Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[INNE] Wymiana pompy wtryskowej 1.9 TDI 1z


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ten klekot to pewniej od zle ustawionego kąta wyprzedzenia a nie od N109.

Podlacz pod akumlator ( plus na srubke minus na obudowe :kox:)

Pytalem: czy paliwo idzie przez powrot z pompy?

Opublikowano

Ten klekot to pewniej od zle ustawionego kąta wyprzedzenia a nie od N109.

Podlacz pod akumlator ( plus na srubke minus na obudowe :kox:)

Pytalem: czy paliwo idzie przez powrot z pompy?

Od awarii n108 kolego :), ty sie pomyliłeś a ja odpisałem o n108

paliwo nigdzie nie idzie :confused4: trochę jest w wężyku i tyle

a jak wykręce n109 to pózniej muszę uszczelnić, [br]Dopisany: 26 Czerwiec 2011, 21:00_________________________________________________dzisiaj już nie będę kombinował ale jutro z samego rana się zabiorę, sprawdzę n109

Opublikowano

Od poczatku mowie o N109 odcinajacym pompe. Chyba sie walnalem w ktorymys poscie i napisalem 108 zamiast 109 :wink4:

Ale skoro piszesz ze nawet z powrotu nic nie leci to wina jest w zasilaniu pompy w paliwo albo jest tak mocno zapowietrzona

P.S

Awaria N108 rzeczywiscie moze powodowac ze bedzie pracowal ja ursus :)

Opublikowano

bywa :cool1: najważniejsze że pomagasz, i wiem o co chodzi,

wracając do tego co napisałeś o zasilaniu pompy co tam mogło paść.

Myśle że wezmę jutro sprawdze n109 i przesunę pompę do szyby.

Jak nie zadziała to wrzucę drugą tylko muszę obczaić w którą stronę się kręci by zgodnie obrócić po założeniu koła pasowego.

To raczej może mieć znaczenie, w którą stronę obracasz pompę.

a od padniętego n108 to ból jakich mało, diesel cierpi [br]Dopisany: 26 Czerwiec 2011, 21:24_________________________________________________Tylko jeszcze będe musiał przełożyć n108 i oring spod dolnego dekielka z tyłu pompy.

Uważajcie u siebie bo mi się z tyłu pompy normalnie śrubka wykręciła z tego dekielka i z tąd całe zamieszanie.

Nigdy tam nic nie grzebałem, powinni je kleić.

Tyle roboty na nic, cieżka sprawa.

Opublikowano

Ewentualnie cos z pompa łopatkowa odsrodkowa ktora ciagnie paliwo ale szczerze to jeszcze sie nie spotkalem zeby jakas padla. Jej konstrukcja jest prosta jak budowa cepa i raczej jest wieczna. A co do obracania pomy to w zasadzie bez roznicy w ktora strone bedziesz krecil bo tam w srodku nie ma elementow ktore moglbys w ten sposob uszkodzic.

Opublikowano

Przez nieuwagę kolega wczoraj obracał kołem jak był zabezpieczony trzpień, może od naprężenia coś się sypnęło.

No jutro coś popróbuje i dam znać co z tego wyszło, dziękuję za pomoc i poradę , napisze jak idzie .

Do jutra[br]Dopisany: 26 Czerwiec 2011, 21:54_________________________________________________a zapomniałem dodać żę po podpięciu vag'a wyskoczył błąd

00550 START OF INJECTION REGULATION

17-10 control difference intermittent

dało radę skasować ! i już nie wyskakiwały

Opublikowano

Co do 00550 to mialem taki przypadek, ze wyskakiwal ten blad i okazalo sie ze pojawialo sie powietrze w ukladzie i wtedy N108 sie nie wyrabiał.

Opublikowano

no to od kata wtrysku prawdopodobnie bedzie jak juz bardzo zle ustawiony to wyskakuje miedzy innymi ten blad.

