Lampi Opublikowano 9 Czerwca 2011 Opublikowano 9 Czerwca 2011 Witam wszystkich jeśli moglibyście udzielić mi swojej opinii na temat błędu 16804 to byłbym bardzo wdzięczny Otóż po wymianie kata na nowy wciąż wychodzi błąd: 16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded ot log statyczny z grupy 031: Wednesday,08,June,2011,13:34:38 8E0 909 518 ,,1.8L R4/5VT 0001, ,Group A:,'031,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running ,,Lambda Factor,Lambda Factor, , ,,,,,,,,,, ,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,, MARKER,STAMP,,,,,STAMP,,,,,STAMP,,,, ,0.01,0.977,1.000, , ,,,,,,,,,, ,0.11,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,0.30,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,, ,0.49,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,, ,0.67,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,0.86,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,, ,1.05,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,, ,1.23,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,1.42,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,1.60,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,1.80,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,1.99,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,2.17,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,2.36,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,2.55,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,2.73,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,2.92,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,3.11,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,3.29,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,3.49,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,3.67,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,3.86,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,4.04,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,4.23,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,4.42,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,4.60,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,, ,4.80,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,4.97,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,5.16,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,, ,5.36,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,5.54,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,5.73,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,5.91,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,6.10,0.977,1.000, , ,,,,,,,,,, ,6.29,0.977,1.000, , ,,,,,,,,,, ,6.47,0.969,1.000, , ,,,,,,,,,, ,6.66,0.969,1.000, , ,,,,,,,,,, ,6.85,0.969,1.000, , ,,,,,,,,,, ,7.04,0.969,1.000, , ,,,,,,,,,, ,7.23,0.969,1.000, , ,,,,,,,,,, ,7.41,0.969,1.000, , ,,,,,,,,,, ,7.60,0.977,1.000, , ,,,,,,,,,, ,7.78,0.977,1.000, , ,,,,,,,,,, ,7.97,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,8.16,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,8.34,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,, ,8.53,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,, ,8.72,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,, ,8.92,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,, ,9.10,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,, ,9.29,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,, ,9.47,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,9.66,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,9.85,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,10.03,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,10.23,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,10.42,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,10.62,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,10.80,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,10.98,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,11.18,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,11.36,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,11.54,0.977,1.000, , ,,,,,,,,,, ,11.73,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,11.92,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,12.11,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,12.31,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,12.53,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,12.72,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,12.90,0.977,1.000, , ,,,,,,,,,, ,13.09,0.969,1.000, , ,,,,,,,,,, ,13.28,0.969,1.000, , ,,,,,,,,,, ,13.47,0.961,1.000, , ,,,,,,,,,, ,13.65,0.961,1.000, , ,,,,,,,,,, ,13.85,0.961,1.000, , ,,,,,,,,,, ,14.03,0.961,1.000, , ,,,,,,,,,, ,14.22,0.961,1.000, , ,,,,,,,,,, ,14.40,0.961,1.000, , ,,,,,,,,,, ,14.59,0.969,1.000, , ,,,,,,,,,, ,14.77,0.977,1.000, , ,,,,,,,,,, ,14.96,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,15.15,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,15.34,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,, ,15.53,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,, ,15.72,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,, ,15.90,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,, ,16.09,1.000,1.000, , ,,,,,,,,,, ,16.28,1.000,1.000, , ,,,,,,,,,, ,16.46,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,, ,16.65,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,, ,16.84,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,, ,17.02,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,, ,17.21,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,, ,17.40,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,17.59,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,17.77,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,17.96,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,18.15,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,18.33,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,18.52,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,18.70,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,18.89,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,19.08,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,19.27,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,19.46,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,19.64,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,19.83,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,20.02,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,20.20,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,20.39,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,20.58,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,20.77,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,20.96,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,21.14,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,21.33,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,21.51,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,21.70,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,21.89,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,22.08,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,22.26,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,22.46,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,22.64,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,22.83,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,23.02,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,23.20,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,, ,23.39,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,23.58,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,23.76,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,, ,23.95,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,24.14,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,24.33,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,24.51,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,24.70,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,24.88,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,25.07,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,, ,25.26,0.984,1.000, , ,,,,,,,,,, ,25.44,0.992,1.000, , ,,,,,,,,,, sorry za styl wstawionego loga ale jestem początkujący i wkrótce to opanuje w kodach gotowości wychodzi że o2 sensor failed or incomplete, kat również co za tym idzie... czy to lambda padła?? [br]Dopisany: 09 Czerwiec 2011, 12:22_________________________________________________aha log na rozgrzanym silniku a autko bez gazu
predki74 Opublikowano 9 Czerwca 2011 Opublikowano 9 Czerwca 2011 A jakiego kata założyłeś nasze silniki są bardzo czułe kat tez jest specjalny w serwisie koszt 2700zł bo ma wymagania euro4 więc mi się zdaje że wstawiłeś coś innego i dalej sonda druga coś innego pokazuje ja szukam na dolnośląsku tunera który mi wytnie sondę druga w programie .Gdzieś na forum jest opisane jak sprawdzić po kolei kody gotowości kata i sond .
