Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Bardzo słabe doładowanie


Pancin

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z moim autkiem. Miałem wrażenie, że auto jest jakoś dziwnie słabe. Kupiłem zegar doładowania i szok. Okazuje się, że ładowanie mam na poziomie 0,1-0,2 bar. Wcześniej chciałem sprawdzić jak będzie śmigał z odpiętym wężykiem od WG i nie było żadnej różnicy, pomimo, że powinno się pojawić przeładowanie. Sprawdziłem VAGiem i wyszło, że N75 jest walnięty. Na razie auto jest w ogóle bez N75, a i tak prawie nic nie ładuje. WG mechanicznie działa, bo jak dmucham w niego kompresorem to dźwignia się przesuwa i słychać domykanie klapki. Wygląda mi to na nieszczelność na linii turbina -> przepustnica, albo nietrzymający DV (o ile może aż tyle przez niego uciekać). Pomóżcie coś w temacie, bo się trochę podłamałem jak zobaczyłem wskazanie zegara. Jak sprawdzić szczelność układu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzebaby zdjąc rure z przepływomierza, wsadzić w nią coś tej samej srednicy żeby ja zatkać, zostawic jedynie jakis dziubek gdzie będzie mozna wpopmpować powietrze...ale mi się wytlumaczyło :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możliwe, chciaż ja stawiam jednak na westgata i aktuator[br]Dopisany: 21 Styczeń 2008, 14:28 _________________________________________________czy to ci się nagle stało??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tak od zawsze i od zawsze mi coś słabo jechał, ale ponieważ autko mało jeździ, w dodatku z żoną za kółkiem, to nie interesowałem się tematem :) Teraz zacząłem dłubać, kupiłem zegar i ... kupa.

Jeżeli chodzi o aktuator, lub WG to raczej nie sądzę. Dmuchając w wężyk dochodzący do aktuatora kompresorem z ciśnieniem poniżej 1bar (zegar nie jest zbyt dokładny) cięgło od WG się przesuwa i słychać klapkę w turbinie. A w tej chwili jeżdżę z odpiętym wężem od aktuatora, czyli klapka zamknięta, boost na full. A w silniku i tak 0,1 bar. Turbinka nie ma luzów, pracuje cicho, oleju nie wciąga, wirnik bez ubytków tym samym wygląda mi na sprawną. Wg mnie turbina dmucha tyle co powinna, tylko gdzieś po drodze mi spiernicza.

Jak sprawdzić czy DV jest szczelny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To masz na bank jakąś nieszczelność po drodze turbina->przepustnica, lub ułamaną klapke przepustnicy do spalin, albo też z uwagi na to, że jak piszesz autem jezdziła kobieta :> zapieczoną tą przepustnice i porusza się ale nie domyka do końca. Fajnie byłoby się Vag-iem podłączyć i chodzby sprawdzic błędy. Kiedyś o tym pisałem przy okazji jak sprawdzałem szczelność u siebie porobiłem nawet fotki,zapodałem na forum, ale nie umiem tego znaleść :confused4: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DV - zatkaj jedną nóżkę, zatkaj ten dziubek na wezyk z kolektora ssącego i dmuchnij :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAG nie pokazał żadnych błędów poza zepsutym N75. Myślę też, że przez turbinę przepływa masa spalin bo bardzo szybko się rozgrzewa do czerwoności. Zastanawiam się czy nie ma na to wpływu w jakimś stopniu zatkany katalizator (jakiś jest, ale jego drożność nie jest mi znana). Gregory, jakby udało ci się namierzyć materiał ze sprawdzania szczelności to byłoby fajnie. Kurna, ciekawe jak jeździ AEB z właściwym doładowaniem. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gregory, jakby udało ci się namierzyć materiał ze sprawdzania szczelności to byłoby fajnie.

Odpisałem ci na SR.pl :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za materiał zdjęciowy. Sprawdzałem szczelność z zaślepionym miejscem po DV i jest ok. Nigdzie nie słychać, żeby uciekało. Niestety nie sprawdziłem sobie jeszcze tak jak w twoim materiale zdjęciowym. Muszę to przetestować.

