłodnicy ma znaczenie - musisz dopasować jaj wielkość do swojego silnika a mianowicie do ciśnienia oleju np. dla chłodnicy MOCAL 13-sto rzędowej na biegu jałowym powinieneś mieć 0.7 bara i przy 7000 rpm jakieś4,8 bara są to wartości dla silników benzynowych. Ciśnienie oleju ci nie wzrośnie po zamontowaniu chłodnicy jak będzie za duża to spadnie. Chłodnice mocal mają gwint BSP ( stożkowy ). masz przykładową aukcje na ebay poczytaj: http://cgi.ebay.co.uk/FORD-PUMA-RACING-MOCAL-13-ROW-ENGINE-OIL-COOLER-KIT-/150606711753?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2310dc0bc9
olovski Opublikowano 28 Maja 2011 Autor Opublikowano 28 Maja 2011 Coś słabo szukałeś http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=127731.0;highlight=monta%BF+ch%B3odnicy tak tu jest montaz mocala ale w 90 konnej jest filtr oleju pod ktory mozesz dac podstawke a jak pytam o montaz w ATJ/AJM/AWX gdzie jest obudowa chlodnicy i nie bardzo jest jak te podstawke wsadzic no chyba ze ktos juz to ogarnal widze ze Jaro4444 cos rezal ale brak info krok po kroku czy cos pilowal albo czy byly jakies inne problemy no i on chyba zapodal wklad z AWXa pod obudowe o ile sie nie myle http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=200 http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=1891 Kowi czy te dwa elementy wystarcza zeby opchnac te podstawke w PD?? Wielkość chłodnicy ma znaczenie - musisz dopasować jaj wielkość do swojego silnika a mianowicie do ciśnienia oleju np. dla chłodnicy MOCAL 13-sto rzędowej na biegu jałowym powinieneś mieć 0.7 bara i przy 7000 rpm jakieś4,8 bara są to wartości dla silników benzynowych. Ciśnienie oleju ci nie wzrośnie po zamontowaniu chłodnicy jak będzie za duża to spadnie. Chłodnice mocal mają gwint BSP ( stożkowy ). widze ze wkleiles juz z aukcji wiec nie ma potrzeby tam zagladac hehe wie ktos jak dobrac odpowiedzia pojemnosc do silnika 1.9TDI PD?? wystraczyloby zakuc przewody z jednej strony zeby wkrecic w podstawke a druga strona na chlodnice na opaskach jesli nie ma przeciwskazan czy taka jak lapek zamontowal wystarczy? odpowiednik tego - Chłodnica oleju: MOCAL 10 rzędowa o wym. całkowitych 210 x 77 mm, wym. rdzenia. 77x115x51mm (wys/szer/gr), pojemność 120ml czy wieksza czy mniejsza?? co z mocowaniem przewodow w zew. chlodnicy czy przewody musza byc skrecane czy wystarcza opaski?
trynity00 Opublikowano 28 Maja 2011 Opublikowano 28 Maja 2011 No widzisz gdybyś otworzył link z aukcji i poczytał to byś wiedział, że 13 rzędowa chłodnica wystarcza do chłodzenia oleju w samochodzie przeznaczonym na tor do 150 KM a na warunki drogowe do 200 KM. Więc 10 rzędowa w twoim przypadku jest wystarczająca no chyba, że masz 200 KM pod maską i doprowadzasz olej do wrzenia na torze . Lepiej mieć zakute przewody bo jak Ci opaska popuści to masz nagrodę główną zatarty silnik A jeżeli się nie mylę to kanapka ( ori chłodnica oleju ) jest taka sama jak w benzynie, którą powinno się usunąć wstawić podstawkę i dokręcić do niej filtr oleju a na przewodach płynu chłodzącego zrobić by-pass. W twoim przypadku z tego co widzę po fotkach jakie znalazłem w necie wywalasz ori chłodnicę wkręcasz podstawkę wyjście na filtr zaślepiasz robisz by-pass na wężach od płynu chłodzącego podpinasz zakute węże do chłodnicy i podstawki -> job done. Zresztą nie wiem co piszę bo jestem po silnej dawce browara
