Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AFN]Prośba o analize logów Tryb awaryjny + błędy


tb_momek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Prosze o pomoc. Moje auto na III biegu powyżej 3000 obr/min wpada w tryb awaryjny.

Sprawdzałem błedy oto one:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 028 906 021 JJ

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 2016

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 00020

2 Faults Found:

17958 - Charge Pressure: Control Deviation

P1550 - 35-10 - - - Intermittent

17563 - Manifold Pressure Sensor (G71): Short to B+

P1155 - 35-00 - -

Ponadto zrobiłem logi:

Statyczne

000 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f3dd53e131970a40.html

001 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ebc55b341e69b9a3.html

003 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c9150780f3da5df6.html

004 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9cda4f6818057b66.html

007 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e98106aab4fd6c4d.html

013 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fd024083a8d98669.html

Bs:

000 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9bd39f5e1ae10dff.html

003 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/579d90aebc024be4.html

004 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dbc123789c4766bd.html

011 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6341b11b79bcf416.html

Dynamiczne:

001 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/66176a4fd47d502d.html

003 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ca6927747b037474.html

004 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f547ca28a05e02b3.html

008 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6f88d125abcc772e.html

010 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0e288c4c30e33e4c.html

011 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/89b71bbdc1f86080.html

Prosze o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Twoje auto nie wpada w tryb awaryjny.

2. Masz problem z układem kontroli ciśnienia doładowania. Analizując błąd związany z czujnikiem ciśnienia doładowania, sugeruję abyś dokładnie mu się przyjrzał i doprowadził go do porządku (jeśli błąd po wykasowaniu powraca).

Sądzę, że u Ciebie skumulowało się kilka defektów, czyli: zapieczone kierownice spalin (przeładowania na niskich i wysokich obrotach), dodatkowo zwarcie/a (okresowe) na czujniku ciśnienia doładowania. Doprowadź do porządku najpierw ten czujnik (G71) lub jego otoczenie i jeśli błąd 17563 ustąpi, wykonaj ponownie odczyt błędów i zloguj ponownie 011 dynamicznie.

Oczywiście nie sądzę, że overboosty ustąpią, ale dla porządku naprawiaj po kolei ...

3. Kąt wtrysku do korekty, mocno w górę

4. Układ wtryskowy ok.

5. 007 logowałeś na rozgrzanym silniku po jeździe ?? Jeśli nie - termostat do wymiany (na oryginał z ASO).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedż. Robiąc logi 001 dynamiczne wpadło w tryb awaryjny, ale powtórzyłem ten log. Zauważyłem taką zależnoś że jeśli auto nie jest dośc rozgrzane to wpada w tryb awar. a jeśli temp jest odpowiednia to rzeczywiście masz racji ten tryb nie występuje.

Kąt wtrysku do korekty? ile ma wynosic(czy ustawia się go pompą?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dziale "Zrób to sam" jest tutoriał na temat regulacji kąta wtrysku. Powinien wynosić 51 jednostek w 000 BS, pozycja 2.

Jeśli na nierozgrzanym silniku wpada w tryb awaryjny , mogę to zrozumieć - na zimnym silniku jednostka wylicza większą dawkę.

Ale z tych logów nie wynikał notlauf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę, że u Ciebie skumulowało się kilka defektów, czyli: zapieczone kierownice spalin (przeładowania na niskich i wysokich obrotach), dodatkowo zwarcie/a (okresowe) na czujniku ciśnienia doładowania. Doprowadź do porządku najpierw ten czujnik (G71) lub jego otoczenie i jeśli błąd 17563 ustąpi, wykonaj ponownie odczyt błędów i zloguj ponownie 011 dynamicznie.

basket ... ten czujnik jest w ECU i generalnie uchodzi za niezniszczalny .... a z reguły bład wywala wtedy gdy doladowanie osiaga wartosci ponad norme tego czujnika [tylko ze w tym przypadku tego nie ma] albo porostu pokazuje sie jako brat blizniak bledu [00575] ... ;)

miom zdaniem masaz prawa stopa powininie pomoc ...

reszta zostala juz napisana .... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwym jest również, że uszkodził się wężyk biegnący do ECU, ktoś już opisywał taki przypadek. ;)

tez tak moze byc ... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd G71 kilka tygodni temu go niebyło. Dzisiaj znowu sprawdziłem błędy i pozostał tylko ten

17958 - Charge Pressure: Control Deviation

P1550 - 35-10 - - - Intermittent

Tamtego odnośnie g71 nie ma

17958 - Ladedruck Regeldifferenz = Cisnienie doladowania odbiega od wymaganego

informuje Cie ze jest niestabilne ... jak zreszta widac na logach ... ;)

pojezdzij troszke moze sie rozjezdzi ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz problem z układem kontroli ciśnienia doładowania. Analizując błąd związany z czujnikiem ciśnienia doładowania, sugeruję abyś dokładnie mu się przyjrzał i doprowadził go do porządku (jeśli błąd po wykasowaniu powraca).

Moge prosić o dokładniejsze wyjaśnienie o co chodzi?[br]Dopisany: 25 Styczeń 2008, 16:51 _________________________________________________

Sądzę, że u Ciebie skumulowało się kilka defektów, czyli: zapieczone kierownice spalin (przeładowania na niskich i wysokich obrotach), dodatkowo zwarcie/a (okresowe) na czujniku ciśnienia doładowania. Doprowadź do porządku najpierw ten czujnik (G71) lub jego otoczenie i jeśli błąd 17563 ustąpi, wykonaj ponownie odczyt błędów i zloguj ponownie 011 dynamicznie.

Błąd odnośnie czujnika G71 jak dotąd się nie pojawił.Pozostał tylko (aż) ten.

17958 - Charge Pressure: Control Deviation

P1550 - 35-10 - - - Intermittent

Kąt wtrysku statycznego ustawiony.

Zrobiłem logi grup http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2e2178c7936a48a9.html

000-BS ;

001-statyczne(dawka paliwa u mnie to 4,a powinno by chyba więcej około 3) ;

011-dynamiczne (notlauf) ;

011-dynamiczne ( bez notlauf).

Wydaje mi się też że troche za dużo pali 8,3 L/100km

Prosze o jakieś wskazówki co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co-mam poszukac i wymienic ten czujnik? Jesli tak to gdzie go szukac?.

A co sadzicie o grupie 011 czy turbina przeładowuje, czy czujnik tutaj miesza?

w palstikowej rurze dolotowej [przed kolektorem ssacym] ....

tak jak pisalem wczesniej , naarzie nie ma powodow do zmartwien,popracuj prawa noga i powinno byc dobrze ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc może nie podałem pełnej informacji.Błąd

17958 - Charge Pressure: Control Deviation

P1550 - 35-10 - - - Intermittent

Pojawia się tylko wtedy gdy nastąpi notlauf.

Gdy jade delikatnie i nie ma trybu awaryjnego to tego błędu nie pokazuje.

Czy dalej myślec o wymianie tego czujnika??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...