Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVJ] Nowy kat i wciąż wyskakujący błąd kata


Lampi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich jeśli moglibyście udzielić mi swojej opinii na temat błędu 16804 to byłbym bardzo wdzięczny :hi:

Otóż po wymianie kata na nowy wciąż wychodzi błąd:

16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded

ot log statyczny z grupy 031:

Wednesday,08,June,2011,13:34:38

8E0 909 518 ,,1.8L R4/5VT 0001,

,Group A:,'031,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running

,,Lambda Factor,Lambda Factor, , ,,,,,,,,,,

,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,

MARKER,STAMP,,,,,STAMP,,,,,STAMP,,,,

,0.01,0.977,1.000, , ,,,,,,,,,,

,0.11,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,0.30,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,,

,0.49,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,,

,0.67,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,0.86,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,,

,1.05,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,,

,1.23,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,1.42,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,1.60,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,1.80,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,1.99,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,2.17,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,2.36,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,2.55,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,2.73,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,2.92,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,3.11,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,3.29,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,3.49,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,3.67,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,3.86,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,4.04,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,4.23,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,4.42,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,4.60,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,,

,4.80,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,4.97,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,5.16,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,,

,5.36,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,5.54,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,5.73,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,5.91,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,6.10,0.977,1.000, , ,,,,,,,,,,

,6.29,0.977,1.000, , ,,,,,,,,,,

,6.47,0.969,1.000, , ,,,,,,,,,,

,6.66,0.969,1.000, , ,,,,,,,,,,

,6.85,0.969,1.000, , ,,,,,,,,,,

,7.04,0.969,1.000, , ,,,,,,,,,,

,7.23,0.969,1.000, , ,,,,,,,,,,

,7.41,0.969,1.000, , ,,,,,,,,,,

,7.60,0.977,1.000, , ,,,,,,,,,,

,7.78,0.977,1.000, , ,,,,,,,,,,

,7.97,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,8.16,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,8.34,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,,

,8.53,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,,

,8.72,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,,

,8.92,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,,

,9.10,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,,

,9.29,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,,

,9.47,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,9.66,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,9.85,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,10.03,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,10.23,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,10.42,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,10.62,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,10.80,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,10.98,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,11.18,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,11.36,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,11.54,0.977,1.000, , ,,,,,,,,,,

,11.73,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,11.92,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,12.11,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,12.31,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,12.53,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,12.72,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,12.90,0.977,1.000, , ,,,,,,,,,,

,13.09,0.969,1.000, , ,,,,,,,,,,

,13.28,0.969,1.000, , ,,,,,,,,,,

,13.47,0.961,1.000, , ,,,,,,,,,,

,13.65,0.961,1.000, , ,,,,,,,,,,

,13.85,0.961,1.000, , ,,,,,,,,,,

,14.03,0.961,1.000, , ,,,,,,,,,,

,14.22,0.961,1.000, , ,,,,,,,,,,

,14.40,0.961,1.000, , ,,,,,,,,,,

,14.59,0.969,1.000, , ,,,,,,,,,,

,14.77,0.977,1.000, , ,,,,,,,,,,

,14.96,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,15.15,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,15.34,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,,

,15.53,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,,

,15.72,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,,

,15.90,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,,

,16.09,1.000,1.000, , ,,,,,,,,,,

,16.28,1.000,1.000, , ,,,,,,,,,,

,16.46,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,,

,16.65,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,,

,16.84,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,,

,17.02,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,,

,17.21,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,,

,17.40,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,17.59,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,17.77,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,17.96,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,18.15,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,18.33,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,18.52,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,18.70,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,18.89,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,19.08,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,19.27,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,19.46,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,19.64,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,19.83,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,20.02,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,20.20,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,20.39,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,20.58,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,20.77,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,20.96,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,21.14,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,21.33,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,21.51,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,21.70,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,21.89,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,22.08,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,22.26,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,22.46,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,22.64,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,22.83,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,23.02,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,23.20,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,,