olovski Opublikowano 28 Maja 2011 Autor Opublikowano 28 Maja 2011 No widzisz gdybyś otworzył link z aukcji i poczytał to byś wiedział, że 13 rzędowa chłodnica wystarcza do chłodzenia oleju w samochodzie przeznaczonym na tor do 150 KM a na warunki drogowe do 200 KM. Więc 10 rzędowa w twoim przypadku jest wystarczająca no chyba, że masz 200 KM pod maską i doprowadzasz olej do wrzenia na torze . wiec 10 rzedowa biorac pod uwage mocala 10 rzedowa Szerokość rdzenia 115 mm. Wysokość rdzenia 77 mm. Grubość rdzenia 51 mm. Pojemność 0.12 l. wymiary moga byc rozne i rozna ilosc rzedow w chlodnicy zalezy jaka chlodnica sie trafi co jest istotne to pojemnosc tak?? ma byc w granicy 120ml niezaleznie od ilosci rzedow jak przy 10 rzedowej z mocal-a ?? epiej mieć zakute przewody bo jak Ci opaska popuści to masz nagrodę główną zatarty silnik w ori sa nie zakuwane a trzymaja bedzie to mialo az taki wplyw ( bedzie wieksze cisnienie )? z zakuciem od strony podstawki nie bedzie problemy ale z drugiej strony ( jak w przypadku chlodnicy z Pajero ) moga byc komplikacje bo tak weze sie zaklada i sciaga opaska :/ trzeba by cos wspawac reszty nie czaje heheh [br]Dopisany: 28 Maj 2011, 23:48_________________________________________________sa fotki od lapek85 gdzie ktos wyrezal podstawke w takiej obudowie i chlodniczke zostawil w silniku PD tylko czy byly z tym jakies problemy?
trynity00 Opublikowano 28 Maja 2011 Opublikowano 28 Maja 2011 masz http://www.audiworld.com/tech/eng78.shtml może teraz coś wyczytasz - to jest do benzyny ale procedura ta sama będzie u ciebie. Żeby zakuć przewody od strony chłodnicy musiałbyś rezać końcówki ale na opaskach też powinno trzymać założysz 2 sztuki Co do pojemności chłodnic są różne 13 rzędowa 115(0,16) i 235 (0,26l) zależy na jaką trafisz grubszy rdzeń więcej oleju ci schłodzi byle byś nie zaszczepił 19 rzędówki a 100 ml oleju chyba nie robi większej różnicy. Może nie było zaślepki pod podstawkę i dlatego została zostawiona ori chłodnica.
olovski Opublikowano 28 Maja 2011 Autor Opublikowano 28 Maja 2011 masz http://www.audiworld.com/tech/eng78.shtml może teraz coś wyczytasz - to jest do benzyny ale procedura ta sama będzie u ciebie. Żeby zakuć przewody od strony chłodnicy musiałbyś rezać końcówki ale na opaskach też powinno trzymać założysz 2 sztuki Co do pojemności chłodnic są różne 13 rzędowa 115(0,16) i 235 (0,26l) zależy na jaką trafisz grubszy rdzeń więcej oleju ci schłodzi byle byś nie zaszczepił 19 rzędówki a 100 ml oleju chyba nie robi większej różnicy. Może nie było zaślepki pod podstawkę i dlatego została zostawiona ori chłodnica. dokladnie 100ml roznicy nie zrobi ale przynajmniej teraz wiem w jakich okolicach szukac bo sam rdzen moze byc niski i miec 5 rzedow a bedzie mial ponad 100ml pojemnosci przegladam allegro i rozkminiam dobrze bylo by trafic na chlodniczke do ktorej wlasnie wkreca sie przewody niestety wiekszosc ma na opaski heh nawet A8 same opaski trzymaja przewod heh moze jednak nie jest konieczne na kutych przewodach wskaznik jest w aucie z temp. jak wezme podstawke od re5pecta to pod nia chyba idzie i czujnik cisnienia oliwy podpiac wiec jak cos pusci bede widzial na buziku ale to tylko takie rozwazania reasumujac szukam chlodnicy o pojemnosci 100-140ml co ogarnie temat auta na droge do 200KM wedlug linku ktory podales oni tez zapodali weze na opaski chlodnie mieli na nuple dlatego dokladali przejsciowki ale weze nie zakuwane tylko na opaskach wiec temat powoli sam sie rozwiazuje pozostaje kwestia podstawki od respecta w PD czy wejdzie miedzy ori chlodniczke a obudowe wkladu filrta oleju czy rezanko?? niom i jak podpiac czujnik cisnienia oliwy w podstawce od re5pecta trynity00 dzieki poki co duzo pomogles
