Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Warkot z silnika


pox

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Proszę o pomoc w zdiagnozowanie problemu.

Otóż jak odpalam samochód, to zaczyna warczeć jak disel i pracuje tak w zakresie do 2200 obrotów. Potem ten dźwięk nagle znika.

Przy uruchomieniu silnika dzisiaj rano nie było prblemu. Pracował normalnie. Przejechałem ok. 10km i zostawiłem samochód na ok. 30 min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dźwięk utrzymuje się cały czas w przedziale do 2200 obrotów, niezależnie od tego, czy na postoju, czy też w czasie jazdy.

Rozrząd robiłem w listopadzie, zmieniłem też olej na syntetyczny. Nie wiem co to może być. Czy jest możliwość, że pompa oleju nie domaga?

Sprawdzę jeszcze jak wygląda sytuacja na zimnym silniku. Podepnę też VAGa, może coś pokaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jeszcze nie wiem, jak jest na zimnym. Dzisiaj rano jak zapaliłem to wszystko było OK. Dopiero po przejażdżce i ponownym odpaleniu po ok 30 minutach pojawił się ten hałas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a łańcuszek łączący wałki rozrządu sprawdziłeś cz niema nadmiernego luzu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klekocze jak w tym linku znalezionym gdzieś na forum

Tylko że taki dźwięk jest cały czas w podanym wyżej zakresie obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ci jeszcze raz powiem. taki dźwięk miałem jak mi strzelił pasek. a do wymiany bylo jeszcze 40k km wiec lepiej sprawdź.

Chociaż po wymianie rozrządu przejechałem ok 1tys. km, to nie neguję że to może być to.

Przed chwilą sprawdzałem, i na zimnym silniku jest tak samo. Te klekotanie dobiega z przedniej części silnika, więc raczej to nie jest napinacz tego łańcuszka. Prędzej tak jak mówi schiller pasek.

Poziom oleju i jego kolor są OK. Z tego co pamiętam to zalany jest Mobil 5w40 lub 50, dokładnie nie pamiętam.

Jutro będę rozmawiał z mechanikiem który robił mi rozrząd, niech się wypowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ściągnij chociaż obudowę i zobacz jak wygląda.

Dużo jest z tym roboty? jeszcze nigdy nie robiłem tego sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 99% to popychacze/napinacz lancuszka rozrzadu

(jesli masz przebieg kolo 200 tys. km warto wymienic wszystko razem).

Mam pytanie zwiazane z tym postem. Czy po wymianie szklanek auto bedzie miec wiekszego kopa ?

Teoretycznie to chyba tak no nie ? ? ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...