,23.39,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,23.58,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,23.76,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,,

,23.95,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,24.14,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,24.33,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,24.51,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,24.70,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,24.88,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,25.07,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,,

,25.26,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,,

,25.44,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,,

sorry za styl wstawionego loga ale jestem początkujący i wkrótce to opanuje :wink4:

w kodach gotowości wychodzi że o2 sensor failed or incomplete, kat również co za tym idzie...

czy to lambda padła?? :mysli:[br]Dopisany: 09 Czerwiec 2011, 12:22_________________________________________________aha log na rozgrzanym silniku a autko bez gazu :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakiego kata założyłeś nasze silniki są bardzo czułe kat tez jest specjalny w serwisie koszt 2700zł bo ma wymagania euro4 więc mi się zdaje że wstawiłeś coś innego i dalej sonda druga coś innego pokazuje ja szukam na dolnośląsku tunera który mi wytnie sondę druga w programie .Gdzieś na forum jest opisane jak sprawdzić po kolei kody gotowości kata i sond .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak sprawdzałem to druga sonda chodziła tzn zmieniała się wartość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wartości są w normie-na wolnych sonda będzie pokazywać 1,0-0,9 i tak będzie oscylować- odepnij klemy na jakieś 45 minut-potem podepnij z powrotem i check zgaśnie :wink4: ,jak znów się pojawi-powrócimy do tematu :wink4: możliwe,ze sonda jest "za płytko" wkręcona i pokazuje ,ze jest z deczka za ubogo-zrób 032 dynamicznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A cos takiego znalazłem robiłes

Zrób jeszcze raz tak jak przedtem, tj wykasowanie błędów, możesz jeszcze zaadoptować przepustnicę, potem pojeździj aż uzyskasz taki status jak napisałeś wyżej Readiness Status: 0010 0001

Nie wyłączając silnika sprawdź czy są jakieś błędy w sterowniku silnika [01- Engine] !!!

Jeżeli nie będzie :

*Silnik uruchomiony na biegu jałowym

*Wyłącz wszystkie odbiorniki prądu (radio,światła itp)

*Grupa 099 , pozycja 4 musi być w ON (aktywność sond)

sprawdzenie sondy lambda przed katem : gr. 034 >>> Basic Settings >>> temp. w poz. 2 powyżej 250oC >>> naciskasz pedał gazu i utrzymujesz je między 3000-4000 RPM >>> w 4 pozycji powinno pojawić się TEST ON >>> po kilkudziesięciu sekundach B1-P1(S1)OK , jak pojawi się B1-P1(S1)notOK - sprawdzasz błędy i najprawdopodobniej pierwsza sonda jest do wymiany

sprawdzenie sondy lambda za katem : gr. 043 >>> BS >>> temp. w poz. 2 powyżej 250oC >>> naciskasz pedał hamulca (cały czas trzymasz wciśnięty, jak nie poskutkuje jeszcze raz aż do skutku) ECU zwiększy obroty do ~1400 RPM >>> poz. 4 powinno pojawić się TEST ON >>> po kilkudziesięciu sekundach B1-P2(S2)OK , jak pojawi się B1-P2(S2)notOK - sprawdzasz błędy i najprawdopodobniej druga sonda jest do wymiany

Jak testy przeszły pomyślnie tj. w gr. 034 i 043 jest B1-P1(S1)OK i B1-P2(S2)OK to sprawdź "readiness code" czy Oxygen Sensor(s) mamy na 0(zero) PASSED. Jeżeli tak jest pozostał nam do sprawdzenia katalizator

sprawdzenie katalizatora : gr. 046 >>> BS >>> temp. w 2poz. 2 powyżej 400oC >>> naciskasz pedał gazu i utrzymujesz je między 3000-4000 RPM >>> poz. 4 powinno pojawić się TEST ON >>> to może potrwać kilka minut !!! , UWAGA na łatwopalne materiały pod samochodem, podczas tej procedury katalizator bardzo mocno się nagrzewa !!! >>> jak przejdzie ten test powinno pojawić się CATB1OK , jeżeli pojawi się CATB1notOK , najprawdopodobniej katalizator do wymiany/wycięcia