trynity00 Opublikowano 29 Maja 2011 Opublikowano 29 Maja 2011 W aucie masz czujnik temp. oleju w tych podstawkach dostępnych w re5pect są różne konfiguracje możesz kupić tylko z dwoma wyjściami -> chłodnica lub 3 czy 4 z dodatkowymi czujnikami temp. i ciśnienia oliwy. lapek85 zostawił ori chłodniczkę oleju więc ma teraz podwójne chłodzenie woda i powietrzem ( dołożonej chłodnicy ) jak widzisz zmieściło się. Prawidłowo ori chłodniczka powinna spoczywać w garażu. Zapytaj w re5pect albo na allegro czy maja podstawkę którą można zaślepić od spodu by nie dokręcać filtra lub ori chłodnicy i tyle co ci do szczęścia potrzeba. Jak masz 200 kucy to zapodaj sobie 13 rzędową 0.26 litra.
olovski Opublikowano 29 Maja 2011 Autor Opublikowano 29 Maja 2011 jak beda dwie chlodniczki chyba nie bedzie zle tak mysle zapytanie wyslalem juz do re5pecta zobaczymy czy cos bedzie mial wydaje mi sie ze taka zewnetrzna 120ml w zupelnosci wystarczy chce ja wrzucic przed chlodnice nad cooler bedzie centralnie za grilem wiec chlodzenie bedzie dobre trynity00 skladales juz taki zestaw? na czym dokladnie to polega rozumiem ze odkrecenie ori chlodniczki polega na odkreceniu w jej dolnej czesci tego plastikowego uchywtu po zdjeciu chlodniczki co dalej?? adapter jak to wchodzi do obudowy gwintem zewnetrznym czy wewnetrznym?? ktora strona do obudowy a ktora w podstawke?
trynity00 Opublikowano 29 Maja 2011 Opublikowano 29 Maja 2011 Ja nie składałem ale mam w planach kiedy nie wiem ?? Jak chcesz zostawić ori chłodniczkę to zrób jak lapek85 i po sprawie zapytaj go co i jak czy musiał coś przerabiać ??
olovski Opublikowano 1 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2011 lapek ma inny filtr u siebie bezposrednio przykrecany do podstawki wiec u niego nie bylo problemu zdjecia wkleil ale nie pamieta z jakiego forum odnosnie podstawki w PD wiec od niego chyba ze wiele sie nie dowiem bo u niego montaz byl troche inny no chyba ze dowiadywal sie w temacie silnikow PD w co watpie :/ zostawienie ori chlodnicy nie bedzie mialo negatywnych wplywow wiec w zaleznosci od tego jak sie bedzie dalo zamontowac podstawke chlodnica zostanie lub nie osobiscie wolalbym zostawic ori i tylko ja wspomóc dodatkowa zewnetrzna duzo pisze ale chce wiesz miec to tak lopatologicznie napisane co jak gdzie [br]Dopisany: 29 Maj 2011, 14:10_________________________________________________w odpowiedzi na emial dostalem info "Witam, Należało by zakupić podstawkę z termostatem MOCAL http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=200 Do tego adapterem chyba o gwincie 3/4" 16 UNF bo taki jest chyba gwint w tych dieslach VAG'a Tylko, że podstawka jest tylko na przewody olejowe. Podstawki nie posiadają wyjścia na czujnik. Pozdrawiam. Bartek. WWW.re5pect.pl" ktos moze potwierdzic to info o gwincie?? 3/4" 16 UNF[br]Dopisany: 30 Maj 2011, 14:49_________________________________________________z innych zrodel pisza Adapter filta oleju z 4 wyjściami pozwalający w łatwy sposób zamontować czujniki temperatury / ciśnienia oleju i inne . Występuje w 3 rozmiarach w zalezności od wymiarów gwintu: OPOT - M18xP1.5 (07810): Opel/Vauxhall/Saab OPOT - M20xP1.5 (07811): Citroen/ Honda/ Peugeot/ Renault OPOT - 3/4UNF-16 (07812): Alfa Romeo/ Audi/ BMW/ Fiat/ Ford/ Nissan/ Opel/ Renault/ wiec wyglada na to ze da rade te podstawke zalozyc i wpadnie taki zegarek instrukcja jest w zestawie wiec jak uporam sie z misja biksa od gwertego zabieram sie za chlodnice mam juz chyba wszystkie info wiec dzieki pozdro
pawelwor Opublikowano 14 Czerwca 2011 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Doradźcie która chłodniczka byłaby bardziej odpowiednia do mojego silnika, aby olej miał optymalna temperaturę podczas jazdy: http://allegro.pl/chlodnica-oleju-13-rzedowa-300-x-180-x-50mm-tuning-i1666189231.html http://allegro.pl/chlodnica-oleju-13-rzedowa-250-x-175-x-42mm-tuning-i1666680198.html
krystian821 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Opublikowano 14 Czerwca 2011 I jak tam montaz chlodniczki?zrobiles juz cos?