Opublikowano

Generalnie 00550 wyskakuje kiedy kat wyprzedzenia jest poza zakresem regulacji, czego najczestszym powodem jest zle ustawiona pompa, przestawiony rozrząd itd. Ale pisze o przypadku zapowietrzenia, bo kolega PowerDiesel ma wlasnie problemy z pompa i czasem ten blad wyskakuje niekoniecznie od tego ze pompa jest wstepnie zle ustawiona, ale wlasnie od tego ze powietrze dostaje sie z paliwem do N108 i najzwyczajniej w swiecie sie on po prostu nie wyrabia

Opublikowano

No z tym kątem wtrysku to raczej nie pomogło.

Przesunąłem ją maksymalnie w stronę szyby. Po przekręceniu stacyjki nic ! Pompa jest martwa.

I jeszcze sprawdziłem zaworek n109 co prawda po odkręceniu okazało się że jest w 2 częściach.

To znaczy ta iglica która skacze jest osobno i obudowa ze sprężynką też, ale skacze po podpięciu do akumulatora .

Odłączyłem przewody wysokiego ciśnienia przy wtryskach - nie daje paliwa , i przy pompie też nie wywala paliwa !

Sprawdziłem też bezpiecznik od pompy i wygląda si, więc chyba nic innego mi już nie pozostaje jak tylko wrzucić drugą pompę.

Jakieś sugestie ?

Zauwarzyłem że jak kręce stacyjką to obrotomierz stoi na 0 a wcześniej pokazywał obroty przy próbie odpalenia ! dziwne

[br]Dopisany: 27 Czerwiec 2011, 11:57_________________________________________________A może to imobilizer przecież to on chyba odcina paliwo na pompie :confused4:[br]Dopisany: 27 Czerwiec 2011, 12:03_________________________________________________A w razie jak będe przerzucał pompę trzeba zmienić kostkę od imo na pompie.

Tylko jakim kluczem odkręcić ta jedną popapraną śrubkę, są 3 torx'y 20 i jednak jakaś dziwna .!

Opublikowano

A może to imobilizer przecież to on chyba odcina paliwo na pompie :confused4

Ale nawet jak masz odciętą pompę to i tak powinna ciągnać paliwo i dawać na powrót.

Opublikowano

No to lipa !

Co ztym zaworkiem N109 to normalne zę jest w 2 częściach ?

Masz jakąś koncepcję apropos odkręcenia tej czarnej skrzynki z pompy ?

Może jakieś inne pomysły, bo muszę się po mału zabierać za wywalenie pompy.!

Bo jeszcze muszę wyją oring z pod dekielka i go uszczelnić i przełożyć i uszczelnić n108

Dać mu chwilkę by silikon dobrze złapał około 4 godzin...

Myślałem by podać osobno paliwo ale to chyba nic nie zmieni bo przewody są drożne da radę samemu zassać wachę z wężyka zasilania.

Opublikowano

http://www.golf3.pl/topics10/pompa-nie-podaje-paliwa-vt34173.htm?sid=9f836a68c8e68de7abeb5455a043b446

to chyba twoje... :cool1:

silkon do pomy wtryskowej - po co zeby sie rozpuscił... :doh1:

zdobadz sobie opiske jak wyregulowac napiac rozrzad jakie blokady i rob spokojnie a nie ze zapominasz czegos wyjac...

masz tu skrót:

0 na zamachy.

blokada wałka rozrzadu

poluzowana sruba koła wałka rozrzadu i odbite koło z wałka(ma byc wolne)

blokada na pompie.

napinasz rozrzad -kontrujesz i dopiero na koniec dokrecasz koła wałka rozrzadu z momentem 45Nm

wyciagasz blokade wałka i pompy robisz 2 obroty wałem na znak.

patrzysz czy masz 0 na stałce w okienku

czy blokada na wałek pasuje i czy wchodzi bloka w koło pompu ciasno bo ciasno ale wchodzi. składasz odpalasz .nagrzewasz klekota do 90 ustawiasz kat wtrysku i tyle.

na sarej pomie odkrec nakretke zdejmij koło i zobacz czy nie zerwałes klina- bo przez to nie zapalisz bo kat bedzie w kosmosie.

