Musashi Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Opublikowano 27 Sierpnia 2011 dymić trochę ostatnio zaczął ale tylko po przekroczeniu około 3 tys a i to bardziej na siwo niż niebiesko, już sam nie wiem co robić ;/ daj go do mechanika niech zrobi próbę olejowa. zostawiasz samochód na noc bo musi dokładnie olej zlecieć do miski. Rano mierzą kompresję na wszystkich cylindrach. Potem zalewaja cylindry po troszku oleju i kolejne sprawdzanie kompresji. Jesli po zalaniu sie poprawi kompresja to na 99% pierścienie jeśli będzie zbliżony wynik to najprawdopodobniej będą uszczelniacze. Jak pierścienie to uciekaj z samochodem bo to sie robi generalke a jesli nie pierścienie to jest pare wyjść. Albo tylko uszczelniacze, albo prowadnice i gniazda zaworowe albo pęknieta głowica. jezeli cisnienie sprezania nie wzrosnie tzn ze nieszczelne sa zawory lub glowica. nie ma co panikowac z ucieczka z autem. jezeli buda jest zdrowa, nie skladana z pieciu lub wzmacniana szpachlem, wtedy szukaj silnika.
Yova Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2011 no właśnie trochę mi szkoda się go pozbywać bo buda i podłoga w stanie BDB, żadnej szpachli czy wyciągania z przystanku, ale wymiana silnika albo generalny remont to jednak spore koszta ;/
pastaldo Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 no właśnie trochę mi szkoda się go pozbywać bo buda i podłoga w stanie BDB, żadnej szpachli czy wyciągania z przystanku, ale wymiana silnika albo generalny remont to jednak spore koszta ;/ no to jak reszta jest ok to tak jak mówiłem. Robic próbe olejową i jesli będzie ok to szukac dalej wycieków itp a jesli jest problem z kompresją i chla olej a samochodu nie chcesz sie pozbyc to szukaj samego słupka od AJMa i zmieniaj bo raczej remont wyjdzie cie 2 razy drożej. Z tym że jak zrobisz generalke to wtedy masz nowy silnik właściwie a na używke możesz trafic różnie.
Maciekiania Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 Panowie troszkę głupoty piszecie. Po co ma kupować "nowy" silnik. Lepiej zrobić coś z tym którego ma. Za silnik bez osprzętu wyda minimum 1000 zł. do tego paski, pompa wody oleje, płyny + przekładka i koszty zwiększają się do dobrych 2000 zł i dalej nie będzie wiedział czy będzie olej "nowy" silnik brał. Lepiej rozebrać ten co masz. Nawet z wymianą pierścieni koszt będzie między 2000-2500 i będziesz miał spokój na minimum 200000km.
pastaldo Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 Panowie troszkę głupoty piszecie. Po co ma kupować "nowy" silnik. Lepiej zrobić coś z tym którego ma. Za silnik bez osprzętu wyda minimum 1000 zł. do tego paski, pompa wody oleje, płyny + przekładka i koszty zwiększają się do dobrych 2000 zł i dalej nie będzie wiedział czy będzie olej "nowy" silnik brał. Lepiej rozebrać ten co masz. Nawet z wymianą pierścieni koszt będzie między 2000-2500 i będziesz miał spokój na minimum 200000km. tak jak pisałem wyżej może równie wyjść na wymianie ale to też jakas alternatywa. Tak czy inaczej pisałem żeby porobic wszelkiego rodzaju próby i wykluczyć niektóre rzeczy. Ciekaw jestem czy autor watku coś z tym zrobił.
Yova Opublikowano 23 Października 2011 Autor Opublikowano 23 Października 2011 Witam Sprawa wygląda następująco, zbieram fundusze i robimy próbę olejową. Po tym będzie albo wymiana uszczelniaczy zaworowych + klawiatura i uszczelka pod głowicą, no i planowanie, albo cały remont. Nowego silnika raczej nie będę kupował, wole swój doprowadzić do ładu, zrobić 2-3k km i wtedy nowa mapa + może turbinka do AWXa
Yova Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2012 No i problemy dalej są ;/ uszczelniacze zaworowe zrobione, kompresja sprawdzona (na dwóch jest 26 a na dwóch 27 barów) a olej dalej bierze. Przy okazji robienia rozrządu okazało się że było około 100ml oleju w przewodzie od intercoolera więc puszcza turbina i jest do remontu (zwłaszcza że sztanga ma jak by ograniczony zakres ruchu mimo że została rozruszana i potrafi przejść w tryb awaryjny ) Tylko czemu nie dymi... ;/ . Gdybym wiedział że to na 100% turbinka to bym oddał do regeneracji ale skoro nie dymi to szkoda wywalać min. 700zł za regenerację jeżeli to nic nie da. Chciałbym uniknąć remontu silnika, zwłaszcza że uszczelniacze udało się zrobić bez zdejmowania głowicy przy rozpiętym rozrządzie.
Musashi Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Opublikowano 2 Kwietnia 2012 za zuzycie oleju sa również odpowiedzialne pierscienie zgarniajace, ktore nie maja wplywu na uszczelnienie tloka w cylindrze. Mogą być zapieczone. Wymiana pierscieni to nie jest bardzo kosztowna operacja. Wazne aby dobrac je indywidualnie do każdego cylindra.
Yova Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2012 A co do oleju w IC, to skoro turbina tyle go puszcza to i musi go przepalać, ale czy przy takiej ilości nie powinien dymić?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się