Mam dodatkowe pytanie, czy ktoś wie jak bardzo zapchany katalizator w AEB może wpłynąć na spadek osiągów, w tym na zmniejszenie doładowania? Dzisiaj przejechałem się autem jakieś 5 km nie butując go jakoś strasznie i turbina zaświeciła na czerwono. Rozumiem, że K03 w tym silniku lubi się czerwienić, ale chyba nie po tak krótkim czasie? Może to ma jakiś pośredni wpływ na to, że turbina nie potrafi napompować tyle co trzeba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za materiał zdjęciowy. Sprawdzałem szczelność z zaślepionym miejscem po DV i jest ok. Nigdzie nie słychać, żeby uciekało. Niestety nie sprawdziłem sobie jeszcze tak jak w twoim materiale zdjęciowym. Muszę to przetestować.

Mam dodatkowe pytanie, czy ktoś wie jak bardzo zapchany katalizator w AEB może wpłynąć na spadek osiągów, w tym na zmniejszenie doładowania? Dzisiaj przejechałem się autem jakieś 5 km nie butując go jakoś strasznie i turbina zaświeciła na czerwono. Rozumiem, że K03 w tym silniku lubi się czerwienić, ale chyba nie po tak krótkim czasie? Może to ma jakiś pośredni wpływ na to, że turbina nie potrafi napompować tyle co trzeba?

a ile ci teraz pompuje?? masz jakiś wskaźnik??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, mam wskaźnik. I nie ma żadnych zmian, czyli jakieś 0,2 bar'a. Chyba, że wskaźnik coś nie halo. Wprawdzie zainwestowałem w serię SM na silniku krokowym, ale dalej jest to Auto Gauge. Opinie o tym typie są bardzo pozytywne. Na wolnych obrotach pokazuje jakieś -0,5 - 0,6 bar'a. Przy przyspieszaniu elegancko rośnie do "0" a potem jak pocisnę to idzie w górę do poziomu 0,1 - 0,2 bar'a. Czy podciśnienie wskazywane przez niego jest właściwe dla tego silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dodatkowe pytanie, czy ktoś wie jak bardzo zapchany katalizator w AEB może wpłynąć na spadek osiągów, w tym na zmniejszenie doładowania?

Jak masz kat zapchany, to dobrej 80-tki z 2.0 115 KM, nie dościgniesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi jeszcze jaki masz przepływomierz? Kiedy wymieniany i jakiej firmy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jej nie ruszałem, auto jest z Niemiec, więc może poprzedni właściciel. Jest firmy Hitachi i nie pokazuje błędów na VAG'u.

Słuchaj ja przerabiałem problem przepływki. W oryginale powinna być chyba Bosch?

Po niezłych jazdach z podróbką kupiłem pózniej oryginał Bosch i przestałem mieć problemy z silnikiem. Warto się wykosztować na oryginał. Ta nie oryginalna przekłamywała prawdopodobnie pomiary, ECU nie mogło sukcesywnie sterować mieszanką- była za uboga, przez co turbina się bardzo grzała, a na Vag-u czysto, żadnego błędu przepływki.

Najlepiej porządnie zdiagnozuj przepływke. Albo podmień na próbe od kogoś. Wtedy będziesz mógł wykluczyć ją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dla mnie to jest nieszczelność a nie przepływka

nie wymyślajmy hardcoru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszy rzut idzie DV i katalizator. Właśnie zamówiłem zaworek z TT 225. Jutro będzie więc założę, wytnę kata i zobaczymy. Jak nie pomoże, to będę szukał dalej.

Jeszcze jedno pytanie mi się nasunęło. Czy uszkodzenie DV może powodować opóźnione schodzenie z obrotów przy zmianie biegów? Po wciśnięciu sprzęgła przez chwilę jeszcze wisi mi na obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie pomoże to trzeba dokładnie sprawdzić szczelnośc układu

potem N75

a potem.....t.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...