olovski Opublikowano 14 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2011 Doradźcie która chłodniczka byłaby bardziej odpowiednia do mojego silnika, aby olej miał optymalna temperaturę podczas jazdy: http://allegro.pl/chlodnica-oleju-13-rzedowa-300-x-180-x-50mm-tuning-i1666189231.html http://allegro.pl/chlodnica-oleju-13-rzedowa-250-x-175-x-42mm-tuning-i1666680198.html \ zapytaj na allegro jaka maja pojemnosci i bedziesz wiedzial ktora wybrac[br]Dopisany: 14 Czerwiec 2011, 22:08_________________________________________________ I jak tam montaz chlodniczki?zrobiles juz cos? ja jeszcze nie wysraly sie amory z tylu i znow plany poszly w dal :/ kurwica mnie strzela mialy byc juz biksy i chlodniczka i lipa jest wielka
krystian821 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Ale ta podstawka filtra podejdzie do PD?bo w moim avf chyba takie same rozwiazanie by trzeba zastosowac?ciekawi mnie tez jaki wplyw bedzie miala podstawka bez termostatu chodzi mi o warunki zimowe.
dudi75 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Tez mysle nad jakas chlodnica oleju bo mam problemy z temperatura seria w AWX nie daje rady .Czekam jak cos wymyslicie :gwizdanie: bo ja myslalem i planowalem i na tym sie skonczylo
olovski Opublikowano 19 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2011 w sumie plan jest taki zeby znalesc chlodniczke o pojemnosci jak mocala czyli 120ml weze nie problem montaz tez pozostaje kwestia podstawki i jak jest z tym termostatem?? czy jest lub bedzie konieczny podstawki z termostatem maja tylko dwa wyjscia na odpiecie chlodniczki te bez termostatu maja 4 wiec da rade podpiac i chlodnice i dodatkowy czujnik co za tym idzie dodatkowy zegar w kabinie trzeba szukac info o termostacie czy jest potrzebny
krystian821 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Moj kuzyn mowil ze niby nie trzeba bo zima poprostu pozniej sie otworzy termostat w chlodnicy nie wiem na ile to prawda.[br]Dopisany: 19 Czerwiec 2011, 14:52_________________________________________________A co z ta podstawka podejdzie pod filtr jak w moim avf?
olovski Opublikowano 19 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2011 tak trzeba jeszcze ten adapter co na pierwszej stronie miedzy obudowe a chlodniczke te ori w sumie swoja chyba ori chlodniczke tez zostawie dodam druga no chyba ze tez ktos zaleci ze lepiej ja wyrzucic i zaslepic podstawke ale nie mam narazie takich info poki co zbieram jeszcze materialy co i jak
pawelwor Opublikowano 19 Czerwca 2011 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Dlaczego uparliście się na chłodniczkę 120ml? Jak ma się w praktyce (do tych co zamontowali ją), daje radę bez problemu zbić temp do 90 - 100 st podczas szybkiej jazdy, bo jak dla mnie to ona jest za mała... Czy poza teorią ma to jakieś uzasadnienie w praktyce?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się