Lampi Opublikowano 9 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2011 Kat jest dobrze dobrany do auta choc nie z serwisu.. spełnia wymagania i przeszedł test emisji na przeglądzie... a co do dokładego zbadnia sond i kata to jutro powalczę z Vagiem..
predki74 Opublikowano 9 Czerwca 2011 Opublikowano 9 Czerwca 2011 A ten kat spełnia normę emisji spalin euro4
predki74 Opublikowano 9 Czerwca 2011 Opublikowano 9 Czerwca 2011 U mnie jak sprawdzałem to druga sonda chodziła tzn zmieniała się wartość
domjenick Opublikowano 9 Czerwca 2011 Opublikowano 9 Czerwca 2011 wartości są w normie-na wolnych sonda będzie pokazywać 1,0-0,9 i tak będzie oscylować- odepnij klemy na jakieś 45 minut-potem podepnij z powrotem i check zgaśnie ,jak znów się pojawi-powrócimy do tematu możliwe,ze sonda jest "za płytko" wkręcona i pokazuje ,ze jest z deczka za ubogo-zrób 032 dynamicznie
predki74 Opublikowano 10 Czerwca 2011 Opublikowano 10 Czerwca 2011 A cos takiego znalazłem robiłes Zrób jeszcze raz tak jak przedtem, tj wykasowanie błędów, możesz jeszcze zaadoptować przepustnicę, potem pojeździj aż uzyskasz taki status jak napisałeś wyżej Readiness Status: 0010 0001 Nie wyłączając silnika sprawdź czy są jakieś błędy w sterowniku silnika [01- Engine] !!! Jeżeli nie będzie : *Silnik uruchomiony na biegu jałowym *Wyłącz wszystkie odbiorniki prądu (radio,światła itp) *Grupa 099 , pozycja 4 musi być w ON (aktywność sond) sprawdzenie sondy lambda przed katem : gr. 034 >>> Basic Settings >>> temp. w poz. 2 powyżej 250oC >>> naciskasz pedał gazu i utrzymujesz je między 3000-4000 RPM >>> w 4 pozycji powinno pojawić się TEST ON >>> po kilkudziesięciu sekundach B1-P1(S1)OK , jak pojawi się B1-P1(S1)notOK - sprawdzasz błędy i najprawdopodobniej pierwsza sonda jest do wymiany sprawdzenie sondy lambda za katem : gr. 043 >>> BS >>> temp. w poz. 2 powyżej 250oC >>> naciskasz pedał hamulca (cały czas trzymasz wciśnięty, jak nie poskutkuje jeszcze raz aż do skutku) ECU zwiększy obroty do ~1400 RPM >>> poz. 4 powinno pojawić się TEST ON >>> po kilkudziesięciu sekundach B1-P2(S2)OK , jak pojawi się B1-P2(S2)notOK - sprawdzasz błędy i najprawdopodobniej druga sonda jest do wymiany Jak testy przeszły pomyślnie tj. w gr. 034 i 043 jest B1-P1(S1)OK i B1-P2(S2)OK to sprawdź "readiness code" czy Oxygen Sensor(s) mamy na 0(zero) PASSED. Jeżeli tak jest pozostał nam do sprawdzenia katalizator sprawdzenie katalizatora : gr. 046 >>> BS >>> temp. w 2poz. 2 powyżej 400oC >>> naciskasz pedał gazu i utrzymujesz je między 3000-4000 RPM >>> poz. 4 powinno pojawić się TEST ON >>> to może potrwać kilka minut !!! , UWAGA na łatwopalne materiały pod samochodem, podczas tej procedury katalizator bardzo mocno się nagrzewa !!! >>> jak przejdzie ten test powinno pojawić się CATB1OK , jeżeli pojawi się CATB1notOK , najprawdopodobniej katalizator do wymiany/wycięcia Najpierw (zapomniałem) zloguj statycznie na rozgrzanym silniku grupę 031 (tam są napięcia 1 i 2 sondy) i wklej tutaj , zobaczymy jak oscylują no podobne jak w innych benzynach n/a 007,008,010 - sonda Lambda jeszcze mogą być 001, 002, 005 zakres pracy sondy (grupa 007): Lambda % = -10% ... 10% Voltage = -0,1 ... +1,1V