Najpierw (zapomniałem) zloguj statycznie na rozgrzanym silniku grupę 031 (tam są napięcia 1 i 2 sondy) i wklej tutaj , zobaczymy jak oscylują

no podobne jak w innych benzynach n/a

007,008,010 - sonda Lambda

jeszcze mogą być 001, 002, 005

zakres pracy sondy (grupa 007):

Lambda % = -10% ... 10%

Voltage = -0,1 ... +1,1V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam oto linki do logów

032 dynamicznie http://vaglog.rtnet.pl/lifeisgood_48274.html

099 statycznie http://vaglog.rtnet.pl/lifeisgood_48275.html

034 przy próbie sprawdzenia sądy(nieudanej) http://vaglog.rtnet.pl/lifeisgood_48276.html

043 statycznie http://vaglog.rtnet.pl/lifeisgood_48277.html

005, 002, 010 statycznie http://vaglog.rtnet.pl/lifeisgood_48285.html

i kilka screen shotów z Vaga..

http://imageshack.us/g/233/captured2.jpg/

Dzięki za pomoc :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

032 robisz TYLKO dynamicznie i po kilkunastu minutach jazdy,bo ECU adaptuje nowe wartości pod obciążeniem,reszty tych logów-nie wiem,jak to interpretować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok domjenick zrobię tak jak mówisz odpalę dynamiczny 032 po ok 20 min jazdy. A co do reszty logów to wstawiłem z myślą że może jakiś większy obraz całości jednostki będzie widać. A no i kolega predki74 sasugerował. Np w logu 010 dziwnie jak dla mnie wygląda Ignition timing BTDC...

http://vaglog.rtnet.pl/lifeisgood_48285.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpiąłem klemy jakieś trzy dni temu i na razie cisza :rolleyes: sprawdzę później kody gotowości :>[br]Dopisany: 21 Czerwiec 2011, 09:56_________________________________________________Błąd dalej wywala więc chyba nie pozostaje mi nic innego jak wymiana sondy za katem, zresztą to ten przebieg kiedy lambdy padają :kwasny: Kilka dni temu na auto zerkał mobilny fachowiec vw/audi/skoda podpinał, sprawdzał i przyznał że sonda jest na wykończeniu a i sam zapach z tłumików jest za intensywny co świadczy że sonda pada skoro kat nowy :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę dziwne druga sonda jest tylko od sprawności kata a nie od mieszanki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd dalej wywala więc chyba nie pozostaje mi nic innego jak wymiana sondy za katem, zresztą to ten przebieg kiedy lambdy padają :kwasny: Kilka dni temu na auto zerkał mobilny fachowiec vw/audi/skoda podpinał, sprawdzał i przyznał że sonda jest na wykończeniu a i sam zapach z tłumików jest za intensywny co świadczy że sonda pada skoro kat nowy :mysli:

sonda za katem,jest szerokopasmowa/diagnostyczna-jej wymiana nic Ci nie da-musisz wymienić pierwszą-ta jest od ustalania mieszanki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza lambda wymieniona na nową ok tygodnia temu i... cisza :naughty: Oby tak już zostało.. Dzięki za wskazówki, przydały się bardzo :hi:[br]Dopisany: 18 Lipiec 2011, 16:04_________________________________________________Kupa blada wy***ało znowu :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się,że ona siedzi za wysoko i dlatego wywala błąd,bo spaliny do niej nie dochodzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja by miał inne zdanie ten kat to sztuka jakaś podróbka dlatego wywala błąd nie spełnia wymogów euro 4 takie jak nasze silniki muszą mieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...