Opublikowano

Tak to mój post niestety nikt nie odpisał więc musiałem sobie radzić. :cool1:

Mechanik jak mi składał rozrząd to koła od wałka rozrządu nie odkręcał.

nie mam blokady wałka rozrządu, można dorobić ?

To jak uszczelnić pompę bez silikonu ?

Sam oring da radę ?

Opublikowano

Tutaj masz pokazane jak powinien wygladac n109:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=189869.msg2232591;topicseen;highlight=n109#msg2232591

Zauwarzyłem że jak kręce stacyjką to obrotomierz stoi na 0 a wcześniej pokazywał obroty przy próbie odpalenia ! dziwne [/b]

Pewnie aku juz slabe i nie wzbudzilo sie uzwojenie cewki w alternatorze, a obrotomierz bierze przeciez sygnal z altka.

Opublikowano

to pisz wszystko co robiles a nie omijasz fakt wtopy nie zwolnienia blokady i ukrecenie czegos. nikt cie za to nie skarci po głowie ale jak potrzebujesz pomocy to musisz pisac konkretnie. a najprawdo podobnie cos ci grubo nie poszło skoro pompa nie ciagnie wogole paliwa z filtra.

wez 2 ezyki butle z ropa i bezposrednie zasilnie zrob.

luzujesz nakretki przewodów na wtryskach i krecisz jak ropa sie pokaze zaciagasz je i próba zapalenia. jak odpali podłansz wszystko spowrotem tylko filtr zalej ON.

Opublikowano

No tak to wygląda, skoro piszą że jest sprężyna pod tłoczkiem to z nim raczej wszystko si.

A z aku to masz rację lekko słabnie ale jeszcze kręci.

Opublikowano

blokada blokada jak znadziesz plaskownika o grubosci 4mm to wejdzie. a ogolnie dla samego sprawdzenia to nawet suwmiarka ci styka.

Opublikowano

to pisz wszystko co robiles a nie omijasz fakt wtopy nie zwolnienia blokady i ukrecenie czegos. nikt cie za to nie skarci po głowie ale jak potrzebujesz pomocy to musisz pisac konkretnie. a najprawdo podobnie cos ci grubo nie poszło skoro pompa nie ciagnie wogole paliwa z filtra.

wez 2 ezyki butle z ropa i bezposrednie zasilnie zrob.

luzujesz nakretki przewodów na wtryskach i krecisz jak ropa sie pokaze zaciagasz je i próba zapalenia. jak odpali podłansz wszystko spowrotem tylko filtr zalej ON.

Z czałym szacunkiem to post nazwałem inaczej Wymiana Pompy bo to zamierzam zrobić, jak byś przeczytał cały ten post to jest w nim informacja że nie wyjąłem zabezpieczenia na pompie. I sam się do tego przyznałem, sprawa jest prosta potrzebowałem porady a na forum golfa nikt nie odpisał. Skoro założyłem temat na któy nik nie odpisał postanowiłem tu zacząć trochę innaczej. Bo chodziło mi o to czy można wrzucić drugą pompę i przekręcić kołem by ustawic na znak by niczego w pompie nie przestawić. Nie musisz mi wytykać że popełniłem błąd bo mam tego pełną świadomość. Chcę go rozwiązać[br]Dopisany: 27 Czerwiec 2011, 12:56_________________________________________________

blokada blokada jak znadziesz plaskownika o grubosci 4mm to wejdzie. a ogolnie dla samego sprawdzenia to nawet suwmiarka ci styka.

no ale nie rozumiem co mam zrobić z tym płaskownikiem lub sówmiarką
Opublikowano

Na koncu wałka rozrzadu (od strony gdzie nie ma kola) masz wyciecie. Obroc wałek tak, zeby bylo na plasko z powierzchnia głowicy z tym wycieceim i wtedy wloz w to wyciecie ten plaskownik to zablokujesz walek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...