Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Rozrusznik kręci ale nie odpala


YATES

Rekomendowane odpowiedzi

Po włączeniu zapłonu kontrolka ASR oświeca się, na chwilkę gaśnie i znów się zapala na stałe.

Co może być grane, na co stawiacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na brak zasilania sterownika silnika - łatwo to ustalić - wystarczy spojrzeć czy przed próbą uruchomienia silnika mignie kontrolka świec żarowych - jeśli nie to ECU nie dostaje prądu. Najczęściej wtedy winny jest przekaźnik 219 wewnątrz plastikowej obudowy, w której siedzi sam sterownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie ten przekażnik znajdę ?

Najczęściej wtedy winny jest przekaźnik 219 wewnątrz plastikowej obudowy, w której siedzi sam sterownik.

przebudź sie :decayed:[br]Dopisany: 01 Czerwiec 2011, 08:53_________________________________________________YATES, jaki motor podrzuciłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka może być przyczyna, że wywala ten przekażnik ? Czy częste wpadanie auta w tryb awaryjny może mieć z tym coś wspólnego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na brak zasilania sterownika silnika - łatwo to ustalić - wystarczy spojrzeć czy przed próbą uruchomienia silnika mignie kontrolka świec żarowych - jeśli nie to ECU nie dostaje prądu. Najczęściej wtedy winny jest przekaźnik 219 wewnątrz plastikowej obudowy, w której siedzi sam sterownik.

a może wie ktoś gdzie taki przekaźnik znajduje się i jak wygląda w seacie ibiza 1998r ? Kumpel ma identyczny problem, nie można się skomunikować VAGiem z engine (z innymi modułami łączy) mówi że pali tylko wtedy jak mignie kontrolka od świec żarowych, ale ostatnio ma problem bo włąśnie nie miga ta kontrolka i autko nie pali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jeśli przy przekręceniu silnika nie zapala się kontrolka świec żarowych oznacza to brak zasilania ECU i gdy bezpieczniki w ECU są dobre oznacza padnięty przekażnik 370 lub 219 znajdujący się w plastikowej obudowie obok sterownika silnika ?

Jak sprawdzić czy przekażnik ten jest padnięty ? Co może powodować , że ten przekażnik się psuje ? Jaki macie przekażnik w ECU w A4 AJM z rocznika 2000 - przekażnik 219 czy 370 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym rzecz, że ja tam mam przekaźnik nr 370 . Czy do AJM ma być 219 czy może zostać 370 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skleiłem fotki znalezionych przekaźników w google.pl - po lewej 370, po prawej 219... patrząc na schemat połączeń są to 2 różne styki

przekazniki.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie w AJM siedział przekażnik 370. Na próbę kupiłem na allegro i jak dojdzie to wepnę. Czy to prawda, że czasami dobre rezultaty daje podgrzanie takiego przekażnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś mieć przekaźnik 219 i dwa przekaźniki 370. Podgrzanie nie pomaga. Sam widzisz, że 370 ma tylko jeden obwód i pompa paliwa nie będzie zasilana na nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dziwne bo ja pod plastikową pokrywą Ecu mam tylko główny sterownik silnika, cztery bezpieczniki, jeden przekaźnik nr 370 i od strony szyby widać tylko plątaninę kabli. Czy tak ma być w AJM ?

Może ma ktoś fotkę tego wszystkiego co widać po ściągnięciu plastikowej obudowy ECU ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne bo u mnie tylko zauważyłem jeden przekaźnik ten o nr 370 choć nie do końca jestem pewien czy tam głębiej nie ma 219. Muszę jutro odkręcić ramię wycieraczki aby zdjąć ten plastik z nadszybia i zobaczyć co tam siedzi. Sztomal wielkie dzięki za fotkę. Mam jeszcze pytanie - czy ten układ przekażników na zdjęciu od sztomela jest taki sam w AJM ?

ab06fc54caa74f0emed.jpg[br]Dopisany: 08 Czerwiec 2011, 21:53_________________________________________________Dziś grzebałem 2 godziny przy tych przekaźnikach i bezpiecznikach w obudowie ECU i nadal nic. Nie pojawia się po przekręceniu kluczyka kontrolka świec żarowych ani na chwilkę i nadal nie odpala. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, podmieniłem przekaźnik 370, wyjąłem i zwarłem w środku gumką przekaźnik nr 219 i nic. Auto nie odpala, a na liczniku świeci kontrolka ASR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm, porównując zdjęcie które dodałeś Ty i Sztomel mogę powiedzieć, że : u Ciebie 370 jest zastąpiony dwoma przekaźnikami 395 ale może to być prawidłowe... .

Piszesz, że zwarłeś "gumką" przekaźnik... możesz opisać dokładniej co zrobiłeś?

P.s. : żeby sprawdzić przekaźnik 219 musiałbyś: podać napięcie 12V na styk "T" i "86" wtedy możesz sprawdzić czy masz zamknięty obwód pomiędzy stykiem "30" a "87" i "87a" ( oczywiście można sprawdzić oporność cewki... ale jeśli cewka ma zwarcie to wyjdzie błędy wynik... może być też tak, że cewka jest sprawna ale styki zablokowane/zaśniedziałe i nie będzie działać )

P.s. 2 : ja sprawdziłbym jeszcze czy dochodzi napięcie do wtyku/kostki przekaźnika ( styki "T" i "86" ) być może gdzieś po drodze jest przerwa w zasilaniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję jutro o ile będzie to pasować w miejsce tych dwóch środkowych wsadzić jeden przekażnik o nr 370, bo akurat mam zapasowe. Jeśli chodzi o to zwarcie to poprostu malutką gumką do włosów ścisnąłem tę blaszkę która jest ruchoma tak, że było stałe zwarcie. Jeszcze tylko jedna możliwość jest w tym przekażniku - opornik może spalony i robi przerwę w obwodzie.[br]Dopisany: 10 Czerwiec 2011, 22:08_________________________________________________To zastąpienie u mnie przekaźnika 370 dwoma o nr 395 raczej jest prawidłowe bo tam nie pasuje drugi przekaźnik 370. Kupię jeszcze na allegro 219 i podmienię. Mam nadzieję, że pomoże, bo jak nie to tylko zostaje jedna możliwość - jakiś urwany kabelek idący od dołu do tych gniazd w które wchodzą przekaźniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka.spytaj mechaniorow czy ci cos grzebali przy instalacji.moze cos rozpinali i nie powpinali dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qrde, Panowie...przecież sprawa jest prosta, jak już koledzy wcześniej pisali... Miernik do łapy i sprawdź, czy masz napięcie po przekręceniu kluczyka na tym przekaźniku. Skoro bezpieczniki sprawdzone, to zostaje praktycznie tylko przekaźnik+bezpiecznik/kabel przy ECU. Tak w ogóle - czemu to Ty się tym martwisz, skoro zostawiłeś auto w warsztacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie martwię się bo auto już odebrałem z warsztatu , pojeżdziłem kilka dni i podczas robienia logów auto zgasło i do tej pory nie odpaliło. Jutro będę miał miernik - napiszcie na których pinach przekaźnika ma być napięcie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...