Piter504 Opublikowano 26 Stycznia 2008 Opublikowano 26 Stycznia 2008 Witam, wiem ze to złe podejście ale jestem studentem i mając objawy jak w tytule juz długo jeżdzę bo brak funduszy na wachacze:( poza tym nie było zle lekko stukało w przednim lewym kole przy hamowaniu, ale tylko przy spokojnym hamowaniu, jeśli naciskałem mocneij hamulec to chyba wszystkie elementy był bardziej stabilne i nic nie stukneło, wieć hamowałem tak by nie stukania nie było, ale teraz mino takiego unikania problemu stuka coraz mocniej i doszło drugie koło, prawe:( i teraz stuka mocno, no powiedzmy, jeszcze doszło do tego iż czasen samo na dołkach sie odzywa, przy schodzeniu z większej predkości częstotliwośc stukania rośnie niesamowicie, np ze 100 jak hamuje to strasznie nawala ale hamulcem mocniej wcisnę i milknie, podejrzewam że jakbym tego nie robił już bym gdzieś stał z awaria. przymierzam sie do wymiany, ale chciałbym prosić o opinie co tu mniej wiećej podejrzewać?? stawiałem na dolny wahacz największy ten ale już nie wiem, może jakis inny element tak stukać?? napiszcie co wiecie lub czego doświadczyliscie, byłbym bardzo wdzięczny...pozrawiam i czekam na info... proszę stosować prefix w temacie, poprawione pre_pl
cayenne Opublikowano 26 Stycznia 2008 Opublikowano 26 Stycznia 2008 Piter każdy może Ci napisać,że to albo dolny,albo górny,a Ty możesz to wymieniać,tak najprościej,ale nie masz 100% pewność,że to będzie to. Mogą stukać łączniki stabilizatora,końcówki drążków....Może zacisk się poluzował i stuka podczas hamowania...Moja rada.Odżałuj parę groszy,podjedź do diagnosty niech Ci sprawdzi,co masz do wymiany,bo tak na odległość to można tylko gdybać. Osobiście jeśli już miałbym stawiać to na tylny dolny.Poza tym sprawdź koło,czy są dobrze dokręcone,czy klocki są w całości.
Piter504 Opublikowano 26 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2008 Dzięki za radę, wiec góra jest nowa, pytam o dól bo tylko tam to może sie dziać, klocki mam nówki ostatnio zakładałem, jaki diagnostykl sprawdzi wahacze dobrze bo fachowcy też są różni..??? to iwadomo....samu nie da rady zajrzeć?? podniosę sobie auto i poruszam moze coś zobaczę, akurat...
Gość Michał Opublikowano 27 Stycznia 2008 Opublikowano 27 Stycznia 2008 Cięzko Ci bedzie tak samemu sprawdzic na podniesionym aucie aczkolwiek nie mówie że to nie mozliwe,znam fachowca który własnie tak działa,bierze metalowa łapkę i sprawdza po kolei wahacze.Najlepiej to podjedź na diagnostyke gdzie maja szarpaki i diagnosta Ci to sprawdzi za niewielkie pieniadze.
Gość Michał Opublikowano 27 Stycznia 2008 Opublikowano 27 Stycznia 2008 kolego z całym szacunkiem dla Ciebie, ale bzdury gadasz, wielkokrotnie sprawdzałem wahacze na szarpakach i zapewniam Cię że w większości przypadków nic Ci nie wyjdzie... zrób tak jak napisałem wcześniej, jeżeli wahacze są uwalone napewno to zauważysz... Kolego,gdybym tego nie przerabiał to bym i nie pisał,a właśnie jakis tydzień temu szukałem przyczyny stukania w Passacie i Twój sposób nic nie wniósł a szarpaki i owszem,pewnie to kwestia wprawy i doswiadczenia
franio Opublikowano 27 Stycznia 2008 Opublikowano 27 Stycznia 2008 ja przypuszczam, że to będzie dolny, tylni tzw. banan ale prawdą jest, że sprawdzić jest ciężko , ja mam ten sam problem, tylko mniej się objawia i wymieniam tylko banana, jak coś się zmieni to napiszę
eMeM Opublikowano 28 Stycznia 2008 Opublikowano 28 Stycznia 2008 moze sie powtorze, ale pisalem juz cos o stacjach diagnostycznych bylem na 3-ch roznych stacjach 3-ma roznymi autami, na wszystkich 3-ech nic nie wykryli a naprawde bylo we wszystkich autach pol zawieszenia do wymiany takze ktos kto chwali stacje ze wszystko znajda musi byc chyba przez nie sponsorowany .....
Gość Michał Opublikowano 28 Stycznia 2008 Opublikowano 28 Stycznia 2008 adikrakow , a kto pisze że jest kolorowo i pięknie? To że Tobie się nie udaje zlokalizować stóków na stacji Twojego ojca nie swiadczy o tym ze to nie mozliwe ,powtórze raz jeszcze kwestia wprawy i doświadczenia ! Piter504 ,popytaj na forum,jest tu sporo ludzi z Lublina,może ktoś Ci poleci jakiegos mechaniora
Gość Michał Opublikowano 28 Stycznia 2008 Opublikowano 28 Stycznia 2008 Jasne! Opisany przez ciebie sposób jest jednym jedynym skutecznym sposobem zdiagnozowania stanu zawieszenia a to co udało sie innym(bo nie tylko mnie) wychwycic na szarpakach to jeden wielki fart... :oklaski: EOT Długo jeszcze panowie będziecie odbiegać od tematu? [cayenne]
Piter504 Opublikowano 29 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2008 Fajna uwaga moderatora:):) wieć tak, z prawej strony przyczynę znalazłem w sworzniu koncówki drążka kierowniczego....stukał podczas hamowania gdy usztywniało sie wszystko a koło nadal sie poruszało:) takze nie ma problemu:) pozastaje lewa stronka:) tam mam minimalne stuk puk wahacza dolnego chyba tego największego...w nim o luz najłatwij jeszcze go posprawdzam tyle że luz mam nieduży i cięzko będzie ale próbuję, i czekam na info od franio:) ....sam problem, tylko mniej się objawia i wymieniam tylko banana, jak coś się zmieni to napiszę zawsze będzie można czegoś się domyślić łatwiej:) a co do mechaników Michał to znam taką zasadę że jak sam nie zrobisz to ktoś tego lepiej nie zrobi:) a studen to wiesz jak z kasą stoi:) poza tym do wszystkiego powoli sie dochodzi:) a znam parę punktów gdzie znajac mechaników nie zastawiłbym auta pod żadnym pozorem:) niestety jakoś wielu usług spada chyba ze nie przeszkadza płacenie w serwisie zazwyczaj jest ok:) choć i tam czasem pokombinują ale to juz by Polska nie była jakby wszystko było tak fajnie:)
franio Opublikowano 11 Lutego 2008 Opublikowano 11 Lutego 2008 i czekam na info od franio:) dobra wymieniłem lewego banana i jest elegancko, wkurwiające pukanie się skończyło ,ale uwaga u mnie jeden mechanior sprawdził łyżką i powiedział, że chyba to banan i powiedział, że można z tym jeździć, pojechałem do drugiego do stacji kontroli pojazdów i gościu powiedział, że to na pewno tylko ten banan. Kupiłem wahacz, bo pukanie choć niewielkie, delikatne i czasami to jak powiedziałem wyżej wkurwiające, wyjmuje stary wahacz... a tam sworzeń kompletnie rozpiepszony i kwalifikujący się do wypięcia, a pierwszy mechanior powiedział, że można z tym jeździć, ludzie brak słów!!! :bicz3:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się