Lampi Opublikowano 10 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2011 Witam oto linki do logów 032 dynamicznie http://vaglog.rtnet.pl/lifeisgood_48274.html 099 statycznie http://vaglog.rtnet.pl/lifeisgood_48275.html 034 przy próbie sprawdzenia sądy(nieudanej) http://vaglog.rtnet.pl/lifeisgood_48276.html 043 statycznie http://vaglog.rtnet.pl/lifeisgood_48277.html 005, 002, 010 statycznie http://vaglog.rtnet.pl/lifeisgood_48285.html i kilka screen shotów z Vaga.. http://imageshack.us/g/233/captured2.jpg/ Dzięki za pomoc
domjenick Opublikowano 11 Czerwca 2011 Opublikowano 11 Czerwca 2011 032 robisz TYLKO dynamicznie i po kilkunastu minutach jazdy,bo ECU adaptuje nowe wartości pod obciążeniem,reszty tych logów-nie wiem,jak to interpretować
Lampi Opublikowano 11 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2011 Ok domjenick zrobię tak jak mówisz odpalę dynamiczny 032 po ok 20 min jazdy. A co do reszty logów to wstawiłem z myślą że może jakiś większy obraz całości jednostki będzie widać. A no i kolega predki74 sasugerował. Np w logu 010 dziwnie jak dla mnie wygląda Ignition timing BTDC... http://vaglog.rtnet.pl/lifeisgood_48285.html
Lampi Opublikowano 15 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2011 Auto nie posiada instalacji gazowej [br]Dopisany: 11 Czerwiec 2011, 14:48_________________________________________________Witam oto log dynamiczny z grupy 032: http://vaglog.rtnet.pl/lifeisgood_48813.html Proszę o pomoc
domjenick Opublikowano 15 Czerwca 2011 Opublikowano 15 Czerwca 2011 korekty są-czyli sonda działa-próbowałeś odpiąć klemy?
Lampi Opublikowano 27 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2011 odpiąłem klemy jakieś trzy dni temu i na razie cisza sprawdzę później kody gotowości :>[br]Dopisany: 21 Czerwiec 2011, 09:56_________________________________________________Błąd dalej wywala więc chyba nie pozostaje mi nic innego jak wymiana sondy za katem, zresztą to ten przebieg kiedy lambdy padają Kilka dni temu na auto zerkał mobilny fachowiec vw/audi/skoda podpinał, sprawdzał i przyznał że sonda jest na wykończeniu a i sam zapach z tłumików jest za intensywny co świadczy że sonda pada skoro kat nowy
predki74 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Troszkę dziwne druga sonda jest tylko od sprawności kata a nie od mieszanki ?
domjenick Opublikowano 27 Czerwca 2011 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Błąd dalej wywala więc chyba nie pozostaje mi nic innego jak wymiana sondy za katem, zresztą to ten przebieg kiedy lambdy padają Kilka dni temu na auto zerkał mobilny fachowiec vw/audi/skoda podpinał, sprawdzał i przyznał że sonda jest na wykończeniu a i sam zapach z tłumików jest za intensywny co świadczy że sonda pada skoro kat nowy sonda za katem,jest szerokopasmowa/diagnostyczna-jej wymiana nic Ci nie da-musisz wymienić pierwszą-ta jest od ustalania mieszanki
Lampi Opublikowano 18 Lipca 2011 Autor Opublikowano 18 Lipca 2011 Pierwsza lambda wymieniona na nową ok tygodnia temu i... cisza Oby tak już zostało.. Dzięki za wskazówki, przydały się bardzo [br]Dopisany: 18 Lipiec 2011, 16:04_________________________________________________Kupa blada wy***ało znowu
domjenick Opublikowano 18 Lipca 2011 Opublikowano 18 Lipca 2011 wydaje mi się,że ona siedzi za wysoko i dlatego wywala błąd,bo spaliny do niej nie dochodzą
predki74 Opublikowano 19 Lipca 2011 Opublikowano 19 Lipca 2011 Ja by miał inne zdanie ten kat to sztuka jakaś podróbka dlatego wywala błąd nie spełnia wymogów euro 4 takie jak nasze silniki muszą mieć
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się