Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Dziwne podwyższanie obrotów!


igor24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam A4 1.6 ADP z 1996 roku. Ostatnio wymieniałem przepustnicę bo padła i po naprawie było wsyzstko ok. Obecnie mam dziwny problem. Chodzi o to, że jak ostro jadę (znaczy wysoki obroty ) to potem wolne obroty nie spadają do 900 tylko n. 1200 lub 1300. Jeśli chwilę potem przejadę spokojnie to wszystko wraca do normy. A więc muszę jeździć dość spokojnie, aby nie podbijało obrotów. One wogólne nie falują tylko zawisają. Wystarczy uspokoić silnik i wszystko wraca do normy. Chcę nadmienić, iż nie ma błędów, przepustnica wymieniona przez fachowca z adaptacją itp. Ja skłaniam się ku awarii przepływomierza, ale co Wy na to. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj nieszczelności w dolocie.

Sprawdź, jaki jest stan odmy, przez nią zaciąga lewe powietrze i podnosi obroty.

Aha, jeśli kupiłeś przepustnicę na allegro w firmie Gamex, vel Byzik, to 75% obstawiam, że jest fabrycznie uszkodzona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt kupiłem taką przepustnicę, chodziła super 9 miesięcy i padła. Musiałem załatwić kolejną, ale tym razem już oryginalną lecz używaną. Jeśli chodzi o nieszczelność w dolocie to raczej nic takiego nie widzę, a może nie wiem gdzie dokładnie szukać. Czy może mieć wpływ przepływomierz? sam już nie wiem. dziwi mnie, że tylko jak samochód dostaje "na obrotach" to zacinają się na ok. 1200, a jak jeżdżę delikatnie jest ok. Pomocy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostrzy sposób na sprawdzenie przepływomierza , sciągnąć gumowy przewód pomiędzy filtrem a przepływomierzem . odpalić auto na wolnych obrotach i dmuchnąć do przepływki , jeżeli silnik zareaguje

to znaczy że przepływka jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam kłopot, dziś czyściłem przepustnicę, i wydaje mi się że to wina złej adaptacji (robiłem adaptację manualną). Objawy sa te same, obroty nie spadają do 900 tylko 1200, ale po przegazowaniu obniżaja się do 1000-900. Co Wy na to??

A i jeszcze jedno, słyszałem że po czyszczeniu/wymianie przepustnicy przez ileś kilometrów mogą występować takie objawy jak wysokie obroty na biegu jałowym. Ponoć po kilkudziesięciu kilometrach ma ustąpić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś dziwnego z tymi obrotami.

Ja mam taki problem od roku (czyli od zakupu) że czasami raczej na ciepłym silniku tak jakby się zawieszają na ok 2000, a jak się go przydusi to spadają do normalnego stanu, zdaża sie to raczej w zimie bo w lecie na klimie większe obciążenie i nie ma tego problemu. Teraz staram sie z tym walczyć przez inny styl jazdy, hamuję silnikiem. Przepustnicę czyściłem i adaptowałem, a problem wraca. Ostatnio na VAG-u wywaliło mi takie błędy:

00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation

18-10 - Upper Limit - Intermittent

00282 - Throttle Position Actuator (V60)

44-10 - Short Circuit - Intermittent

ten drugi, może to jest przyczyna :mysli:. Na początku myślałem że to wina źle ustawionego gazu ale to raczej odpada bo przestawiałem korekcję mapy wtrysków w różne strony i to nie pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

00282 - Throttle Position Actuator (V60)

44-10 - Short Circuit - Intermittent

ten drugi, może to jest przyczyna :mysli:.

Wygląda, że albo kończy się potencjometr w przepustnicy albo jakieś problemy z okablowaniem do przepustnicy. Sprawdź dokładnie wiązkę, szczególnie tam, gdzie przebiega w pobliżu jakichś blach nadwozia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam , ja mam taki problem ze przy zmianie biegow po puszczeniu gazu i wcisnieciu sprzegla obroty ida delikatnie do gory np z 2500 do 2700 obrotow. co moze byc przyczyna? a moze to normalne?

a4 1.8 20V 125km

zle zaadaptowana przepustnica poczytaj FAQ silników Pb :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam też problem z obrotami.

W zeszłym tygodniu czyściłem przepustnice.W środku była bardzo brudna.

Przed czyszczeniem obroty były OK. Na biegu jałowym około 900. Teraz mam problem z podwyższaniem obrotów. Na zimnym silniku jest 1000-1100. Po nagrzaniu spadają do 900. Ale gdy auto chwile postoi na luzie podwyższają się do 1000.

Czytałem o adaptacji przepustnicy. Wykonałem adaptacje przepustnicy czekając na wyłączonym silniku jak nastawnik chodzi i potem jeszcze klik.

Czy adaptacja VAgiem coś pomoże?

I jeszcze mam pytanie o przepływomierz powietrza. Czy też go przeczyścić. Chyba od nowości niebył ruszany. Może lepiej nie ruszać bo jeszcze się pogorszy :)

Tak jak było z przepustnica. :(

Pozdr. Tomek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy aby obroty nie powinny być trochę wyższe po odpaleniu zimnego silnika ,a dopiero pochwili jazdy spaść do normalnych tzw.wolnych obrotów ,bo ja tak mam od poczatku, i uważam że tak jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...